Statybos mieste: Vilnius rado dar vieną būdą pasirūpinti pėsčiųjų saugumu

1

Statybos mieste: Vilnius rado dar vieną būdą pasirūpinti pėsčiųjų saugumu

Vilniaus miesto savivaldybė pradeda taikyti naują metodą statybos vietų aptvėrimų kontrolei. Prašydami leidimo kasimo ir aptvėrimo darbams, rangovai turės įsipareigoti vos įrengus objekto aptvėrimą sukelti jo nuotraukas į tam sukurtą įrankį – kontrolės sistemą  https://vilnius.lt/aptverimai. Vėliau tai turės būti pakartojama kiekvienąkart, kai bus pakeičiama aptvėrimo vieta ar forma. 

Atliekant darbus, kurie laikinai sutrikdo įprastą judumą, šios pareigos turės laikytis ir mieste dirbančios savivaldybės įmonės. Naujoji tvarka galios vykdant planinius darbus miesto valdomoje žemėje – plėtojant teritoriją, remontuojant ar renovuojant pastatus, gatves. 

Statybos vietą pėstieji turi praeiti saugiai, judėti turi būti patogu ir stumiantiems vežimėlius, ir važiuojantiems neįgaliojo vežimėliu, o nuorodos prie aptvėrimo vietų turi būti suprantamos ir senjorui, ir mažamečiui, ir silpnaregiui, ir Kelių eismo taisyklių nemokančiam žmogui, – tai pagrindiniai reikalavimai, kuriuos turi išpildyti statybų vykdytojai. Susisiekimo pėsčiomis projektų Vilniaus miesto savivaldybėje rengimo ir įgyvendinimo rekomendacijose šios nuostatos virsta konkrečiai įvardintais atstumais tarp aptvėrimo ir kitos kliūties ar gatvės, reikalavimais specialioms judėjimą reguliuojančioms nuorodoms. 

Saugus praeiti pėsčiųjų takas turi būti be kliūčių, pakankamo pločio (rekomenduojama 2,25 m – kad galėtų prasilenkti trys pėstieji arba du važiuojantieji rateliais ar dviračiais, mažiausiai – 1,5 m), numatant patogų užvažiavimo sprendinį, jei perėjimas įrengiamas ne tame pačiame aukštyje kaip šaligatvis. Statybvietę aplenkiantis takas turi turėti aiškias jungtis su esama pėsčiųjų infrastruktūra, jis turi būti aiškiai paženklintas, kad nekiltų pavojus tuo atveju, jei jis įrengtas važiuojamojoje gatvės dalyje. Specialistų vertinimu, aptvėrimas, kai praeiviams tenka nusileisti į gatvę, nėra pats blogiausias dalykas, blogiausia, kai neužtikrinamas pakankamas praėjimo plotas, o apėjimo trajektorija netinkamai pažymėta. Problema ir tada, kai praėjimas padarytas, bet pėstiesiems tenka laviruoti tarp medžių ar statybos medžiagų atliekų. Kaip tik visi šie niuansai ir turės būti užfiksuoti savivaldybei siunčiamose nuotraukose. 

Statybos vietos aptvėrimo sprendimai įprastai suderinami jau išduodant leidimą, bet problemų neretai kyla dėl netinkamos jų priežiūros – kai statybos aikštelėje nėra darbuotojo, atsakingo už tai, kad praėjimai nebūtų apkrauti statybinėmis medžiagomis, kad atitvarai būtų perkelti pasikeitus darbų atlikimo vietai, o nuvirtęs kelio ženklas būtų pakeltas. 

Pasak Vilniaus miesto administracijos direktoriaus patarėjo Raivydo Rakausko, įprastai mažiau problemų kyla dėl aptvėrimų, kurie nesikeičia visų statybos darbų metu. Daugiau dėmesio reikia, kai aptvėrimus tenka perkelti pasikeitus darbų lokacijai, taigi – ir iš naujo įvertinti visą aplinką.

„Rengiant statybvietės apėjimo schemas kartais pritrūksta pastangų įsivaizduoti kiekvieno eismo dalyvio iššūkius, – sakė R. Rakauskas. – Pamirštame, kad kiekvienas mūsų kasdien atsiduriame pėsčiojo pozicijoje – nesvarbu, ar įprastai keliaujame automobiliu, ar viešuoju transportu, tam tikrą atstumą įveikiame ir pėsčiomis. Ir kiekvienas galime bent laikinai susidurti su judėjimo ribotumu – ar susilaužę koją, ar stumdami vaiko vežimėlį. Tada neturėtume patekti į situaciją, kai teks pačiam stumdyti kliūtis. Sunkiai vaikštančiam žmogui kliūtimi gali tapti ir trijų centimetrų bortelis, neįgaliojo vežimėlis tikrai neįveiks praėjimo žolėje pabirai išmėtytomis plytelėmis. Ir kiekvienam nemalonu bus, jei teks eiti per purvynu virtusį išardytą šaligatvį.“

Didžiąją dalį netinkamo statybos vietų aptvėrimo atvejų užfiksuoja ir praneša praeiviai, bet situaciją stebi ir viešosios tvarkos pareigūnai bei seniūnijų specialistai. Reikalavimų nesilaikymas baudžiamas administracine tvarka.


