Profesinis mokymas atveria daugiau galimybių rinktis gyvenimo kelią
 

Vilniaus statybininkų rengimo centre būsimieji statybininkai sužino ne tik profesijos abėcėlę, bet įgyja ir šiuolaikinių technologijų įgūdžių.

„Aš – už pažangą ir naujoves, tik baiminuosi, kad dabartinės reformos nesunaikintų to, ką mes ilgai kūrėme, kuriame ir esame nusiteikę toliau tobulinti“, – teigia Vilniaus statybininkų rengimo centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daina Kiršanskienė. 

Ji palygino du skaičius: išsivysčiusiosiose šalyse profesinio mokymo sistemoje mokosi 50–70 proc. jaunimo, baigusio pagrindinę ar vidurinę bendrojo lavinimo programą, Lietuvoje – mažiau nei 30 procentų.

„Šalyje gaji nuomonė, kad tik aukštasis išsilavinimas – patikimos karjeros ir gero gyvenimo garantas. Mokytis profesijos – „žemas lygis“. Tai sovietmečio visuomenės klišė, iš kurios neišsivaduojame jau beveik tris dešimtmečius. Jaunimui ją perša mokytojai bendrojo lavinimo mokyklose, taip galvoja ir dalis tėvų. Tuo tarpu šalies profesinio mokymo įstaigos tikrai neatsilieka nuo veikiančių kitose Europos šalyse. Tai puiki galimybė kiekvienam atrasti gyvenimo kelią pagal savo galimybes ir net jas išplėsti“, – įsitikinusi pedagogė. Tai pastebi ir mokiniai, kurie per mainų programas išvyksta į stažuotes užsienyje. Jos žodžius galėtų patvirtinti ir VSRC absolventai, kurie sėkmingai tęsia mokslus aukštosiose mokyklose.

Mokymas tobulėja

Šiuolaikiniam statybininkui nepakanka tik įgudusių rankų ir tikslumu gulsčiuką lenkiančios akies. Jam reikia išmanyti naujausias informacines technologijas, valdyti modernius technologinius įrankius ir įrenginius. Tik taip spartėja darbas ir gerėja jo kokybė. Statybomis užsiimančiose bendrovėse reikia laikmetį atitinkančių profesijos žinovų.

Tai suprasdami VSRC vadovai pasiekė, kad 2015 m. čia būtų įkurtas sektorinis statybos praktinio mokymo centras. Jo dėka išsiplėtė mokymo dirbtuvės. Jos aprūpintos šiuolaikine įranga ir įrankiais, skirtais įgyvendinti statybos profesinio mokymo programas.

„Kartu su partneriais sukūrėme skaitmeninę mokymo platformą „Educton“. Ji suteikia galimybę teorinę medžiagą mokiniams išdėstyti ir jų atliktas užduotis vertinti nuotoliniu būdu. Tai labai svarbu žmonėms, kurie dirba ir nori dar mokytis. Kartu su Lietuvos statybininkų asociacija vykdome statybos sektoriaus profesijos mokytojų technologinių kompetencijų tobulinimo projektą. Jame visiems profesijos mokytojams numatyti grafinio vaizdavimo kompiuterinėmis programomis mokymai. Juk popierinius brėžinius iš statybos objektų sparčiai stumia skaitmeniniai“, – aiškino D. Kiršanskienė.

Centro plėtros plane iki 2020 m. numatytas prioritetas – statybų procese reikalingos informacinių technologijų įrangos įsigijimas. Visos technologijų mokymo klasės bus aprūpintos kompiuteriais, planšetėmis su šiuolaikiniams statybininkams būtina programine įranga.

