2024-ieji akcinei bendrovei „Via Lietuva“ buvo ne tik svarbių strateginių kelių infrastruktūros projektų įgyvendinimo metai, bet ir tolesnės įmonės transformacijos laikas. Suformuota nauja vadovų komanda nuosekliai dirbo optimizuojant veiklos organizavimo procesus, pradėjo naujo kelių finansavimo modelio rengimą, inicijavo dialogą su suinteresuotomis šalimis, asociacijomis, verslu dėl abiem pusėms naudingo infrastruktūros įveiklimo.
2023 m. metų pradžioje Lietuvos automobilių kelių direkciją pertvarkius į akcinę bendrovę, pradėtas bendrovės transformacijos procesas, kuris buvo tęsiamas ir 2024 m. Naujos vadovų komandos inicijuotus Lietuvos automobilių kelių direkcijos pokyčius šių metų pradžioje pažymėjo naujas įmonės pavadinimas – „Via Lietuva“. Per 2024-uosius bendrovės viduje įvyko daug pokyčių, kurie buvo reikšmingi ne tik bendrovės darbuotojams, bet ir jos partneriams, suinteresuotoms šalims, visuomenei.
„Nors įmonės pokyčių programą sudarėme ir jos įgyvendinimą pradėjome vos daugiau nei prieš metus, 2024-aisiais jau fiksavome teigiamus transformacijos rezultatus. Nuo sėkmingai vykdomų strateginių kelių infrastruktūros projektų iki bendrovės veiklos optimizavimo rodiklių, padidinto skaidrumo ir sukurto konstruktyvaus dialogo su savivalda, rangovais, verslu. Tai, kas nebuvo keičiama ilgus metus, mums buvo atspirties taškas, postūmis ieškoti sprendimų, kurių ilgai laukė ir verslas, ir visuomenė“, – apibendrindama besibaigiančius metus, sako „Via Lietuva“ Korporatyvinių reikalų grupės vadovė Renata Saulytė.
2024 m. buvo peržiūrėti veiklos planavimo procesai bei atlikti esminiai pokyčiai, lėmę didesnį šių metų įmonės efektyvumą – greitą viešųjų pirkimų planavimą, ir kokybišką jų įgyvendinimą. Visi svarbiausi ir strateginiai įmonės viešieji konkursai buvo suplanuoti, kokybiškai parengti ir paskelbti dar pirmoje metų pusėje, todėl didžiausi kelių infrastruktūros plėtros darbai šalyje pradėti laiku.
Per dvejus metus „Via Lietuva“ inicijuojamų viešųjų pirkimų konkursų, kuriuose taikomas kokybės kriterijus, skaičius išaugo nuo 66,4 proc. iki 89,8 proc. Tai reiškia didesnį bendrovės dėmesį greitesniems darbų keliuose atlikimo terminams bei ilgesnį darbų kokybei suteikiamą garantinį laikotarpį.
Siekiant efektyvinti veiklą ir kuo geriau atliepti visuomenės lūkesčius, įmonėje pradėta veikloje taikomų kelių infrastruktūros plėtros ir atnaujinimo metodikų peržiūra. Didžioji jų dalis – atnaujintos bei patobulintos. Taip pat 2024 m. rudenį patvirtinta nauja žvyrkelių programa, kuri, skyrus finansavimą, bus pradėta įgyvendinti jau ateinančiais metais. Įgyvendinus šią programą, neasfaltuotų valstybinių kelių liktų tik apie penktadalį.
„Via Lietuva“ tikslas – transformuoti bendrovę į šiuolaikišką, skaidrią, efektyviai veikiančią organizaciją, todėl bendrovės veiklos procesų skaidrumui buvo skiriamas didelis dėmesys. 2024 m. įsteigtas nepriklausomas įmonės audito komitetas, kurio pagrindinis tikslas – užtikrinti bei didinti įmonės finansinės atskaitomybės procesų skaidrumą ir patikimumą.
Finansavimas – dar viena sritis, kurioje sprendimai ir pokyčiai būtini. Pirmieji darbai jau padaryti – „Via Lietuva“ pradėjo rengti naują kelių finansavimo modelį, vienas šio modelio tikslų – įveiklinti kelių infrastruktūrą. Taikant naują finansavimo modelį, būtų pasiektas esminis pokytis planuojant, finansuojant bei įgyvendinant kelių infrastruktūros atnaujinimą bei plėtrą Lietuvoje. Bendrovė 2024-aisias taip pat pradėjo konsultacijas ir dėl Valstybės ir privačios partnerystės principu (PPP – public private partnership) galimų finansuoti kelių plėtros projektų.
2024 m. baigtas inventorizuoti valstybinės reikšmės kelių tinklas. Įvertinus šalies kelių infrastruktūros būklę ir jos pokyčius, nuo praėjusių metų prioritetinis dėmesys pradėtas skirti valstybinės reikšmės kelių tinkle esantiems tiltams ir viadukams. Valstybinės reikšmės keliuose yra 124 blogos būklės tiltai ir viadukai. Nustatyta, jog tiltų ir viadukų būklė stipriai ir greitai degraduoja dėl ilgus metus šiems, eksploatacijos trukmę pasiekusiems statiniams neskirto prioritetinio dėmesio.