Pranešimą paskelbė: Rusnė Marčėnaitė, Vilniaus miesto savivaldybė

Rekomenduojame

Pradedami rengti kelio Vilnius–Utena vieno ruožo priešprojektiniai sprendiniai

Pradedami rengti kelio Vilnius–Utena vieno ruožo priešprojektiniai sprendiniai

Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) sutartis dėl magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena ruožo nuo 21,50 iki 39,20 km rekonstravimo priešprojektinių sprendinių parengimo. Sutartis, kurios vertė beveik 115 tūkst. eur. su PVM, sudaryta su UAB „TEC Infrastructure“. Paslaugos turi būti suteiktos per 7 mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo. Pagal sudarytą sutartį, paslaugų teikėjas […]

CEDIMA atliepia verslo poreikius turėti universalią, darbo jėgos poreikį mažinančią, efektyvią ir ilgaamžę techniką

CEDIMA atliepia verslo poreikius turėti universalią, darbo jėgos poreikį mažinančią, efektyvią ir ilgaamžę techniką

Vokietijos CEDIMA GmbH jau šimtmetį deimantus „augina“ laboratorijose, kontroliuodama jų stiprumą, išmatavimus ir savybes, kokių reikia gaminant instrumentus ir specialias mašinas, paprastai naudojamas pjauti, gręžti ar atlikti panašius darbus. Keturioms Vokietijos gamykloms sujungus savo patirtį gaminant deimantinio apdirbimo mašinas bei deimantinius instrumentus, buvo įkurta CEDIMA GmbH, kurios ištakos siekia šimtmetį. Kompanija gaminius eksportuoja į 63 […]

Trečdalis Baltijos šalių gyventojų būstą perka, nes nebenori jo nuomotis ar gyventi su tėvais

Trečdalis Baltijos šalių gyventojų būstą perka, nes nebenori jo nuomotis ar gyventi su tėvais

Kokios priežastys skatina gyventojus įsigyti nuosavą būstą? „Luminor“ atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa parodė, kad beveik trečdalis (28 proc.) gyventojų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje nekilnojamąjį turtą (NT) pirko tuomet, kai jiems atsibodo gyventi nuomojamame arba tėvams ar kitiems giminaičiams priklausančiame būste. Beveik penktadalis (16 proc.) lietuvių mano, kad ilguoju laikotarpiu nuosavo būsto įsigijimas tiesiog apsimoka […]

Ar ginčus dėl garantinių įsipareigojimų irgi reikės nagrinėti arbitraže?

Ar ginčus dėl garantinių įsipareigojimų irgi reikės nagrinėti arbitraže?

Please scroll down for the English version. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas 2021-09-15 nutartyje, priimtoje civilinėje byloje Nr. e3K-3-228-823/2021, išsklaidė bet kokias abejones dėl to, ar ginčas dėl rangovo pareigos įvykdyti savo garantinius įsipareigojimus ir / ar atlyginti dėl netinkamo šių įsipareigojimų vykdymo užsakovui sukeltus nuostolius patenka į šalių sudarytos arbitražinės išlygos apimtį, ar toks ginčas visgi turi būti […]

Geriausias metų projektuotojas Tomas Strazdauskas – savo profesijos ambasadorius

Geriausias metų projektuotojas Tomas Strazdauskas – savo profesijos ambasadorius

Lietuvos statybos inžinierių sąjunga kasmet teikia „Geriausio metų inžinieriaus“ apdovanojimus. Statybininkų dienos šventėje UAB „CSD Inžinieriai“ Belgijos konstrukcijų padalinio vadovas Tomas Strazdauskas buvo pripažintas geriausiu metų projektuotoju. Šį įvertinimą inžinierius Tomas Strazdauskas vadina ilgo, atkaklaus ir nuoseklaus darbo rezultatu ir pabrėžia, kad laimėjimas nebūtų įmanomas be visapusiško ir absoliutaus žmonos palaikymo profesiniame gyvenime bei ypatingai […]

Investuotojų akys krypsta į mažiausios kvadratūros NT

Investuotojų akys krypsta į mažiausios kvadratūros NT

Rinkos analitikai kalba apie aukso amžių sostinės NT rinkoje. Tiesa, išaugusios būsto kainos užduoda daug klausimų ne tik svajojantiems apie pirmąjį būstą, bet ir investuotojams. Jei anksčiau Vilniuje įsigytas ir išnuomotas butas investuotojui vidutiniškai nešdavo 6-7 proc. metinę grąžą, tai šiandien – būsto kainoms augant greičiau už nuomos kainas – tokios grąžos gali tikėtis tik […]