REKLAMOSE – DAUGIAU INFORMACIJOS APIE NT PASKIRTĮ

REKLAMOSE – DAUGIAU INFORMACIJOS APIE NT PASKIRTĮ

Po to, kai Konkurencijos taryba įspėjo verslą neklaidinti vartotojų ir nekilnojamojo turto (NT) reklamose nurodyti parduodamų patalpų bei statinių paskirtį, dauguma bendrovių atsižvelgė į rekomendacijas: pakeitė reklamas, papildė informaciją ir net surengė darbuotojams mokymus.

Konkurencijos taryba pernai sulaukė gerokai daugiau pranešimų (skundų) dėl vartotojus pasiekiančios galimai klaidinančios informacijos apie parduodamo NT paskirtį ar kitus su NT susijusius aspektus: 2015 m. gauti 5, 2016 m. – 12, o 2017 m. – 32 pranešimai.

Nagrinėdami vartotojų pranešimus, institucijos ekspertai pastebėjo, kad NT reklamose apskritai nėra pateikiama informacija, susijusi su siūlomų įsigyti patalpų bei statinių, kuriuose parduodamos patalpos, paskirtimi, todėl 2017 m. pabaigoje atliko stebėseną ir kreipėsi į 140 adresatų: NT pardavėjus, agentūras, brokerius, vystytojus, statytojus, verslą vienijančias asociacijas.

Išsiųstose rekomendacijose pabrėžta, jog reklamos davėjai privalo imtis visų įmanomų priemonių, kad įvairiais kanalais skleidžiamoje reklamoje būtų pateikiama teisinga ir išsami informacija apie vartotojams siūlomų įsigyti patalpų ir statinių paskirtį. Tokia informacija laikytina esmine, lemiančia vartotojo sprendimą pirkti ar ne NT objektą, todėl reklamose turėtų būti aiškiai ir tiksliai nurodyta tiek siūlomų įsigyti patalpų, tiek statinio, kuriame yra parduodamos patalpos, paskirtis.

Konkurencijos taryba atkreipė dėmesį, kad atsakomybė už galimai klaidinančios reklamos skleidimą gali kilti ne tik reklamos davėjui, t. y. asmeniui, kurio iniciatyva ir interesais naudojama (užsakoma, gaminama, skleidžiama) reklama, pavyzdžiui, NT savininkui, bet ir reklamos paslaugų teikėjui, t. y. asmeniui, teikiančiam reklamos gamintojo, skleidėjo ar tarpininko paslaugas. Atsakomybė už galimai klaidinančios reklamos skleidimą galėtų kilti NT agentūrai, brokeriui, jeigu jie žinojo arba turėjo žinoti, kad reklama neatitinka Reklamos įstatyme nustatytų reikalavimų.

Ūkio subjektai, kuriems Konkurencijos taryba išsiuntė rekomendacijas, bendradarbiavo geranoriškai, atsižvelgė į pateiktus siūlymus. Iš 140 adresatų 42 nurodė reklamoje skleidžiantys išsamią informaciją, 18 ketino ją peržiūrėti, 10 – informaciją papildė, 16 – surengė mokymus darbuotojams, 7 – pranešė informacijos nebeskleidžiantys.

Konkurencijos tarybos ekspertai, pakartotinai atsitiktine tvarka patikrinę 30 ūkio subjektų NT reklamas, kreipėsi į 2 iš jų, įspėdami apie galimą vartotojų klaidinimą ir ragindami imtis veiksmų užtikrinant, kad gyventojus pasiektų išsami informacija apie parduodamą NT. Po šio kreipimosi galimai klaidinančios reklamos buvo pakeistos ar nutrauktos.

Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo skyriaus vedėja Erika Lukšė pasidžiaugė, kad bendrovėms pakeitus galimai vartotojus klaidinusias reklamas ir skelbimuose ėmus nurodyti išsamią informaciją apie siūlomų įsigyti patalpų ir statinių paskirtį, pirkėjai tapo labiau informuoti, todėl gali priimti teisinga informacija paremtą sprendimą dėl NT įsigijimo.

„Vis dėlto dalis ūkio subjektų reklamas pakeitė tik po institucijos kreipimosi. Tad suprantame, jog didėjant NT pasiūlymų skaičiui, būtina ir toliau šviesti ūkio subjektus tam, kad jų skleidžiamos reklamos neklaidintų vartotojų. Todėl Konkurencijos taryba, bendradarbiaudama su kitomis priežiūros institucijomis, svarstys galimybę 2018 m. I pusmetį surengti seminarą su NT pardavimu susijusiems reklamos davėjams bei skleidėjams“, – sakė E. Lukšė.