Pradėjusi vidinius įmonės pokyčius, „Via Lietuva“ didesnį dėmesį skyrė ir šalies savivaldybėms. Bendrovėje buvo peržiūrėtos visos su savivaldybėmis sudarytos bendradarbiavimo sutartys, aiškiai įvardinti jų įgyvendinimo terminai.
2024 m. bendrovė su įvairias šalies verslo šakas vienijančių asociacijų atstovais pradėjo dialogą dėl galimybių efektyviau panaudoti kelių infrastruktūrą verslo ir visuomenės reikmėms, numatyti tam reikalingus mechanizmus, užtikrinti lygiateisiškumą bei suderinti bendrus prioritetus visiems potencialiems infrastruktūros naudotojams. Kelių infrastruktūros atvėrimas – viena iš naujo finansavimo modelio dalių.
2025 m. bus tęsiami pradėti transformacijos procesai – planuojama pristatyti naują finansavimo modelį, toliau efektyvinti veiklą, stiprinti klientų aptarnavimą, informuoti visuomenę apie bendrovės vykdomus strateginius kelių infrastruktūros projektus ir vykstančius pokyčius.
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 000 km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių bei daugiau nei 2 000 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Įmonė siekia, kad šalies kelių infrastruktūra būtų nuolat plėtojama, atnaujinama bei modernizuojama, kurtų pridėtinę vertę valstybei, jos gyventojams ir taptų teigiamų pokyčių vizitine kortele šalies svečiams. „Via Lietuva“ akcininkė yra LR susisiekimo ministerija.
Pranešimą paskelbė: Eglė Nemanytė, AB Via Lietuva
Antradienį Seimas priėmė grupės Seimo narių pasiūlytas Statybos įstatymo pataisas, leisiančias nuo kitų metų sausio 1 d. pagreitinti statybų procesus. Pataisose patikslinti atvejai, kada reikalingas statybą leidžiantis dokumentas (SLD), keičiant pastatų paskirtį. Jį reikės gauti, kai keičiasi pastatų ar patalpų paskirties grupė arba kai keičiasi inžinerinio statinio grupė. Kitais atvejais šio dokumento nereikės. Pavyzdžiui, keičiant […]
Birželio 18 dieną 18 val. Kauno technologijos universiteto (KTU) Architektūros mokykla pakvies į Kauno menininkų namuose duris atveriančią parodą „Tvarumo istorijos“. Studentai ir dėstytojai visus menininkų namų svečius kvies į susitikimą su architektūra ir skatins pažvelgti į tvarumą plačiau – kaip į švelnų, jautrų ryšį – su istorija, žmonėmis ir mus supančia erdve. Parodoje bus […]
Šiltasis metų sezonas, džiuginantis atostogoms ir poilsiui palankiu oru, turi ir nemalonią savybę – jis kasmet atneša didesnių ar mažesnių audrų. Praėjusią savaitę pietiniu Lietuvos pakraščiu praslinkusi audra rodo, kad audrų sezonas jau prasidėjo. Kaip atskleidė „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas reprezentatyvus gyventojų tyrimas, pusė šalies gyventojų (50 proc.) jaučia susirūpinimą dėl galimų audrų padarinių, o […]
Turto bankas vasarą pasitiko fiksuodamas reikšmingus aukcionų rezultatus. Nuo metų pradžios iki vasaros viešuosiuose aukcionuose parduoti 275 objektai, už kuriuos surinkta 10,6 mln. Eur. Surinktos lėšos reikšmingai prisidės kuriant šiuolaikiškas darbo erdves valstybės tarnautojams. Šiltasis metų sezonas – ne kliūtis toliau serviruoti patrauklius nekilnojamojo turto (NT) pasiūlymus visoje Lietuvoje. Aukcionuose bus galima išvysti ir tokių netikėtų […]
Vilniaus Viršuliškių mikrorajone, Juozo Rutkausko gatvėje pradedamas statyti naujas gyvenamųjų namų kompleksas „Romeo ir Džiuljeta“. Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Groupinvest“ į projektą investuos daugiau nei 18 mln. eurų, statybų pabaiga numatoma 2026 metų ketvirtąjį ketvirtį. Gyvenamųjų namų kompleksą sudarys du daugiabučiai – devynių aukštų A korpusas ir dešimties aukštų B korpusas. Juose bus įrengti 157 […]
Aplinkos ministerijos surengtoje Lietuvos savivaldybių vyriausiųjų architektų konferencijoje buvo pristatyti statybų sektoriuje planuojami pokyčiai, kalbėta apie šio sektoriaus skaitmenizavimo reikšmę bei architektūros kokybės gaires, kvartalinę renovaciją ir žiedinės statybos modelio koncepciją. Renginyje aplinkos viceministras Kastytis Žuromskas kalbėjo apie statybų sektoriuje planuojamus pokyčius mažinant perteklinę biurokratiją ir supaprastinant statybų procedūras. „Jau parengtos ir Seime svarstomos Statybos […]