Sprendimas turintiems nereikalingų statybinių medžiagų  – nauja mainų platforma

1

Sprendimas turintiems nereikalingų statybinių medžiagų  – nauja mainų platforma

Statybų sektorius – vienas didžiausių aplinkos teršėjų: prie to prisideda ir naujų statybinių medžiagų gamyba, ir didžiulis atliekų kiekis, kuris neretai atsiduria sąvartynuose. Siekiant mažinti šį kiekį ir užtikrinti pakartotinį medžiagų panaudojimą, Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VILNIUS TECH) bei Lietuvos statybininkų asociacija sukūrė bendradarbiavimo platformą LSEPO. Tai – galimybė statybos ir statybinių atliekų surinkimo įmonėms bei fiziniams asmenims mainytis ir dar kartą panaudoti likusias statybines medžiagas.

„Visos rangovinės organizacijos, įgyvendindamos statybos projektus, sukaupia medžiagų likučių, kuriuos saugo savo sandėliuose. Dažniausiai tokių atsargų nebegalima realizuoti,  jos užima nemažą plotą ir buhalterinėje apskaitoje sukelia kitų problemų. Be to, kai atliekos paliekamos arba išmetamos statybos ir griovimo vietose, gali kelti pavojų projekto darbuotojams.

Šioms problemoms spręsti universiteto ir asociacijos ekspertų komandos sukūrė Lietuvos statybinių medžiagų pakartotinio naudojimo optimizavimo platformą – LSEPO“, – dalijasi vienas iš platformos kūrėjų, VILNIUS TECH profesorius habil. dr. Artūras Kaklauskas.

Kaip veikia LSEPO?

LSEPO skaitmeninėje platformoje renkama ir kaupiama informacija apie nebereikalingas statybines medžiagas ir jų atliekas statybvietėse, sandėliuose, surinkimo, perdirbimo ir prekybos aikštelėse bei žmonių namuose. 

Vartotojai, užsiregistravę prie platformos, gali siūlyti bet kokias statybines medžiagas ir produktus, taip pat naujam gyvenimui prikelti nebenaudojamus langus, duris, didelio gabarito buities apyvokos daiktus – baldus, dviračius bei kitas didelių matmenų atliekas ir patys nustatyti jų kainą. Galima siūlyti net ir labai didelius skirtingų medžiagų kiekius, tačiau svarbu, kad tai nebūtų atliekų statusą turinčios medžiagos. 

Naudodamiesi filtrais, vartotojai gali ieškoti ir palyginti tūkstančius statybinių medžiagų alternatyvų pagal jų kainą, atsiėmimo vietą ir laiką bei kitus parametrus, susisiekti su tiekėjais ir užsisakyti jiems reikalingas medžiagas internetu.

„LSEPO platforma analizuoja įvairius kriterijus ir pasiūlo racionaliausias alternatyvas, kurios užtikrintų efektyvų medžiagų panaudojimą bei garantuotų mažesnius transportavimo kaštus ir aplinkos taršą. Pasirinkus reikiamų medžiagų surinkimo taškus, pagal transporto rūšį (lengvasis ar sunkusis transportas) automatiškai apskaičiuojamas kelionės CO2 pėdsakas“, – aiškina VILNIUS TECH Statybos valdymo ir nekilnojamojo turto katedros vedėjas ir priduria, kad kol kas medžiagas reikia pasiimti patiems, o ateityje numatoma teikti atvežimo-išvežimo paslaugas su mokesčiu.

Nauda – įvairiapusė

Statybinių medžiagų perdirbimas ir pakartotinis naudojimas naudingi visiems: tiek medžiagų tiekėjams, tiek jų gavėjams. Tvarus bendradarbiavimas padeda taupyti lėšas, sumažina statybos kaštus ir statybinių atliekų srautus, kurie paprastai keliauja į sąvartynus. Statybinėms medžiagoms ir produktams suteikus antrąjį gyvenimą, taip pat prisidedama prie taršos ir neigiamos įtakos aplinkai mažinimo.

„Kadangi sumažėja statybinių medžiagų bei gaminių paklausa, jų gamybai sunaudojama mažiau energijos ir žaliavų, o tai padeda saugoti baigtinius žemės išteklius, gamtą, aplinką. Plačiau diegdami LSEPO platformą, galime sumažinti ribotų išteklių eikvojimą ir išsaugoti juos ateities kartoms“, – sako prof. habil. dr. A. Kaklauskas. 

Be to, veiksmingai organizuojant ir šalinant atliekas, nelaimingų atsitikimų, sužalojimų ir kitų pavojų tikimybė statybvietėse sumažinami iki minimumo. Taip pat, organizacijos, ieškančios tvarių sprendimų ir prisiimdamos atsakomybę už aplinką, įsitvirtina kaip statybos pramonės lyderės, tvirtina mokslininkas. 

„Žmonės nori dirbti su įmonėmis, kurios rūpinasi aplinka. Tvarus atliekų tvarkymas gerina statybos organizacijos reputaciją, pritraukia klientus, investuotojus ir partnerius, kurie vertina aplinką tausojantį ir socialiai atsakingą verslą. Naudodamos LSEPO platformą, organizacijos gali demonstruoti atsakingą verslo praktiką, kartu sumažindamos atliekų kiekį“, – LSEPO naudą aiškina mokslininkas.

