„Rail Baltica“ projektui bus kuriamas efektyvus ir tvarus energijos posistemis

1

„Rail Baltica“ projektui bus kuriamas efektyvus ir tvarus energijos posistemis

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“ pradėjo rengti „Rail Baltica“ projekto energijos posistemio pirkimo ir diegimo strategiją. Studiją rengs konsorciumas „INECO – ARDANUY“, kurį sudaro „Ingenería y Economía del Transporte S.M.E. M.P.“, „S.A (INECO)“ ir „ARDANUY Ingenería, S.A (ARDANUY)“. Sutartis su tiekėjais pasirašyta 2019 m. sausio 17 dieną. Abu konsorciumo partneriai turi daug patirties geležinkelių sektoriuje ir energijos posistemių kūrime.

Be daugelio kitų dalių, „Rail Baltica“ energijos posistemio studija sudarys:

  • Geležinkelio energijos poreikio ir paskirstymo „Rail Baltica“ geležinkelio linijai įvertinimas pagal planuojamą traukinių eismą;
  • Baltijos šalių elektros tiekėjų analizė;
  • Įvairialypė elektros perdavimo tinklų analizė;
  • Traukos pastočių technologijų alternatyvos ir diegimo strategija;
  • Kontaktinio tinklo sistemos technologinė analizė ir diegimo strategija;
  • Tiekėjų apklausa siekiant nustatyti rinkos sąlygas;
  • Efektyviausio energijos posistemio pirkimų modelio nustatymas;

„Rail Baltica“ energijos posistemis yra ilgalaikė investicija, todėl turi būti atlikta išsami analizė, įvertinant geriausias technologijas ir jų gyvenimo ciklo kaštus. Taip bus galima parinkti ekonomiškai naudingiausią energijos posistemio diegimo sprendimą.

Studija bus siekiama sukurti tokį energijos posistemį, kuris būtų:

  • saugus;
  • sąveikus;
  • patvarus siekiant užtikrinti nenutrūkstamą traukinių eismą;
  • Pritaikomas prie operacinių pokyčių;
  • pakankamai lankstus patenkinti eismo poreikius;
  • efektyvus vertinant pajėgumus, priežiūrą ir energijos suvartojimą;
  • sukurtas siekiant sumažinti gyvenimo ciklo kaštus ir taip pagerinti „Rail Baltica“ kainos ir kokybės santykį.

Technologiniai aspektai bus išsamiai išnagrinėti atsižvelgiant į reikšmingus energetikos sektoriaus pokyčius: centralizuotos gamybos virsmą decentralizuota, perėjimą nuo iškastinio kuro prie atsinaujinančių energijos šaltinių, vartotojų tapimą gamintojais. Konsorciumas šiuos pokyčius įvertins analizuodamas rinkos situaciją, įvairių alternatyvų galimybes ir tinkamumą bei įvairius pirkimų modelius.

Vienas iš „Rail Baltica“ globalaus projekto uždavinių yra sukurti ekologiškai tvarią infrastruktūrą. Taip pat svarbu paminėti, kad transporto sukuriama tarša yra viena pagrindinių kliūčių įgyvendinant ES įsipareigojimus klimato apsaugai. Energijos posistemiai – kaip viena iš esminių geležinkelio infrastruktūros dalių – vaidina didelį vaidmenį ES tvaraus mobilumo ateities politikoje ir atveria kelius vystant klimatui neutralų mobilumą Europoje. Studijoje bus įvertintas energijos posistemio poveikis aplinkai ir būdai jį sumažinti tiek projektavimo, tiek statybų, tiek geležinkelio eksploatavimo ir priežiūros metu.

Įvertinant technologinius pokyčius, inovatyvius būdus stebėti bei optimizuoti energijos suvartojimą, ir taip sumažinant emisijas, bei panaudojant į tvarumą orientuotas alternatyvas, posistemio projektavimas, diegimas bei eksploatavimas yra svarbiausios šios studijos.

Studija bus baigta iki 2019 m. pabaigos.

Apie konsorciumą

INECO yra patyrusi geležinkelių rinkos dalyvė, siūlanti paslaugas skirtingiems transporto investicinių projektų etapams – nuo preliminarių studijų iki eksploatavimo ir priežiūros. ARDANUY yra specializuota geležinkelių inžinerijos įmonė, kuri rengia galimybių studijas, preliminariuosius ir detaliuosius projektus, poveikio aplinkai vertinimus, kaštų ir naudos analizes, teikia projektų valdymo ir kitas paslaugas. 

