Sostinė pradeda  T. Narbuto-Saltoniškių gatvių lietaus nuotekų rekonstrukciją

1

Sostinė pradeda  T. Narbuto-Saltoniškių gatvių lietaus nuotekų rekonstrukciją

Sostinė šiuo metu įgyvendina ambicingą paviršinių nuotekų sistemų tvarkymo projektą, kurio metu bus rekonstruotas T. Narbuto-Saltoniškių gatvių paviršinių nuotekų kolektorius. T. Narbuto gatvė yra svarbi transporto arterija, su centrine miesto dalimi jungianti kelis rajonus. Naujojo kolektoriaus trasa drieksis apie 1,2 km – nuo T. Narbuto gatvės įdubos, Saltoniškių ir Sėlių gatvėmis iki Upės gatvės, kur bus įrengta paviršinių nuotekų valykla. Rekonstrukcijos metu bus įrengti papildomi lietaus vandens surinkimo šuliniai, paskirstymo kameros, smėlio ir naftos gaudyklės bei taršos monitoringo sistema. Tai užtikrins, kad beveik 105 ha plote susidarančios paviršinės nuotekos pateks į nuotekų tinklus ir nebetvindys gatvių. T. Narbuto gatvės lietaus nuotekų tinklo rekonstrukcijos projektas šiemet paskelbtas geriausiu Lietuvos inžinerinių tinklų BIM projektu.

„Vilniaus paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcija – vienas didžiausių ir svarbiausių dešimtmečio regioninių projektų Lietuvoje. Jį įgyvendinus, bus ne tik eliminuota dėl liūčių kylanti atskirų sostinės gatvių užtvindymo rizika ir su tuo susiję nepatogumai, bet ir sprendžiami aktualūs aplinkosaugos klausimai, nuotekos bus valomos“, – teigia „Grindos“ valdybos pirmininkas Povilas Poderskis.

Dėl intensyvios urbanizacijos pastaraisiais metais į lietaus surinkimo vamzdyną patenkančio vandens kiekis padidėjo kelis kartus. Savivaldybės įmonė „Grinda“  T. Narbuto gatvėje paklos naują beveik 2 m skersmens lietaus nuotekų surinkimo vamzdį, nes senojo, prieš pusšimtį metų suprojektuoto ir įrengto 0,8 m skersmens kolektoriaus pralaidumo nebepakanka, todėl smarkesnių liūčių metu T. Narbuto gatvės dalis būdavo užtvindoma, sukeldama miestui ir jo gyventojams didelius nepatogumus.

Narbuto gatvės lietaus nuotekų sistemos rekonstrukciją bendrovė „Grinda” atliks pati, nes keturis kartus paskelbus tarptautinius konkursus šį  projektą įgyvendinti nesiryžo nei viena Lietuvos ar užsienio įmonė.  

„Patirties įgyvendinant tokius didelius kompleksiškus inžinierinius projektus Lietuvos įmonės daug neturi, tačiau mes nebijome imtis lyderystės ir perimti geriausią Vokietijos ir Skandinavijos specialistų patirtį. Pasirengimas šio projekto vykdymui rodo aukštą mūsų specialistų profesinę  kvalifikaciją. Tokio dydžio ir apimties projektas Lietuvoje dar nebuvo įgyvendinamas,“ – sako projektą vykdančios UAB „Grinda“ direktorius Kęstutis Vaicekiūtis.

Norint sudaryti kuo mažiau nepatogumų vilniečiams, didžiąją dalį kolektoriaus tiesimo darbų bus atliekama naudojant pažangią požeminio gręžimo (mikrotuneliavimo) technologiją, kuris itin populiarus Europos šalyse.

Siekiant kuo mažiau trikdyti įprastą miesto gyvenimą, didžiąją parengiamųjų darbų dalį numatoma atlikti iki rugsėjo 1 d. Nuo rugpjūčio 16 iki 31 d. T. Narbuto gatvės dalyje planuojama įrengti mikrotuneliavimo prieduobių pamatai, todėl gyventojams važiuojantiems centro link rekomenduojama rinktis maršrutą per Laisvės prospektą, Sėlių bei Kęstučio gatves, ar per Geležinio Vilko ir Ukmergės gatvę. Po rugsėjo 1 d. didžioji dalis statybos darbų persikels į Upės ir Saltoniškių gatves, kur prasidės lietaus nuotekų tinklo rekonstravimo ir valymo įrenginių statybos darbai. Vėliau darbai T. Narbuto gatvėje bus atnaujinti 2020 m. pavasarį.

Narbuto-Saltoniškių gatvių paviršinių nuotekų tinklo tvarkymo projektą planuojama užbaigti iki 2021 metų. Preliminari šių darbų kaina – 5,14 mln. Eurų.

Tuo pat metu projektuojami ir Geležinio Vilko gatvės bei Šeškinės komplekso prieigų paviršinių nuotekų kolektorių rekonstravimo, valymo įrenginių ir monitoringo sistemos įrengimo rangos darbai, kuriuos numatoma pradėti kitąmet, o baigti – 2022 metais. Požeminio gręžimo metodu čia planuojama tiesti 2 m skersmens kolektorių. Ateityje UAB „Grinda“ vykdys Verkių-Kareivių, Savanorių-Giraitės ir Vilkpėdės gatvių paviršinių nuotekų kolektorių rekonstrukciją. 