Mokosi skirtingi žmonės

„Mūsų paslaugomis naudojasi skirtingų patirčių ir amžiaus žmonės, – sako D. Kiršanskienė. – Mokymo dirbtuvėse sutiksite ir bendrojo lavinimo mokyklų mokinių, statybos įmonių darbininkų, architektų, projektuotojų, projektų vadovų, aukštųjų mokyklų studentų. Sektorinio statybos praktinio mokymo centro teikiamomis galimybėmis naudojasi ir kitų šalies profesinio mokymo įstaigų mokiniai bei profesijos mokytojai. Turime ir mokymo grupių, kuriose naujų kvalifikacijų siekia iš darbo biržos atsiųsti žmonės. Mes teikiame ne tik formalųjį pirminį bei tęstinį profesinį mokymą, bet ir neformalųjį profesinį mokymą.“

Centre taip pat galima tobulinti kvalifikaciją ir kompetencijas, atlikti jų vertinimą, suteikti profesinį informavimą. Tarp centro kompetencijų taip pat yra profesinio mokymo programų, priemonių rengimas, naujų technologijų, medžiagų, įrangos pristatymas, teikiamos technologų ekspertų paslaugos.

Džiugina įmonės

„Labai svarbūs santykiai su įmonėmis. Tik taip galima išvengti pavojaus atitrūkti nuo realių darbo rinkos poreikių. Bendradarbiaujame kartu rengdami profesinio mokymo programas, mokymui skirtą medžiagą, formuodami mokinių priėmimo planą. Be to, įmonės padeda rengti mokinių meistriškumo konkursus. Tuo itin rūpinasi UAB „Knauf“ ir AB SKV. Jos jau kelerius metus mus remia praktinio mokymo medžiagomis“, – džiaugiasi VSRC direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daina Kiršanskienė. Ji įsitikinusi, kad toks bendradarbiavimas būtinas ir diegiant sparčiai populiarėjantį profesinio mokymo organizavimą pameistrystės būdu.

  • Vilniaus statybininkų rengimo centro ištakos siekia net 1946 metus. 2000 m. sujungus dvi sostinės profesinio mokymo mokyklas – 1-ąją, įkurtą 1946 m., ir 3-ąją, įkurtą 1981 m., buvo įsteigta Vilniaus statybininkų mokykla. Nuo 2004 m. ji veikia kaip viešoji įstaiga Vilniaus statybininkų rengimo centras (VSRC).
  • Šiuo metu VSRC turi du skyrius. Vienas yra sostinės Viršuliškių rajone, kitas – Fabijoniškėse. Atvykusieji mokytis iš kitų miestų, gali gyventi bendrabutyje.
  • Centre teikiamas profesinis mokymas, pagrindinio ir vidurinio ugdymo siekiama gimnazijos skyriuje (yra I–IV gimnazijos klasės) ir vidurinis ugdymas. Įstaiga turi licenciją vykdyti 75 formalias pirminio ir tęstinio profesinio mokymo programas.
  • 2017 m. spalio 1 d. duomenimis, Centre buvo 998 mokiniai, kuriuos moko 67 pedagogai.

Pagal pirminio profesinio mokymo programas jaunuoliai gali rinktis apdailininko (statybininko), mūrininko, staliaus, elektromontuotojo, santechniko, statybos verslo paslaugų teikėjo, nekilnojamojo turto agento, dekoratyvinio apželdinimo verslo darbuotojo specialybių. Teikiamos tęstinio profesinio mokymo programos skirtos suaugusiesiems, kurie gali įgyti betonuotojo, dažytojo, floristo, gipso kartono montuotojo, krosnininko, pastatų apšiltintojo, plytelių klojėjo, tinkuotojo kompetencijų.

Pranešimą paskelbė : Genė Drungilienė, VšĮ „Propagandos ministerija“

Kiti skelbimai:
 
HP Color LaserJet Pro M181fw MFP
 
Anne Klein AK/3070MPRG
 
Jacques Lemans 1-1542J
 
Lenovo 300-17ISK Nešiojamas kompiuteris i5-5200U/4GB/1TB/R5 M330/DOS