Stoties rajono konversija: savivaldybė pakartotinai su vilniečiais aptars 3 alternatyvas

1

Stoties rajono konversija: savivaldybė pakartotinai su vilniečiais aptars 3 alternatyvas

Vilniaus miesto savivaldybė rengiasi visuomenei dar kartą pristatyti tris Stoties rajono modernizavimo alternatyvas, parengtas detaliojo plano rengėjų – savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“. 

„Tikiuosi, kad sėkmingas Naujamiesčio atsinaujinimo virusas persimes ir į Stoties teritoriją, kuri turi potencialo tapti ne tik šiuolaikišku transporto mazgu, bet ir daugiau miestietiškų funkcijų – darbo, paslaugų, rekreacijos – sutraukiančia teritorija. Numatomi pokyčiai iš esmės pakeis stoties įvaizdį ir paskatins platesnės teritorijos, pirmiausia, Naujininkų, atsinaujinimą. Darni, interesus subalansuojanti plėtra šiuo atveju yra pagrindinis mūsų tikslas“, – sakė pristatymo renginį moderuosiantis vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis.

Savivaldybei kartu su bendrove „Lietuvos geležinkeliai“ inicijavus teritorijos pertvarką, vėliau prie pokyčių prisijungus Autobusų stoties valdytojams, šiuo metu vyksta planavimo darbai. Pagrindinis pertvarkos akcentas – Vilniaus geležinkelio stoties teritorijos atnaujinimo projektas „Vilnius Connect“, kuriuo siekiama įkurti modernų daugiafunkcį mobilumo, verslo ir laisvalaikio centrą su viešosiomis erdvėmis.Stoties rajono plėtros perspektyvos sudėliotos atsižvelgus į praėjusių metų lapkritį vykusio pirmojo SPAV schemų pristatymo renginio metu nuskambėjusius visuomenės lūkesčius ir gautus pasiūlymus. Šias alternatyvas drauge su detalia teritorijos informacija, kuria pateikė planuotojai, analizuoja ir ekspertai – konsultacijų ir tyrimų įmonė bendrovė „Civitta“ ir jos partneriai. Ekspertai įsipareigoję galutines rekomendacijas konkrečių sprendinių ir ataskaitos forma pateikti liepos pabaigoje arba rugpjūčio pradžioje.

Teritorijos modernizavimo alternatyvos

1 VARIANTAS – IŠSKAIDYTOS STOTYS

Pagal šį scenarijų išlaikomas esamas pagrindinių susisiekimo paslaugų objektų (tarpmiestinių autobusų stoties, geležinkelio stoties) išdėstymas Stoties aikštės perimetre. Siūloma naujos kokybės rekreacinė ir kartu jungiančioji erdvė tarp esamų paslaugų objektų – aplink ją perimetru išsidėsto autobusų stotis, geležinkelio stotis ir viešojo transporto terminalas. Viešojo transporto terminalą siūloma perkelti į rytinę aikštės dalį, dabartinio skvero vietą.

Pelesos g. trasa nekeičiama, o ties esama gatvės trasa, šiaurinėje gatvės pusėje siūlomas mažesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyraujantis užstatymo tipas – laisvas, miesto vilų, įterpiant mažo mastelio viešąsias erdves – skverus tarp privačios nuosavybės kvartalo dalių. Šiaurinėje teritorijos dalyje ties Geležinkelio g. siūlomas mažesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyraujantis užstatymo tipas – miesto centrui būdingas perimetrinis užstatymas.

Per geležinkelio teritoriją formuojama papildoma rekreacinio tipo jungtis pėstiesiems ir dviratininkams Algirdo gatvės trasos tęsinyje. 

2 VARIANTAS – NUOSAIKUS ATNAUJINIMAS

Stoties aikštėje kuriamas naujas susisiekimo paslaugų mazgas, kuriame sutelkiamos pagrindinės funkcijos ir sukuriama galimybė miesto iniciatyva organizuoti vieningą keleivių aptarnavimo centrą, kuris turėtų tiesioginę jungtį su pietine miesto dalimi – Naujininkų rajonu. Pelesos g. trasa keičiama, esamoje trasoje kuriama linijinė rekreacinė erdvė, kurioje išlaikomas visuomeninio transporto eismas. Šiaurinėje gatvės pusėje siūlomas didesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyraujantis užstatymo tipas –  atviras perimetrinis, formuojantis nedidelio mastelio kvartalus su viešosiomis erdvėmis, kurios jungiasi su Pelesos g. rekreacine  teritorija.

Šiaurinėje teritorijos dalyje ties Geležinkelio g. siūlomas didesnio mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyrauja uždaro perimetrinio užstatymo tipo pastatai, formuojantys Naujamiesčio istoriniam užstatymui būdingas viešųjų-privačių erdvių charakterį.

Vakarinėje dalyje siūloma išskirtinai rekreacinio tipo papildoma jungtis per geležinkelio teritoriją – pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtas viadukas, atkartojantis buvusią istorinę miesto gatvių trasą. 

3 VARIANTAS – MAKSIMALUS ATNAUJINIMAS 

Į naują vietą keliamas pagrindinių susisiekimo paslaugų mazgas, kuriame sutelkiamos pagrindinės funkcijos ir lokalizuojama pagrindinė jungtis su Naujininkų rajonu. Tai galimybė turėti visiškai naujos kokybės ir architektūrinės išraiškos transporto ir keleivių aptarnavimo centrą. Esamas geležinkelio stoties pastatas pritaikomas naujai funkcijai, stoties aikštės teritorijoje labiau dominuotų rekreacinė funkcija.