RB RAIL AS

RB RAIL AS yra bendra Estijos Respublikos, Latvijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos įmonė, įsteigta įgyvendinti Rail Baltica projektą – pirmąjį tokio pobūdžio infrastruktūros projektą Baltijos regione.

RB RAIL AS yra projekto „Rail Baltica“ centrinis koordinatorius. Įgyvendinant projektą numatyta nutiesti greitojo geležinkelio liniją ir sukurti infrastruktūrą nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. „Rail Baltica“ bus elektrifikuota vieša geležinkelio linija – ekologiška ir moderni transporto sistema.

Pranešimą paskelbė: Dominykas Jakštas, UAB „Fabula ir partneriai“

Rekomenduojame

INVEGA atsako: dažniausiai verslams kylantys klausimai dėl nuomos mokesčio kompensavimo

INVEGA atsako: dažniausiai verslams kylantys klausimai dėl nuomos mokesčio kompensavimo

Įmonėms, kurios dėl pandemijos buvo priverstos stabdyti veiklą, valstybė kompensuoja dalį karantino laikotarpiu patirtų patalpų nuomos išlaidų. Kompensacijas gauti gali tiek smulkusis ir vidutinis verslas, tiek ir kai kurios didelės įmonės. Paraiškų nuomai kompensacijoms gauti pildymui įsibėgėjus, verslininkams kyla vis daugiau klausimų, kuriuos INVEGA apibendrina bei atsako. Pasak INVEGOS Verslo finansavimo vertinimo skyriaus vadovės Aušrinės […]

D. Andrulionienė. Nauja realybė NT sektoriuje: kaip verslo įmonės kartu gali užtikrinti jo sveikatą?

D. Andrulionienė. Nauja realybė NT sektoriuje: kaip verslo įmonės kartu gali užtikrinti jo sveikatą?

Valstybių, taip pat – ir Lietuvos, ekonomikas suparalyžiavusią Covid-19 ligos pandemiją, tapo madinga lyginti su 2008-ųjų krize. Kaip rodo įvairios analizės, kai kurioms ūkio šakoms padaryta žala iš tiesų prilygsta arba netgi pranoksta žalą, kurią nulėmė prieš 12 metų užfiksuoti įvykiai. Vis dėlto, situacija Lietuvos nekilnojamojo turto sektoriuje visiškai kitokia – net ir sudėtingomis aplinkybėmis […]

LEISTA INVESTUOTI Į PREKYBOS CENTRĄ „VILNIUS OUTLET“ VYSTANČIĄ BENDROVĘ

LEISTA INVESTUOTI Į PREKYBOS CENTRĄ „VILNIUS OUTLET“ VYSTANČIĄ BENDROVĘ

„MG Baltic Investment“ ir „Extera Baltic“ galės vykdyti koncentraciją investuojant į bendrovę „Trečioji kregždė“ ir kartu su esamais akcininkais „Gamaekspresas“ ir „3K investicija“ įgyti bendrąją pastarosios kontrolę. Leidimą vykdyti šią koncentraciją davė Konkurencijos taryba. Pranešimas apie ketinimą vykdyti koncentraciją gautas 2020 m. balandžio 22 d. Sandorį planuojama įgyvendinti investuojant į įmonę „Trečioji kregždė“ ir įgyjant po 24,75 […]

Vyriausybė pritarė Aplinkos ministerijos siūlymui pradėti skaitmeninti šalies statybos sektorių

Vyriausybė pritarė Aplinkos ministerijos siūlymui pradėti skaitmeninti šalies statybos sektorių

Šiandien Vyriausybė Aplinkos ministerijos siūlymu priėmė itin svarbų statybos sektoriaus ateičiai sprendimą, atveriantį kelią jam skaitmeninti. Nustatyta prievolė nuo kitų metų viešųjų statinių statybai pradėti palaipsniui taikyti informacinį modeliavimą, kuris pasaulyje žinomas santrumpa BIM (Building Information Modelling).  „Statybos sektoriaus skaitmeninimas svariai prisidės prie šalies ekonominės pažangos ir didesnio konkurencingumo, – sako aplinkos viceministras Marius Narmontas. […]