Pradedamas Mugos multimodalinio terminalo Estijoje projektavimo darbų pirkimas

Pradedamas Mugos multimodalinio terminalo Estijoje projektavimo darbų pirkimas

Nacionalinis „Rail Baltica“ projekto įgyvendintojas Estijoje „Rail Baltic Estonia“ paskelbė Mugos multimodalinio terminalo projektavimo darbų pirkimą. Mugoje bus vienintelis su uostu sujungtas „Rail Baltica“ krovinių terminalas

Išrinktas tiekėjas bus atsakingas už krovinių stoties, jungčių su terminalais bei jų infrastruktūros (tunelio, kontaktinio tinklo, eismo kontrolės sistemas ir valdymo centro bei riedmenų priežiūros depo)  projektus. Tai leis stotyje lanksčiai prižiūrėti krovinių gabenimui skirtus riedmenis. Projektuotojas taip pat turės pateikti Maardu sankryžos ir Pohjaranna kelių viaduko sprendinius. Pasiūlymų laukiama iki 2020 m. birželio 19 d.

„Mugos krovinių terminalas yra vienas svarbiausių „Rail Baltica“ krovinių pervežimo objektų, kuris išaugins tiek geležinkelio, tiek uosto vertę ir konkurencingumą. Mugos uostas turės unikalią infrastruktūrą, kuri leis operatyviai perkrauti prekes tarp geležinkelio, kelių ir vandens transporto. Taip pat sklandžiau vyks krovinių gabenimas, ypač vidutiniais atstumais, tarp Centrinės ir Pietų Europos, perkeliant juos iš kelių į geležinkelį. Džiaugiuosi, kad plėtodami šį projektą sėkmingai bendradarbiaujame su „Tallinna Sadama“ ir „Eesti Raudtee““,- teigė „Rail Baltic Estonia“ stebėtojų tarybos pirmininkas Tonu Grunberg. Anot jo, sujungti svarbiausią Estijos uostą su geležinkeliu bus ambicinga užduotis bet kuriai inžinerijos kompanijai.

„Europinė geležinkelio jungtis Estijos ir visų Baltijos šalių logistikos grandinę pakelia į kitą dimensiją. Dabartiniai Mugos uosto pajėgumai ir būsimas multimodalinis terminalas leis išplėtoti transporto centrą, kuris ne tik sukurs visiškai naują Šiaurės-Pietų transporto koridorių, bet ir atvers galimybes į Rytus ir Aziją“,- sakė „Tallinna Sadam“ valdybos pirmininkas Valdo Kalm. „Jau šiandien matome, kad daug didžiųjų tarptautinių logistikos kompanijų vertina „Rail Baltica“ sukuriamas galimybes. Toliau vystydami projektą nusiųsime jiems ženklą, kad projektą reikia įtraukti į savo ateities planus“

„Mugos multimodalinis terminalas sukurs papildomą sinergiją, ypač transportuojant konteinerius geležinkeliu tiesiai į Vakarų Europą ir nešvaistant laiko perkraunant juos Lietuvos-Lenkijos pasienyje“,- komentavo „Eesti Raudtee“ stebėtojų valdybos pirmininkas Erik Laidvee.

Projektavimo darbų pirkimas nėra pirmasis Mugos krovinių uosto plėtros darbas. Jau anksčiau „Civitta Eesti AS“ ir „Deutche Bahn Engineering & Consulting“ išanalizavo Mugos prekybos potencialą. „Reaaalprojekt OU“ pradėjo pagerinti techninius sprendimus. Metų pradžioje buvo užbaigtas Mugos uosto eksploatacijos planas, kuriame buvo pateikta ir įvairių multimodalinio terminalo bei Mugos uosto infrastruktūros statybos alternatyvų analizė. Pasiūlytas sprendimas leis sukurti nuoseklią uosto infrastruktūrą, maksimizuoti sinergijas sujungiant „Rail Baltica“ ir uosto infrastruktūrą bei potencialių čia veikiančių krovinių terminalų pajėgumus.

Prognozuojama, kad užbaigus „Rail Baltica“ per Mugos terminale kasmet bus perkrauna 4-5 mln. tonų krovinių. Anot „Civitta Eesti AS“ ir „Deutche Bahn Engineering & Consulting“ atliktos analizės, per 20 metų šis skaičius išaugs iki 8-10 mln. tonų per metus.

Pirkimo dokumentus rasite čia:

https://riigihanked.riik.ee/rhr-web/#/procurement/1649271/general-info (Pirkimo nr: 219846)

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:202108-2020:TEXT:ET:HTML&src=0

„RB RAIL AS“

„RB Rail AS“ yra bendra Estijos Respublikos, Latvijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos įmonė, įsteigta įgyvendinti „Rail Baltica“ projektą – sukurti greitojo geležinkelio infrastruktūrą nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. „RB Rail AS“ yra projekto „Rail Baltica“ centrinis koordinatorius, atsakingas už globalaus projekto projektavimą, statybą ir rinkodarą.