Pelesos g. trasa keičiama, esamoje trasoje kuriama linijinė rekreacinė erdvė nenumatant visuomeninio transporto galimybės. Šiaurinėje gatvės pusėje siūlomas maksimalaus mastelio, apimties ir intensyvumo užstatymas. Vyrauja horizontalūs pastatų tūriai. 

Tarp numatomo užstatymo siūloma formuoti didesnės apimties viešųjų erdvių tinklą. Rytinėje teritorijos dalyje siūloma nauja, išimtinai pėsčiųjų ir dviračių eismui skirta pralaida, atkurianti istorinį gatvių ryšį tarp Pylimo ir Tyzenhauzų gatvių. 

Birželio 3 dieną, 17.30 val., su minėtomis Stoties rajono modernizavimo alternatyvomis nuotolinio renginio metu bus supažindinti visi, besidomintys šių pokyčių planavimu. 

Prisijungimas į renginį – šia nuoroda https://us02web.zoom.us/j/82369801637?pwd=ZlFuWXp4c1VsN0NsMFFCNzNxYnY1Zz09

Prisijungimo kodas – 4swfbe

Pranešimą paskelbė: Rusnė Marčėnaitė, Vilniaus miesto savivaldybė

Rekomenduojame

Pradedami rengti kelio Vilnius–Utena vieno ruožo priešprojektiniai sprendiniai

Pradedami rengti kelio Vilnius–Utena vieno ruožo priešprojektiniai sprendiniai

Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) sutartis dėl magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena ruožo nuo 21,50 iki 39,20 km rekonstravimo priešprojektinių sprendinių parengimo. Sutartis, kurios vertė beveik 115 tūkst. eur. su PVM, sudaryta su UAB „TEC Infrastructure“. Paslaugos turi būti suteiktos per 7 mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo. Pagal sudarytą sutartį, paslaugų teikėjas […]

CEDIMA atliepia verslo poreikius turėti universalią, darbo jėgos poreikį mažinančią, efektyvią ir ilgaamžę techniką

CEDIMA atliepia verslo poreikius turėti universalią, darbo jėgos poreikį mažinančią, efektyvią ir ilgaamžę techniką

Vokietijos CEDIMA GmbH jau šimtmetį deimantus „augina“ laboratorijose, kontroliuodama jų stiprumą, išmatavimus ir savybes, kokių reikia gaminant instrumentus ir specialias mašinas, paprastai naudojamas pjauti, gręžti ar atlikti panašius darbus. Keturioms Vokietijos gamykloms sujungus savo patirtį gaminant deimantinio apdirbimo mašinas bei deimantinius instrumentus, buvo įkurta CEDIMA GmbH, kurios ištakos siekia šimtmetį. Kompanija gaminius eksportuoja į 63 […]

Trečdalis Baltijos šalių gyventojų būstą perka, nes nebenori jo nuomotis ar gyventi su tėvais

Trečdalis Baltijos šalių gyventojų būstą perka, nes nebenori jo nuomotis ar gyventi su tėvais

Kokios priežastys skatina gyventojus įsigyti nuosavą būstą? „Luminor“ atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa parodė, kad beveik trečdalis (28 proc.) gyventojų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje nekilnojamąjį turtą (NT) pirko tuomet, kai jiems atsibodo gyventi nuomojamame arba tėvams ar kitiems giminaičiams priklausančiame būste. Beveik penktadalis (16 proc.) lietuvių mano, kad ilguoju laikotarpiu nuosavo būsto įsigijimas tiesiog apsimoka […]

Ar ginčus dėl garantinių įsipareigojimų irgi reikės nagrinėti arbitraže?

Ar ginčus dėl garantinių įsipareigojimų irgi reikės nagrinėti arbitraže?

Please scroll down for the English version. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas 2021-09-15 nutartyje, priimtoje civilinėje byloje Nr. e3K-3-228-823/2021, išsklaidė bet kokias abejones dėl to, ar ginčas dėl rangovo pareigos įvykdyti savo garantinius įsipareigojimus ir / ar atlyginti dėl netinkamo šių įsipareigojimų vykdymo užsakovui sukeltus nuostolius patenka į šalių sudarytos arbitražinės išlygos apimtį, ar toks ginčas visgi turi būti […]

Geriausias metų projektuotojas Tomas Strazdauskas – savo profesijos ambasadorius

Geriausias metų projektuotojas Tomas Strazdauskas – savo profesijos ambasadorius

Lietuvos statybos inžinierių sąjunga kasmet teikia „Geriausio metų inžinieriaus“ apdovanojimus. Statybininkų dienos šventėje UAB „CSD Inžinieriai“ Belgijos konstrukcijų padalinio vadovas Tomas Strazdauskas buvo pripažintas geriausiu metų projektuotoju. Šį įvertinimą inžinierius Tomas Strazdauskas vadina ilgo, atkaklaus ir nuoseklaus darbo rezultatu ir pabrėžia, kad laimėjimas nebūtų įmanomas be visapusiško ir absoliutaus žmonos palaikymo profesiniame gyvenime bei ypatingai […]

Investuotojų akys krypsta į mažiausios kvadratūros NT

Investuotojų akys krypsta į mažiausios kvadratūros NT

Rinkos analitikai kalba apie aukso amžių sostinės NT rinkoje. Tiesa, išaugusios būsto kainos užduoda daug klausimų ne tik svajojantiems apie pirmąjį būstą, bet ir investuotojams. Jei anksčiau Vilniuje įsigytas ir išnuomotas butas investuotojui vidutiniškai nešdavo 6-7 proc. metinę grąžą, tai šiandien – būsto kainoms augant greičiau už nuomos kainas – tokios grąžos gali tikėtis tik […]