Sudaryta pirmoji rangos sutartis dėl „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstravimo

Sudaryta pirmoji rangos sutartis dėl „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstravimo

Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutartis dėl magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai („Via Baltica“) ruožo nuo 72,50 iki 79 km rekonstravimo. Planuojama, kad šiame ruože statybos darbai prasidės dar šiais metais  ir bus baigti kitų metų rudenį. Sutarties vertė – apie 55,8 mln. eurų.

Ruože planuojama rekonstruoti kelią į keturias eismo juostas, įrengti pirmąjį šalyje „žaliąjį tiltą“ (gyvūnų migracijai), tunelinį pravažiavimą, sankirtą, jungiamuosius kelius ir kitus kelių elementus.

 „Via Baltica“, jungianti Baltijos šalis su Lenkija ir kitomis Europos valstybėmis, yra strategiškai svarbi Lietuvos ir tarptautiniam susisiekimui, todėl jos modernizavimas – vienas prioritetinių šalies susisiekimo infrastruktūros projektų. Jau artimiausiu metu prasidės realūs darbai ruože tarp Marijampolės bei Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos. Sparčiai vykdant darbus, planuojame šį 40 km ilgio ruožą, taip pat jame esančius tiltus, viadukus, jungiamuosius kelius, rekonstruoti į modernią 4 eismo juostų automagistralę iki 2024 m. pabaigos – tai dvejais metais anksčiau, nei buvo planuota“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

 „Šiuo metu didžioji „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos dalis yra tik dviejų eismo juostų. Nuolat augantis eismo intensyvumas, ypač krovininių automobilių, lemia didelį avarijų skaičių, sudėtingas eismo sąlygas. Rekonstravus kelią tikėtina, kad visa tai leis perpus sumažinti eismo įvykių skaičių“, – sako VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.

Tai vienas intensyviausių eismo ruožų Lietuvoje. Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas šiame 40 km ruože siekia iki 10 tūkst. automobilių per parą, iš jų net iki 60 proc. sudaro krovininis transportas.

Šiuo metu vyksta viešojo pirkimo procedūros kito „Via Baltica“ ruožo nuo 79 iki 85 km rekonstravimo darbams.  Taip pat pabaigus projektavimą, šiais metais ketinama paskelbti rangos darbų viešąjį pirkimą ir ruožui nuo 56,83 km iki 72,50 km. Planuojama, kad ketvirtojo šios magistralės ruožo nuo 85 km iki 97,06 km rangos darbų konkursas bus paskelbtas šių metų pabaigoje – 2023 m. pirmoje pusėje.

2019 m. pabaigoje, Vyriausybei patvirtinus „Via Baltica“ (kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km) ruožo rekonstravimo specialųjį planą, pradėtos žemės paėmimo procedūros ir projektavimo darbai.

Viso apie 40 km „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) rangos darbų pabaiga planuojama 2024 m. gruodžio mėn.

Rekonstravus „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, jis atitiks tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus.

Numatyta, kad iki 2030 m. visas „Via Baltica“ magistralinis kelias, einantis per Lietuvos teritoriją, bus rekonstruotas taip, kad atitiktų tarptautiniam kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus. Šiuo metu taip pat vyksta A8 Panevėžys – Aristava – Sitkūnai ir A10 Panevėžys – Pasvalys – Latvijos siena (*Ryga) priešprojektinių sprendinių analizė keliuose.

Aušra Ramoškaitė

Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyrius

Tel. +370 5 232 96 28, mob. tel. +370 656 76 508

El. p. ausra.ramoskaite@lakd.lt

Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Nauji butai Vilniuje: kaip išsirinkti?

Nauji butai Vilniuje: kaip išsirinkti?

