Kuršių nerijoje, vos tik leidus orams, bus pradėti rekonstruoti du paskutinieji populiaraus pėsčiųjų ir dviračių tako, jungiančio Smiltynę su Nida ruožai. Taip pat bus sutvarkyti takai, jungiantys Preilos ir Pervalkos miestelius su pagrindiniu krašto keliu bei pajūriu. Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu darbus už 12,5 mln. eurų atliks tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“, kuriai buvo patikėtas ir ankstesnis Smiltynės dviračių ir pėsčiųjų tako rekonstrukcijos etapas.
Rekonstruoti dviračių tako ruožai, kaip ir jau suremontuotose atkarpose, taps gerokai erdvesni – jie bus praplėsti nuo 1,5 m iki 3,5 m, o Naglių gamtinio rezervato zonoje dėl galiojančių aplinkosauginių reikalavimų – iki 2,5 m pločio. Šalia dviračių tako keliautojų patogumui bus įrengtos poilsio aikštelės, informaciniai stendai, o vienoje daugiau kaip kilometro ilgio atkarpoje – 5,5 m pločio dviračių gatvė.
Iš viso paskutiniuose Smiltynė–Nida dviračių ir pėsčiųjų tako rekonstrukcijos etapuose bus suremontuota 15,6 km pagrindinio tako ir 5,7 km iš Preilos ir Pervalkos vedančių takų. Bendras Smiltynės dviračių tako ilgis siekia apie 50 km.
Senasis takas yra stipriai pažeistas medžių šaknų. Jame gausu nelygumų ir duobių, o važiavimas dviračiu nėra komfortiškas ir saugus. Siekiant apsaugoti naująją tako dangą nuo medžių šaknų poveikio paskutiniuose rekonstruojamuose ruožuose bus įrengta 28,7 tūkst. kv. m specialios geomembranos. Kelionės atnaujintu, itin populiariu taku jau šią vasarą taps ne tik patogesnės, bet ir ženkliai saugesnės.
„Kuršių Nerija neabejotinai yra vienas gražiausių poilsiautojų lankomų šalies kampelių. Nemažai jų pažinti ir grožėtis šia saugoma teritorija leidžiasi dviračiais. Tam reikalinga šiuolaikiška dviračių ir pėsčiųjų takų infrastruktūra, kuri leistų patogiai ir saugiai keliauti per pusiasalį, aplankyti jos miestelius bei pajūrį. Užbaigus darbus Kuršių nerijos nacionaliniame parke bus sudarytos geresnės sąlygos tvariam turizmui ir aktyviam poilsiui“, – sako bendrovės „YIT Lietuva“ vadovas Kęstutis Vanagas.
Anot K. Vanago, kaip ir ankstesnės rekonstrukcijos metu, vykdant darbus bus laikomasi nacionaliniame parke galiojančių aplinkosauginių reikalavimų. Iššūkių kels ir tai, kad rekonstruojamas dviračių takas yra pasiekiamas tik keliomis siauromis gatvelėmis ir miško keliukais. Be to, visas rekonstrukcijai reikiamas medžiagas bei įrangą reikės transportuoti keltu, todėl darbus bus privaloma koordinuoti ir su Smiltynės perkėla. Visgi, K. Vanago teigimu, iššūkiams yra pasirengta, o ankstesnė patirtis leis darbus atlikti dar sklandžiau.
Praėjusių metų vasarą „YIT Lietuva“ baigė rekonstruoti 13,5 km. ilgio Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako dalį. Darbų metu takas buvo praplatintas iki 3,5 metro, jame įrengta papildoma apsauga nuo medžių šaknų ir sustiprinta dangos konstrukcija, užtikrinanti ilgametę tako eksploataciją. Parinkti infrastruktūros sprendimai ir parametrai sudaro galimybes nutiestu taku, esant būtinybei, pasinaudoti ir priešgaisrinės apsaugos sunkiasvorei technikai.
Atnaujintos ir visuomenei vasarą atvertos tako dalies ruožas, kaip ir paskutinės remonto laukiančios atkarpos, sutampa su tarptautinių dviračių trasų „EuroVelo 10“ (Baltijos jūros trasa) ir „EuroVelo 13“ (Geležinės uždangos takas) atkarpomis. Tad tako rekonstrukcija prisidės ir prie tarptautinio ekologiško turizmo skatinimo.
