Statybos mieste: Vilnius rado dar vieną būdą pasirūpinti pėsčiųjų saugumu

1

Statybos mieste: Vilnius rado dar vieną būdą pasirūpinti pėsčiųjų saugumu

Vilniaus miesto savivaldybė pradeda taikyti naują metodą statybos vietų aptvėrimų kontrolei. Prašydami leidimo kasimo ir aptvėrimo darbams, rangovai turės įsipareigoti vos įrengus objekto aptvėrimą sukelti jo nuotraukas į tam sukurtą įrankį – kontrolės sistemą  https://vilnius.lt/aptverimai. Vėliau tai turės būti pakartojama kiekvienąkart, kai bus pakeičiama aptvėrimo vieta ar forma. 

Atliekant darbus, kurie laikinai sutrikdo įprastą judumą, šios pareigos turės laikytis ir mieste dirbančios savivaldybės įmonės. Naujoji tvarka galios vykdant planinius darbus miesto valdomoje žemėje – plėtojant teritoriją, remontuojant ar renovuojant pastatus, gatves. 

Statybos vietą pėstieji turi praeiti saugiai, judėti turi būti patogu ir stumiantiems vežimėlius, ir važiuojantiems neįgaliojo vežimėliu, o nuorodos prie aptvėrimo vietų turi būti suprantamos ir senjorui, ir mažamečiui, ir silpnaregiui, ir Kelių eismo taisyklių nemokančiam žmogui, – tai pagrindiniai reikalavimai, kuriuos turi išpildyti statybų vykdytojai. Susisiekimo pėsčiomis projektų Vilniaus miesto savivaldybėje rengimo ir įgyvendinimo rekomendacijose šios nuostatos virsta konkrečiai įvardintais atstumais tarp aptvėrimo ir kitos kliūties ar gatvės, reikalavimais specialioms judėjimą reguliuojančioms nuorodoms. 

Saugus praeiti pėsčiųjų takas turi būti be kliūčių, pakankamo pločio (rekomenduojama 2,25 m – kad galėtų prasilenkti trys pėstieji arba du važiuojantieji rateliais ar dviračiais, mažiausiai – 1,5 m), numatant patogų užvažiavimo sprendinį, jei perėjimas įrengiamas ne tame pačiame aukštyje kaip šaligatvis. Statybvietę aplenkiantis takas turi turėti aiškias jungtis su esama pėsčiųjų infrastruktūra, jis turi būti aiškiai paženklintas, kad nekiltų pavojus tuo atveju, jei jis įrengtas važiuojamojoje gatvės dalyje. Specialistų vertinimu, aptvėrimas, kai praeiviams tenka nusileisti į gatvę, nėra pats blogiausias dalykas, blogiausia, kai neužtikrinamas pakankamas praėjimo plotas, o apėjimo trajektorija netinkamai pažymėta. Problema ir tada, kai praėjimas padarytas, bet pėstiesiems tenka laviruoti tarp medžių ar statybos medžiagų atliekų. Kaip tik visi šie niuansai ir turės būti užfiksuoti savivaldybei siunčiamose nuotraukose. 

Statybos vietos aptvėrimo sprendimai įprastai suderinami jau išduodant leidimą, bet problemų neretai kyla dėl netinkamos jų priežiūros – kai statybos aikštelėje nėra darbuotojo, atsakingo už tai, kad praėjimai nebūtų apkrauti statybinėmis medžiagomis, kad atitvarai būtų perkelti pasikeitus darbų atlikimo vietai, o nuvirtęs kelio ženklas būtų pakeltas. 

Pasak Vilniaus miesto administracijos direktoriaus patarėjo Raivydo Rakausko, įprastai mažiau problemų kyla dėl aptvėrimų, kurie nesikeičia visų statybos darbų metu. Daugiau dėmesio reikia, kai aptvėrimus tenka perkelti pasikeitus darbų lokacijai, taigi – ir iš naujo įvertinti visą aplinką.