Daugiau informacijos apie LSEPO galite rasti čia :https://iti4.vgtu.lt/lespo

Platforma sukurta naudojant Civilinės inžinerijos mokslo centro infrastruktūrą pagal Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos programą „Universiteto meistriškumo iniciatyvos“ kuriai finansavimą skyrė Lietuvos mokslo taryba (LMTLT), sutarties Nr. S-A-UEI-23-5.

Pranešimą paskelbė: Giedrė Gedeikytė, Vilniaus Gedimino technikos universitetas

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Aplinkos ministerija siūlo ir kaimiškų teritorijų žemę perduoti savivaldai

Aplinkos ministerija siūlo ir kaimiškų teritorijų žemę perduoti savivaldai

Aplinkos ministerija parengė ir suinteresuotoms institucijoms teikia derinti Žemės, Žemės reformos ir Vietos savivaldos įstatymų pataisas, numatančias visos valstybinės žemės perdavimą savivaldybėms ir valstybinės žemės sklypų nuomos, panaudos sutarčių sudarymo funkcijas perduoti vykdyti ne savivaldybių taryboms, o merams. Valstybinės žemės perdavimas kaimų gyvenamosiose vietovėse ir savivaldybių savarankiškumo stiprinimas numatyti ir XIX  Vyriausybės programoje ir yra […]


Nauji butai Vilniuje: kaip išsirinkti?

Nauji butai Vilniuje: kaip išsirinkti?

Vilnius – sparčiai augantis miestas, todėl nenuostabu, kad daugybė žmonių čia ieško naujo būsto. Nauji butai Vilniuje vilioja ne tik modernia architektūra, bet ir galimybe gyventi patogioje, strategiškai išvystytoje aplinkoje. Tačiau kaip išsirinkti būstą, kuris geriausiai atitiktų Jūsų poreikius ir ilgalaikius lūkesčius? Štai keli svarbiausi patarimai, padėsiantys priimti teisingą sprendimą. Butai Šeškinėje ar kitame Vilniaus […]


Baigta 9 mln. eurų vertės A1 magistralės ruožo šalia Kauno rekonstrukcija

Baigta 9 mln. eurų vertės A1 magistralės ruožo šalia Kauno rekonstrukcija

Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ užbaigė pagrindinės šalies kelių transporto arterijos – A1 magistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda – ruožo nuo 70,9 km iki 80,5 km dešinės pusės kapitalinio remonto darbus. Rekonstrukcijos darbų vertė siekė daugiau kaip 9 mln. eurų, o juos atliekant buvo pasitelktos modernios technologijos – asfalto dangą skenuojantis dronas.   Sutvarkytame kelio ruože […]


SINIAT: aukščiausios kokybės sausos statybos sprendimai profesionalams

SINIAT: aukščiausios kokybės sausos statybos sprendimai profesionalams

„Siniat“ yra viena iš pirmaujančių gipskartonio plokščių ir sausos statybos sistemų gamintojų Europoje bei pasaulyje. Įmonė priklauso tarptautinei „Etex Group“ bendrovei, kuri vykdo veiklą Europoje, Afrikoje, Artimuosiuose Rytuose ir Pietų Amerikoje. „Siniat“ kartu su „Promat“ sudaro „Etex Building Performance“ padalinį, kuris specializuojasi kuriant inovatyvius ir aukščiausius standartus atitinkančius statybos sprendimus. Tarptautinė patirtis ir aukščiausi kokybės […]


Lietuva ir jūra: neišnaudotas potencialas tampa strategine kryptimi vakarų Lietuvai

Lietuva ir jūra: neišnaudotas potencialas tampa strategine kryptimi vakarų Lietuvai

Lietuva turi unikalią galimybę išnaudoti savo jūrinį potencialą, tapdama svarbiu mažosios laivybos ir jūrinės energetikos centru Baltijos regione. Ilgą laiką jūros reikšmė buvo vertinama siaurai, tačiau šiandien vis aiškiau matyti, kad modernizuota uostų infrastruktūra gali tapti ne tik traukos centru mažajam laivynui, bet ir svarbia grandimi plėtojant jūrinę vėjo energetiką bei stiprinant regioninį saugumą.  Istoriniai […]


Patikimi stogų sprendimai: kaip užtikrinti ilgaamžiškumą ir atsparumą klimato iššūkiams?

Patikimi stogų sprendimai: kaip užtikrinti ilgaamžiškumą ir atsparumą klimato iššūkiams?

Klimato kaita ir dažnėjančios ekstremalios oro sąlygos kelia vis didesnių iššūkių statybos sektoriui. Stogai – viena pažeidžiamiausių pastato dalių, kurios gedimai gali sukelti didelius finansinius nuostolius. Netinkamai parinktos medžiagos, nepakankamas vėjo apkrovų įvertinimas ar prastas montavimas gali lemti stogo dangos pažeidimus, pratekėjimą ar net visišką konstrukcijos sugadinimą. Ypatingai ši problema aktuali logistikos centrams, sandėliams ir […]