„Via Baltica“ modernizavimo darbai įgauna pagreitį: 2 kelio ruožai bus baigti dar šiais metais

„Via Baltica“ modernizavimo darbai įgauna pagreitį: 2 kelio ruožai bus baigti dar šiais metais

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, jog įgyvendinant didžiausią nepriklausomos Lietuvos kelių infrastruktūros projektą, „Via Baltica“ Kaunas–Marijampolė–Suvalkai kelio rekonstrukciją, jau atlikta daugiau nei du trečdaliai suplanuotų dviejų  (II ir III) kelio ruožų modernizavimo darbų. Taip pat sparčiai įsibėgėja ir ilgiausio, beveik 16 km ilgio, I – ojo ruožo tvarkymo darbai.

Bendrovės teigimu, II ir III kelio ruožų darbus planuojama baigti dar šiais metais, o ilgiausios, beveik 16 km siekiančios kelio ruožo atkarpos su įrengiama itin plačia infrastruktūra, modernizavimo procesas turėtų būti baigtas jau kitąmet.

I-ojoje ir ilgiausioje modernizuojamo kelio ruožo atkarpoje, tarp Marijampolės ir Skardupių kaimo, šiuo metu atliekami žemės sankasų, apsauginių šalčiui atsparių sluoksnių ir skaldos pagrindų, vandens pralaidų, viadukų, tunelių, tiltų, triukšmo užtvarų polių bei rostverkų įrengimo darbai.

Pabaigus šio, ilgiausio kelio ruožo tvarkymo darbus, dviejų eismo juostų magistralinis kelias bus pertvarkytas į keturių juostų automagistralę su plačia infrastruktūra: bus nutiesta net apie 45 km jungiamųjų kelių, įrengta 10 žiedinių sankryžų, 5 viadukai, 4 tiltai, 3 tuneliniai pravažiavimai, 21 akustinė siena, įrengtas tinkamas apšvietimas ir kitos eismo organizavimo priemonės, čia atsiras ir nauja, apie 11 ha ploto, moderni automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje numatomos atskiros zonos krovininiam, lengvajam transportui, elektromobiliams, reikiama poilsio infrastruktūra.

Beveik 16 km ilgio ruožas, yra ilgiausias ir sudėtingiausias iš keturių, kuriuose yra vykdomi ar planuojami „Via Baltica“ kelio modernizavimo darbai tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos.

„Kelyje „Via Baltica“ tarp Marijampolės ir Lietuvos–Lenkijos valstybių sienos šiuo metu vykdomi iki šiol intensyviausi darbai, kurių metu bus įrengta itin plati kelio infrastruktūra: nuo žiedinių sankryžų iki tiltų, viadukų. „Via Baltica“ Kaunas-Marijampolė-Suvalkai kelio modernizavimo projektą sudaro 4 atskirų ruožų statybos darbai: 3 vykdomi šiuo metu, 4-ojo šios magistralės kelio ruožo iki Lenkijos sienos rangos darbų pirkimą planuojame paskelbti dar šiais metais. Taip pat ruošiamasi ir kitos „Via Baltica“ atkarpos rekonstrukcijai – nuo Panevėžio iki Latvijos sienos: baigiami rengti priešprojektiniai sprendiniai, planuojama pradėti teritorijų planavimo procedūras“, – apie projektą pasakoja Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

II-ojo ir III-ojo kelio ruožų rekonstrukcijos darbai buvo pradėti praėjusiais metais. Šiuo metu jau įgyvendinta daugiau nei du trečdaliai numatytų II-ojo ir III-ojo ruožo darbų.

II-ame kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruože (nuo 72,50 iki 79,00 km) šiuo metu tęsiami automagistralės ir jungiamųjų kelių įrengimo darbai, įskaitant asfaltavimo darbus, vykdomi kelio statinių (viaduko, žaliojo tilto, tunelinio pravažiavimo), triukšmo užtvarų statybos darbai. Čia jau baigti elektrotechnikos bei ryšių, baigiami lietaus nuotekų ir melioracijos darbai, įrengiamas apšvietimas. Numatytai tiesti automagistralei jau įrengta ir didžioji dalis pagrindų (skaldos ir asfalto pagrindo sluoksniai), tęsiami jungiamųjų kelių konstrukcijos ir dangos įrengimo darbai.

Tuo tarpu vykdant III-iojo magistralinio kelio ruožo nuo 79,00 iki 85,00 km rekonstravimo darbus, šiuo metu yra tęsiami automagistralės ir jungiamųjų  kelių bei žiedinių sankryžų įrengimo darbai (įskaitant asfaltavimo darbus), statinių (tilto per Šešupę, viaduko), triukšmo užtvarų statybos darbai. Pabaigtos elektrotechnikos, ryšių, baigiamos lietaus, melioracijos darbų dalys. Taip pat šiame ruože montuojama tinklo tvora, jau įrengta didžioji dalis dangos konstrukcijos, įskaitant asfalto dangas.

Magistralinis kelias „Via Baltica“ tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos yra vienas intensyviausio eismo ruožų Lietuvoje. Per parą juo vidutiniškai pravažiuoja beveik 14 tūkst. automobilių, iš jų net pusę sudaro krovininis transportas. Baigus rekonstrukciją, šis kelias atitiks tarptautinius standartus, jis bus saugi ir patogi jungtis, keliaujant į Lenkiją ir toliau į Vakarų Europos šalis.

