Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutartis dėl magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai („Via Baltica“) ruožo nuo 72,50 iki 79 km rekonstravimo. Planuojama, kad šiame ruože statybos darbai prasidės dar šiais metais ir bus baigti kitų metų rudenį. Sutarties vertė – apie 55,8 mln. eurų.
Ruože planuojama rekonstruoti kelią į keturias eismo juostas, įrengti pirmąjį šalyje „žaliąjį tiltą“ (gyvūnų migracijai), tunelinį pravažiavimą, sankirtą, jungiamuosius kelius ir kitus kelių elementus.
„Via Baltica“, jungianti Baltijos šalis su Lenkija ir kitomis Europos valstybėmis, yra strategiškai svarbi Lietuvos ir tarptautiniam susisiekimui, todėl jos modernizavimas – vienas prioritetinių šalies susisiekimo infrastruktūros projektų. Jau artimiausiu metu prasidės realūs darbai ruože tarp Marijampolės bei Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos. Sparčiai vykdant darbus, planuojame šį 40 km ilgio ruožą, taip pat jame esančius tiltus, viadukus, jungiamuosius kelius, rekonstruoti į modernią 4 eismo juostų automagistralę iki 2024 m. pabaigos – tai dvejais metais anksčiau, nei buvo planuota“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Šiuo metu didžioji „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos dalis yra tik dviejų eismo juostų. Nuolat augantis eismo intensyvumas, ypač krovininių automobilių, lemia didelį avarijų skaičių, sudėtingas eismo sąlygas. Rekonstravus kelią tikėtina, kad visa tai leis perpus sumažinti eismo įvykių skaičių“, – sako VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.
Tai vienas intensyviausių eismo ruožų Lietuvoje. Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas šiame 40 km ruože siekia iki 10 tūkst. automobilių per parą, iš jų net iki 60 proc. sudaro krovininis transportas.
Šiuo metu vyksta viešojo pirkimo procedūros kito „Via Baltica“ ruožo nuo 79 iki 85 km rekonstravimo darbams. Taip pat pabaigus projektavimą, šiais metais ketinama paskelbti rangos darbų viešąjį pirkimą ir ruožui nuo 56,83 km iki 72,50 km. Planuojama, kad ketvirtojo šios magistralės ruožo nuo 85 km iki 97,06 km rangos darbų konkursas bus paskelbtas šių metų pabaigoje – 2023 m. pirmoje pusėje.
2019 m. pabaigoje, Vyriausybei patvirtinus „Via Baltica“ (kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km) ruožo rekonstravimo specialųjį planą, pradėtos žemės paėmimo procedūros ir projektavimo darbai.
Viso apie 40 km „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) rangos darbų pabaiga planuojama 2024 m. gruodžio mėn.
Rekonstravus „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, jis atitiks tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus.
Numatyta, kad iki 2030 m. visas „Via Baltica“ magistralinis kelias, einantis per Lietuvos teritoriją, bus rekonstruotas taip, kad atitiktų tarptautiniam kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus. Šiuo metu taip pat vyksta A8 Panevėžys – Aristava – Sitkūnai ir A10 Panevėžys – Pasvalys – Latvijos siena (*Ryga) priešprojektinių sprendinių analizė keliuose.
Aušra Ramoškaitė
Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyrius
Tel. +370 5 232 96 28, mob. tel. +370 656 76 508
El. p. ausra.ramoskaite@lakd.lt
Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija
Komentaro autorius Tadas Povilauskas, SEB banko ekonomistas JAV ekonomika lieka pakankamai atspari nuo šių metų pradžios JAV prezidento įgyvendinamiems politikos pokyčiams ir dėl to yra pagerinamos šių ir kitų metų JAV BVP prognozės. Euro zona kitąmet augs truputį lėčiau negu šiemet. Europos Centrinis Bankas (ECB) bazinių palūkanų normų artimiausiais ketvirčiais neturėtų keisti. 2025 metų Lietuvos […]
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) atkreipia dėmesį, kad atliekant žemės sklypų kadastrinius matavimus ir ribų ženklinimo procedūras, kai turtas priklauso sutuoktiniams bendrosios jungtinės nuosavybės teise, matavimuose turi dalyvauti ir dokumentus pasirašyti abu sutuoktiniai. Tokia pareiga galioja net ir tais atvejais, kai viešajame registre sklypas įregistruotas tik vieno sutuoktinio vardu. Atliekant kadastrinius matavimus, žemės savininkai kviečiami dalyvauti […]
Lietuvoje savarankiškai dirbančių asmenų skaičiui viršijus 300 tūkst., vis daugiau kalbama ir apie jų poreikį įsigyti nekilnojamojo turto. Kelias iki nuosavo būsto savarankiškai dirbantiesiems gali būti sudėtingesnis. Finansų įstaigos, vertindamos laisvai samdomų specialistų ar smulkiųjų verslininkų paraiškas, taiko griežtesnius kriterijus, todėl norint gauti paskolą būtina kruopščiai pasiruošti, rašoma banko „Bigbank“ pranešime žiniasklaidai. Svarbu realistiški lūkesčiai […]
Administracinės paskirties pastatas, Naujoji Riovonių g. 3, Vilnius. Un. Nr. 1096-6023-2028. Kapitalinis remontas Gydymo paskirties pastato ( visuomeninių pastatų paskirties grupė),Un. Nr. 1093-5005-8030, KVR kodas 43619, Parko g.21, Vilnius. Kapitalinio remonto ir tvarkybos darbų projektas. Pranešimą paskelbė: Gintarė Prievelytė, Aplan, UAB Bendrinti
Būsto kreditavimo apimtys Lietuvoje šiemet išaugo – vien SEB banke per tris šių metų ketvirčius išduotų būsto paskolų suma buvo 53 proc. didesnė nei atitinkamu laikotarpiu pernai. Iš viso gyventojams išduota būsto paskolų už 588 mln. eurų. Tuo metu bendras banko būsto paskolų portfelis Lietuvoje šiemet peržengė 3,7 mlrd. eurų ribą. Per tris 2025 m. […]
Būstas Vilniuje šiandien yra brangiausias Baltijos šalyse – 2024 m. Lietuvos sostinės būsto kainos ne tik aplenkė Rygą bei Taliną, bet ir tapo viena aiškiausių Lietuvos ekonominės lyderystės iliustracijų, rodo „Eurostat” duomenys. Kodėl Vilnius išsiveržė į priekį ir kokias tendencijas tai rodo, pasakoja „Luminor” banko finansavimo srities vadovė Laura Žukovė. Vilnius išsiveržė į priekį 2024 […]