Konkurencijos taryba primena, kad priklausomai nuo to, ar NT yra gyvenamosios (butas, namas) ar negyvenamosios paskirties (viešbutis, svečių namai), vartotojai gali patirti finansinius, gyvenimo kokybės ir kitokius praradimus. Gyvenamosios paskirties patalpoms taikomi griežtesni apšvietimo, triukšmo izoliacijos reikalavimai, taip pat šalia jų turi būti įrengta daugiau vietų automobiliams, želdynai su vaikų žaidimo ir sporto aikštelėmis. Vartotojams, kurie įsigijo negyvenamosios paskirties patalpas, tačiau jose gyvena, gali būti taikomos kitokios elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų ir šių įrenginių leistinosios naudoti galios padidinimo, atsiskaitymo už suvartotą elektros energiją sąlygos ir kt.

Reklamos įstatyme numatyta, kad už klaidinančios ar neleidžiamos lyginamosios reklamos naudojimą įmonėms gali būti skiriama bauda nuo 289 iki 8 688 Eur, o tais atvejais, kai nustatyti reikalavimai pažeidžiami pakartotinai per vienus metus nuo baudos paskyrimo, gali būti skiriama iki 34 754 Eur bauda.

Pranešimą paskelbė : Ieva Račickaitė, Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

Rekomenduojame

D. Andrulionienė. Nauja realybė NT sektoriuje: kaip verslo įmonės kartu gali užtikrinti jo sveikatą?

D. Andrulionienė. Nauja realybė NT sektoriuje: kaip verslo įmonės kartu gali užtikrinti jo sveikatą?

Valstybių, taip pat – ir Lietuvos, ekonomikas suparalyžiavusią Covid-19 ligos pandemiją, tapo madinga lyginti su 2008-ųjų krize. Kaip rodo įvairios analizės, kai kurioms ūkio šakoms padaryta žala iš tiesų prilygsta arba netgi pranoksta žalą, kurią nulėmė prieš 12 metų užfiksuoti įvykiai. Vis dėlto, situacija Lietuvos nekilnojamojo turto sektoriuje visiškai kitokia – net ir sudėtingomis aplinkybėmis […]

LEISTA INVESTUOTI Į PREKYBOS CENTRĄ „VILNIUS OUTLET“ VYSTANČIĄ BENDROVĘ

LEISTA INVESTUOTI Į PREKYBOS CENTRĄ „VILNIUS OUTLET“ VYSTANČIĄ BENDROVĘ

„MG Baltic Investment“ ir „Extera Baltic“ galės vykdyti koncentraciją investuojant į bendrovę „Trečioji kregždė“ ir kartu su esamais akcininkais „Gamaekspresas“ ir „3K investicija“ įgyti bendrąją pastarosios kontrolę. Leidimą vykdyti šią koncentraciją davė Konkurencijos taryba. Pranešimas apie ketinimą vykdyti koncentraciją gautas 2020 m. balandžio 22 d. Sandorį planuojama įgyvendinti investuojant į įmonę „Trečioji kregždė“ ir įgyjant po 24,75 […]

Vyriausybė pritarė Aplinkos ministerijos siūlymui pradėti skaitmeninti šalies statybos sektorių

Vyriausybė pritarė Aplinkos ministerijos siūlymui pradėti skaitmeninti šalies statybos sektorių

Šiandien Vyriausybė Aplinkos ministerijos siūlymu priėmė itin svarbų statybos sektoriaus ateičiai sprendimą, atveriantį kelią jam skaitmeninti. Nustatyta prievolė nuo kitų metų viešųjų statinių statybai pradėti palaipsniui taikyti informacinį modeliavimą, kuris pasaulyje žinomas santrumpa BIM (Building Information Modelling).  „Statybos sektoriaus skaitmeninimas svariai prisidės prie šalies ekonominės pažangos ir didesnio konkurencingumo, – sako aplinkos viceministras Marius Narmontas. […]

STATYBŲ INDUSTRIJOS ATEITIS – BEKONTAKTIS REMONTAS.

STATYBŲ INDUSTRIJOS ATEITIS – BEKONTAKTIS REMONTAS.

Pranešimas spaudai 2020.05.20 Karantinui perdėliojus žmonių prioritetus būdų prisitaikyti prie pasikeitusių klientų įpročių ieško ne tik prekybos sektoriai, tačiau ir statybinių darbų rangovai. Remonto ar įrengimo procese dalyvauja ypatingai daug žmonių – pradedant užsakovu, baigiant dizaineriais, darbų vadovais, meistrais. Kontaktuoti reikia daug, vienu metu objekte dirba po kelis žmones. Vis dėlto,  kompleksiniai remonto darbai jau […]