Viso apie 40 km „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) rangos darbų, kurių bendra investicijų vertė apie 560 mln. eurų., pabaiga planuojama 2025 m.

Projektas bendrai finansuojamas valstybės biudžeto ir ES lėšomis.

Papildomai pridedame animuoto video apie įgyvendinamą projektą parsisiuntimo nuorodą – bit.ly/3Zphadz

Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
„Realco“ apie sostinės pirminę NT rinką: vyrauja laukimo nuotaikos

„Realco“ apie sostinės pirminę NT rinką: vyrauja laukimo nuotaikos

Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „Realco“ duomenimis, šių metų rugsėjo mėnesį Vilniaus pirminėje NT rinkoje naujų būstų pardavimai buvo vieni mažiausių šiemet – parduoti 156 būstai, fiksuotas 21 sutarties nutraukimas. Rugsėjį būstų parduota 29 proc. mažiau nei rugpjūtį, kuomet pardavimai siekė 221 būstą. „Šiemet rinka kol kas nerodė didesnio aktyvumo, juo labiau – augimo ženklų. […]


Keičiasi „Naresta“ vadovas: bendrovei vadovaus Tadas Grincevičius

Keičiasi „Naresta“ vadovas: bendrovei vadovaus Tadas Grincevičius

Vienai iš pirmaujančių statybos bendrovių „Naresta“ beveik tris dešimtmečius vadovavusį generalinį direktorių Arūną Šlenį keičia šiemet vasarį prie vadovų komandos prisijungęs vykdomasis direktorius Tadas Grincevičius. Jis pareigas eiti pradeda spalio 2 d. Buvęs vadovas A. Šlenys lieka vadovauti naujai įsteigtai „Naresta“ valdybai ir bus atsakingas už ilgalaikės įmonės veiklos strategijos suformavimą bei plėtojimą. „Įmonei vadovavau […]


Aplinkos ministerija sugriežtino vėdinamo fasado STR, rinka atsakė boikotu: per 21 mėn. sertifikuota tik 1 sistema

Aplinkos ministerija sugriežtino vėdinamo fasado STR, rinka atsakė boikotu: per 21 mėn. sertifikuota tik 1 sistema

Nuo praėjusių metų pradžios Lietuvoje įsigaliojo statybos techninis reglamentas (STR), iš esmės keičiantis vėdinamo fasado naudojimą. Pagal STR, vėdinamam fasadui sukurti nebeužtenka to, kad visi komponentai būtų sertifikuoti. Dabar jis turi būti tiekiamas kaip vieno gamintojo elementas ir turėti ETĮ arba NTĮ. Realybėje tai reiškia pasirinkimą iš 3–4 fasado variantų ir dalies verslo išstūmimą iš […]


Seimo rūmuose atidarytas jubiliejinis dešimtasis projektas „Išmanusis miestas“

Seimo rūmuose atidarytas jubiliejinis dešimtasis projektas „Išmanusis miestas“

Rugsėjo 27-ąją startavo STRUCTUM organizuojamas nacionalinis architektūrinių ir urbanistinių idėjų konkursas „Išmanusis miestas 10“. Jau dešimtus metus iš eilės projektas „Išmanusis miestas“ kuria platformą, kurioje susitinka Lietuvos savivaldybės ir geriausi architektūros, inžinerijos, statybos profesionalai bei jaunieji, aukštosiose mokslo įstaigose besimokantys studentai. Šių metų konkurso šūkis – „Išmanusis miestas – kuriame miestus rytojaus visuomenei“. Konkurso dalyviai […]


Pirmą kartą Lietuvoje – paroda, pristatanti geriausią šiuolaikinę Europos architektūrą

Pirmą kartą Lietuvoje – paroda, pristatanti geriausią šiuolaikinę Europos architektūrą

Lietuvoje pirmą kartą bus pristatomi premijas už šiuolaikinę architektūrą „European Union Prize for Contemporary Architecture – Mies van der Rohe Awards“ pelnę darbai. Taip pat ARCHzonoje ’23 trečius metus iš eilės pristatomas FACadE – išskirtinio ir įspūdingiausio fasado realizacijos konkursas. ARCHzona – tai tradicinis Pasaulinės architektų dienos proga organizuojamas specializuotas renginys architektams, interjero dizaineriams bei […]


Panevėžys atsinaujina! Panevėžio autobusų stoties rekonstrukcija sparčiai juda į priekį

Panevėžys atsinaujina! Panevėžio autobusų stoties rekonstrukcija sparčiai juda į priekį

Panevėžyje sparčiai vykdomi miesto autobusų stoties statybos darbai. Jau  įrengti lauko vandentiekio, vidaus lietaus nuotekų bei drenažo, vidaus vandentiekio tinklai, sumontuotos stoties pastato denginį laikysiančios metalinės kolonos, išbetonuota požeminės stovėjimo aikštelės perdanga, keleivių laukiamojo salė. Šiuo metu ruošiamasi betonuoti perono stogą bei požeminės automobilių stovėjimo aikštelės grindis. „Esame užsibrėžę tikslą nuosekliai stiprinti Panevėžio, kaip strateginio […]