Vilnius – sparčiai augantis miestas, todėl nenuostabu, kad daugybė žmonių čia ieško naujo būsto. Nauji butai Vilniuje vilioja ne tik modernia architektūra, bet ir galimybe gyventi patogioje, strategiškai išvystytoje aplinkoje. Tačiau kaip išsirinkti būstą, kuris geriausiai atitiktų Jūsų poreikius ir ilgalaikius lūkesčius? Štai keli svarbiausi patarimai, padėsiantys priimti teisingą sprendimą. Butai Šeškinėje ar kitame Vilniaus […]


Baigta 9 mln. eurų vertės A1 magistralės ruožo šalia Kauno rekonstrukcija

Baigta 9 mln. eurų vertės A1 magistralės ruožo šalia Kauno rekonstrukcija

Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ užbaigė pagrindinės šalies kelių transporto arterijos – A1 magistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda – ruožo nuo 70,9 km iki 80,5 km dešinės pusės kapitalinio remonto darbus. Rekonstrukcijos darbų vertė siekė daugiau kaip 9 mln. eurų, o juos atliekant buvo pasitelktos modernios technologijos – asfalto dangą skenuojantis dronas.   Sutvarkytame kelio ruože […]


SINIAT: aukščiausios kokybės sausos statybos sprendimai profesionalams

SINIAT: aukščiausios kokybės sausos statybos sprendimai profesionalams

„Siniat“ yra viena iš pirmaujančių gipskartonio plokščių ir sausos statybos sistemų gamintojų Europoje bei pasaulyje. Įmonė priklauso tarptautinei „Etex Group“ bendrovei, kuri vykdo veiklą Europoje, Afrikoje, Artimuosiuose Rytuose ir Pietų Amerikoje. „Siniat“ kartu su „Promat“ sudaro „Etex Building Performance“ padalinį, kuris specializuojasi kuriant inovatyvius ir aukščiausius standartus atitinkančius statybos sprendimus. Tarptautinė patirtis ir aukščiausi kokybės […]


Lietuva ir jūra: neišnaudotas potencialas tampa strategine kryptimi vakarų Lietuvai

Lietuva ir jūra: neišnaudotas potencialas tampa strategine kryptimi vakarų Lietuvai

Lietuva turi unikalią galimybę išnaudoti savo jūrinį potencialą, tapdama svarbiu mažosios laivybos ir jūrinės energetikos centru Baltijos regione. Ilgą laiką jūros reikšmė buvo vertinama siaurai, tačiau šiandien vis aiškiau matyti, kad modernizuota uostų infrastruktūra gali tapti ne tik traukos centru mažajam laivynui, bet ir svarbia grandimi plėtojant jūrinę vėjo energetiką bei stiprinant regioninį saugumą.  Istoriniai […]


Patikimi stogų sprendimai: kaip užtikrinti ilgaamžiškumą ir atsparumą klimato iššūkiams?

Patikimi stogų sprendimai: kaip užtikrinti ilgaamžiškumą ir atsparumą klimato iššūkiams?

Klimato kaita ir dažnėjančios ekstremalios oro sąlygos kelia vis didesnių iššūkių statybos sektoriui. Stogai – viena pažeidžiamiausių pastato dalių, kurios gedimai gali sukelti didelius finansinius nuostolius. Netinkamai parinktos medžiagos, nepakankamas vėjo apkrovų įvertinimas ar prastas montavimas gali lemti stogo dangos pažeidimus, pratekėjimą ar net visišką konstrukcijos sugadinimą. Ypatingai ši problema aktuali logistikos centrams, sandėliams ir […]


Vietoj fabriko – biuras, vietoj sostinės – Ukmergės rajonas: kodėl verta gamyklą iškelti iš miesto centro?

Vietoj fabriko – biuras, vietoj sostinės – Ukmergės rajonas: kodėl verta gamyklą iškelti iš miesto centro?

Sparčiai augant Europos miestams, nekilnojamojo turto (NT) vystytojai bei architektai vis daugiau dėmesio skiria urbanistinių erdvių atnaujinimui. Seni industriniai pastatai transformuojami į biurus ar gyvenamąsias erdves, gamyklos pamažu slenkasi iš miestų centrų į priemiesčius ar net toliau, užleisdamos vietą miestiečių poreikiams ir tuo pačiu – spręsdamos įvairias taršos problemas. Tokios permainos Lietuvoje – taip pat […]