Plačiau apie „Rail Baltica“ projektą: www.railbaltica.org

Pranešimą paskelbė: Dominykas Jakštas, UAB „Fabula ir partneriai“

Rekomenduojame

Pradedami rengti kelio Vilnius–Utena vieno ruožo priešprojektiniai sprendiniai

Pradedami rengti kelio Vilnius–Utena vieno ruožo priešprojektiniai sprendiniai

Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) sutartis dėl magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena ruožo nuo 21,50 iki 39,20 km rekonstravimo priešprojektinių sprendinių parengimo. Sutartis, kurios vertė beveik 115 tūkst. eur. su PVM, sudaryta su UAB „TEC Infrastructure“. Paslaugos turi būti suteiktos per 7 mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo. Pagal sudarytą sutartį, paslaugų teikėjas […]

CEDIMA atliepia verslo poreikius turėti universalią, darbo jėgos poreikį mažinančią, efektyvią ir ilgaamžę techniką

CEDIMA atliepia verslo poreikius turėti universalią, darbo jėgos poreikį mažinančią, efektyvią ir ilgaamžę techniką

Vokietijos CEDIMA GmbH jau šimtmetį deimantus „augina“ laboratorijose, kontroliuodama jų stiprumą, išmatavimus ir savybes, kokių reikia gaminant instrumentus ir specialias mašinas, paprastai naudojamas pjauti, gręžti ar atlikti panašius darbus. Keturioms Vokietijos gamykloms sujungus savo patirtį gaminant deimantinio apdirbimo mašinas bei deimantinius instrumentus, buvo įkurta CEDIMA GmbH, kurios ištakos siekia šimtmetį. Kompanija gaminius eksportuoja į 63 […]

Trečdalis Baltijos šalių gyventojų būstą perka, nes nebenori jo nuomotis ar gyventi su tėvais

Trečdalis Baltijos šalių gyventojų būstą perka, nes nebenori jo nuomotis ar gyventi su tėvais

Kokios priežastys skatina gyventojus įsigyti nuosavą būstą? „Luminor“ atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa parodė, kad beveik trečdalis (28 proc.) gyventojų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje nekilnojamąjį turtą (NT) pirko tuomet, kai jiems atsibodo gyventi nuomojamame arba tėvams ar kitiems giminaičiams priklausančiame būste. Beveik penktadalis (16 proc.) lietuvių mano, kad ilguoju laikotarpiu nuosavo būsto įsigijimas tiesiog apsimoka […]

Ar ginčus dėl garantinių įsipareigojimų irgi reikės nagrinėti arbitraže?

Ar ginčus dėl garantinių įsipareigojimų irgi reikės nagrinėti arbitraže?

Please scroll down for the English version. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas 2021-09-15 nutartyje, priimtoje civilinėje byloje Nr. e3K-3-228-823/2021, išsklaidė bet kokias abejones dėl to, ar ginčas dėl rangovo pareigos įvykdyti savo garantinius įsipareigojimus ir / ar atlyginti dėl netinkamo šių įsipareigojimų vykdymo užsakovui sukeltus nuostolius patenka į šalių sudarytos arbitražinės išlygos apimtį, ar toks ginčas visgi turi būti […]

Geriausias metų projektuotojas Tomas Strazdauskas – savo profesijos ambasadorius

Geriausias metų projektuotojas Tomas Strazdauskas – savo profesijos ambasadorius

Lietuvos statybos inžinierių sąjunga kasmet teikia „Geriausio metų inžinieriaus“ apdovanojimus. Statybininkų dienos šventėje UAB „CSD Inžinieriai“ Belgijos konstrukcijų padalinio vadovas Tomas Strazdauskas buvo pripažintas geriausiu metų projektuotoju. Šį įvertinimą inžinierius Tomas Strazdauskas vadina ilgo, atkaklaus ir nuoseklaus darbo rezultatu ir pabrėžia, kad laimėjimas nebūtų įmanomas be visapusiško ir absoliutaus žmonos palaikymo profesiniame gyvenime bei ypatingai […]

Investuotojų akys krypsta į mažiausios kvadratūros NT

Investuotojų akys krypsta į mažiausios kvadratūros NT

Rinkos analitikai kalba apie aukso amžių sostinės NT rinkoje. Tiesa, išaugusios būsto kainos užduoda daug klausimų ne tik svajojantiems apie pirmąjį būstą, bet ir investuotojams. Jei anksčiau Vilniuje įsigytas ir išnuomotas butas investuotojui vidutiniškai nešdavo 6-7 proc. metinę grąžą, tai šiandien – būsto kainoms augant greičiau už nuomos kainas – tokios grąžos gali tikėtis tik […]