Paskutiniųjų Smiltynės dviračių ir pėsčiųjų tako ruožų, o tuo pačiu ir viso tako, rekonstrukcijos darbus, jei tik leis oro sąlygos, ketinama pradėti jau vasarį arba ankstyvą pavasarį, o užbaigti – šių metų spalį. Tačiau dviračių eismą planuojama leisti jau rugsėjį. Remonto darbai takuose iš Preilos ir Pervalkos bus užbaigti šių metų rugsėjį, o jais minti dviračiais turėtų būti galima jau nuo rugpjūčio. Rekonstrukcijos projektinius darbus atliko bendrovė „Plentprojektas“.
Pranešimą paskelbė: Paula Zlatkutė, UAB „INK agency“
Vilniaus rajone, Didžiojoje Riešėje, gruodžio 6 d. iškilmingai įkasta simbolinė kapsulė, žyminti naujos Šiaurės licėjaus statybų etapo pradžią. Ši inovatyvi ir moderni mokykla ir darželis su baseinu mažiesiems mokytis plaukti jau 2025 m. rugsėjį duris atvers vaikams iš aplinkinių rajonų – Bajorų, Jeruzalės, Didžiųjų Gulbinų, Balsių, Tarandės, Bendorėlių ir kitų sparčiai augančių šiaurinės Vilniaus dalies […]
Ignas Lesauskas, architektūros studijos „nytt“ architektas Iki 2013 m. mažėjęs gyventojų skaičius Palangoje stabilizavosi, o nuo 2018 m. ėmė sparčiai augti. Staiga suaktyvėjo nekilnojamojo turto rinka, o Palangą iš naujo pamėgo ne tik Lietuvos turistai, bet ir vis daugiau naujakurių iš įvairių šalies regionų bei netgi „skaitmeniniai klajokliai“ iš viso pasaulio. Tai nulėmė aktyvi bendruomenė, kuri […]
„Adampolis Group“, įtvirtinusi savo pozicijas kaip oficiali „MAN Truck & Bus“ atstovė Lietuvoje ir Suomijoje, pradeda ambicingą plėtros projektą Kaune. Statomame naujame verslo komplekse bus sutelktos visos įmonių grupės paslaugos, o jame įsikursianti „MAN Truck & Bus Lietuva“ atstovybė taps vienu didžiausių MAN aptarnavimo centrų Europoje. „Adampolis Group“ yra viena didžiausių komercinio transporto bei specialiosios […]
Gruodžio 3 d. jau daugiau nei tris dešimtmečius minima Tarptautinė žmonių su negalia diena. Nors tądien primenama apie būtinybę užtikrinti lygias galimybes kiekvienam visuomenės nariui, taip pat ir viešojoje infrastruktūroje, visuomeniniai pastatai vis dar nėra visiškai pritaikyti judėjimo negalią turintiems žmonėms. Ekspertės Virginija Rimšelienė ir Ramunė Šidlauskaitė atskleidžia, ko būtina imtis norint pagerinti esamą situaciją […]
Tik ką gautos ir apmokėtos pirmos sąskaitos už šildymą daugeliui lietuvių nemaloniai priminė – ir vėl buvo pamiršti ankstesni pažadai labiau pasirūpinti namais, kad sąskaitos už šildymą prasidėjus šaltajam metų laikui būtų kuo mažesnės. Galime pasiguosti, kad mes tokie Europoje nesame vieninteliai: daugelis Vidurio ir Rytų Europos regiono gyventojų tvarkydami, atnaujindami namus nedažnai apie tai […]
Pastatų, miestų, aplinkos prieinamumas daugeliui iš pirmo žvilgsnio neatrodo kaip XXI amžiaus iššūkis. Tačiau erdvėse skirtingus keblumus patiria tėvai su vežimėliais, senjorai, žmonės su įvairiomis negaliomis. Ar įmanoma suderinti skirtingus poreikius ir pritaikyti aplinką visiems? Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) profesorius dr. Gintaras Stauskis teigia, kad įmanoma, tačiau yra labai plona riba tarp to, […]