Šie projektai yra rengiami trimatėje aplinkoje (3D), vadovaujantis BIM (Building Information Modelling) metodologija ir standartais – tai leidžia sutrumpinti projektavimo laiką, sumažina projektavimo klaidų riziką ir vėliau – statinių eksploatacijos kaštus.

Regioninės svarbos projektas „Paviršinių nuotekų sistemų tvarkymas Vilniaus mieste“ finansuojamas Europos Sąjungos Sanglaudos fondo, Vilniaus miesto savivaldybės ir UAB „Grinda“ lėšomis. Viso projekto vertė yra 26 mln. eurų, jo įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA).

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt

Pranešimą paskelbė: Neringa Kolkaitė, Vilniaus miesto savivaldybė

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Brangstantys energetikos ištekliai skatina verslą kraustytis į tvaresnius pastatus

Brangstantys energetikos ištekliai skatina verslą kraustytis į tvaresnius pastatus

Brangstantys energetikos ištekliai ir infliacija skatina verslą priimti kaštų mažinimo sprendimus, vienas iš jų – įsikurti tvarumo standartus atitinkančiose patalpose, kurios pasižymi ne tik darbuotojams palankesne aplinka, bet ir optimaliomis energetinių išteklių sąnaudomis. Šiuo metu Lietuvoje iš viso yra 154 pagal tarptautinius tvarumo standartus sertifikuoti pastatai, jų skaičius nuosekliai auga. Per praėjusius metus šalyje sertifikuoti apie […]

Kaip senas padangas paversti aktualiu statybos sprendimu

Kaip senas padangas paversti aktualiu statybos sprendimu

Įmonė „Ekobazė“ verčiasi atliekų tvarkymu, tačiau prieš porą metų rinkai pateikė naują prekinį ženklą EKOFINA, kuris pretenduoja aktyviai dalyvauti žiedinėje ekonomikoje: įmonė iš atliekų gamina inovatyvius, pažangius ir aktualius gaminius, kurie taip pat naudojami ir statyboje. Garso izoliavimas ir akustinio komforto sukūrimas yra viena iš didžiausių statybos sektoriaus problemų. Statytojams aktualios medžiagos, padedančios užtikrinti privalomą […]

Kelių direkcijos atstovai susitiko su  projektuotojais, kad būtų paspartinti tilto per Nevėžį tvarkymo darbai

Kelių direkcijos atstovai susitiko su projektuotojais, kad būtų paspartinti tilto per Nevėžį tvarkymo darbai

Šiandien, vasario 3 d., AB Lietuvos automobilių kelių direkcijoje įvyko susitikimas su projektuotojais dėl terminų pagreitinimo projektuojant tiltą per Nevėžį Kėdainiuose (valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1906 Aukštutiniai Kaniūkai–Babtai–Labūnava–Kėdainiai 44,339 km), kurio sija šią savaitę įgriuvo į upę, ir veiksmų plano sprendžiant susiklosčiusią situaciją. Sutarta, kad projektuotojai kitą savaitę pateiks galimus terminus ir veiksmus. Šiuo […]

„Luminor“ bankas finansuoja slaugos namus netoli Jurbarko

„Luminor“ bankas finansuoja slaugos namus netoli Jurbarko

„Luminor“ bankas įmonei „Sematix“ paskolino 2,25 mln. eurų reabilitacijos paslaugas teikiantiems slaugos namams statyti. Įmonė netoli Jurbarko, Klausučiuose, rekonstruoja apleistą pastatą ir kuria modernius namus, kuriuose bus teikiamos apgyvendinimo ir sveikatinimo paslaugos vyresnio amžiaus žmonėms. Finansavimas šiam projektui skirtas su 50 proc. „Invegos“ garantija. UAB „Sematix“ Jurbarke vysto kelių milijonų eurų vertės slaugos namų investicinį […]

„Citus“ ekspertai: žemas rinkos startas ir paklausos spyruoklė

„Citus“ ekspertai: žemas rinkos startas ir paklausos spyruoklė

Išankstiniais NT paslaugų kompanijos „Citus“ analitikų duomenimis, metai Vilniaus ir Kauno būsto rinkose prasidėjo nuosaikiai – viso abiejuose miestuose sudaryta apie 200 sandorių. Ekspertai vertina, kad dabartinėmis aplinkybėmis kitokio rezultato tikėtis ir nebuvo galima, rinka tam ruošėsi, tačiau įspėja apie galimas įtampas rinkai atsigaunant. Vilniaus pirminėje būsto rinkoje susitarta dėl 151 naujo būsto (butų ir […]

Naujasis išvykimo terminalas Vilniaus oro uoste iš arčiau: apie projekto būtinybę, inovacijas keleivių patirčiai gerinti ir kas laukia jį pastačius ateityje

Naujasis išvykimo terminalas Vilniaus oro uoste iš arčiau: apie projekto būtinybę, inovacijas keleivių patirčiai gerinti ir kas laukia jį pastačius ateityje

Kartu su naujojo išvykimo terminalo Vilniaus oro uoste statybų pradžia Lietuvos oro uostai atvers ir naują veiklos puslapį. Pasak Arno Dūmano, Lietuvos oro uostų operacijų ir infrastruktūros departamento vadovo, naujasis terminalas bus moderniausias oro uosto terminalas ne tik Lietuvos tinkle, bet ir visame Baltijos šalių regione, o šio projekto pabaiga ateityje leis tęsti esamų terminalų […]