„Rengiant statybvietės apėjimo schemas kartais pritrūksta pastangų įsivaizduoti kiekvieno eismo dalyvio iššūkius, – sakė R. Rakauskas. – Pamirštame, kad kiekvienas mūsų kasdien atsiduriame pėsčiojo pozicijoje – nesvarbu, ar įprastai keliaujame automobiliu, ar viešuoju transportu, tam tikrą atstumą įveikiame ir pėsčiomis. Ir kiekvienas galime bent laikinai susidurti su judėjimo ribotumu – ar susilaužę koją, ar stumdami vaiko vežimėlį. Tada neturėtume patekti į situaciją, kai teks pačiam stumdyti kliūtis. Sunkiai vaikštančiam žmogui kliūtimi gali tapti ir trijų centimetrų bortelis, neįgaliojo vežimėlis tikrai neįveiks praėjimo žolėje pabirai išmėtytomis plytelėmis. Ir kiekvienam nemalonu bus, jei teks eiti per purvynu virtusį išardytą šaligatvį.“

Didžiąją dalį netinkamo statybos vietų aptvėrimo atvejų užfiksuoja ir praneša praeiviai, bet situaciją stebi ir viešosios tvarkos pareigūnai bei seniūnijų specialistai. Reikalavimų nesilaikymas baudžiamas administracine tvarka.


Pranešimą paskelbė: Rusnė Marčėnaitė, Vilniaus miesto savivaldybė

Rekomenduojame

Liepkalnio industrinio parko teritorijoje rastos atliekos bus sutvarkytos

Liepkalnio industrinio parko teritorijoje rastos atliekos bus sutvarkytos

Pietinėje Vilniaus miesto dalyje, netoli oro uosto, UAB „SIRIN Development“ vystomo Liepkalnio industrinio parko teritorijoje rasta asbesto turinčių gaminių (šiferio) atliekų.  Atliekos aptiktos atliekant pamatų rengimo darbus ir tvarkant teritoriją. Apie sklype užkastą didelį atliekų kiekį (apie 7 000 – 10 000 tonų) pranešta atsakingoms institucijoms, jos bus priduotos tokias atliekas turintiems teisę tvarkyti atliekų […]

Holistinio žmogaus tobulėjimo centro „Holaxy“ architektūrinio konkurso darbų paroda

Holistinio žmogaus tobulėjimo centro „Holaxy“ architektūrinio konkurso darbų paroda

Socialinių mokslų kolegija (SMK) kviečia į Holistinio žmogaus tobulėjimo centro „Holaxy“ architektūrinio konkurso darbų parodą. Darbai eksponuojami SMK patalpose Nemuno g. 2, Klaipėdoje. Fizinė ekspozicija veiks nuo gegužės 5 d. iki gegužės 19 d., darbo dienomis nuo 12 iki 16 val. Konkursiniai projektai visuomenei pristatomi ir virtualioje erdvėje. Su darbais galite susipažinti interneto puslapyje www.Holaxy.com. […]

Vilnius siūlo priemones sklandesnei konversijai 

Vilnius siūlo priemones sklandesnei konversijai 

Vilniaus meras Remigijus Šimašius kreipėsi į premjerę Ingridą Šimonytę  ir Seimo pirmininkę Viktoriją Čmilytę-Nielsen, prašydamas kritiškai įvertinti siūlomas Žemės įstatymo pataisas. Nekilnojamojo turto vystytojams už galimybę naudoti valstybinę žemę gresia papildomi mokesčiai, o tai iš esmės gali paralyžiuoti miestų plėtrą ir pramoninių objektų konversiją, reikšmingai išauginti nekilnojamojo turto kainą.   Pasak R. Šimašiaus, miestuose valstybinė žemė […]

„PENOSIL“ klijai įvairiems darbams ir oro sąlygoms

„PENOSIL“ klijai įvairiems darbams ir oro sąlygoms

Nuo konstrukcijų tvirtinimo ir statybinių plokščių montavimo iki grindlenčių ar veidrodžių tvirtinimo – klijavimas dažnai yra vienintelis būdas sujungti medžiagas. Šiuolaikiniai klijų gamintojai siekia ne tik užtikrinti kuo geresnį sukibimą, bet ir nuolat ieško sprendimų, gerinančių produktų atsparumą oro sąlygoms bei mažinančių kenksmingumą aplinkai. Naujos kartos klijai yra paprastesnis, greitesnis, švaresnis, tylesnis ir pigesnis sprendimas, […]