Lietuvos automobilių kelių direkcija šiais metais tęsia didžiausios apimties nepriklausomos šalies istorijoje projektų įgyvendinimą. Įmonė, vykdydama praėjusiais metais duotus pažadus, paskelbė Jonavos aplinkkelio statybų (I etapo) ir kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo rangos darbų viešąjį konkursą. Jonavos aplinkkelis papildys magistralinį kelią Kaunas–Zarasai–Daugpilis, bus ypatingai svarbus karinėms reikmėms bei leis sumažinti tranzitinio eismo srautą mieste.
Jonavos pietrytinis aplinkkelis rytinėje pusėje prasidės nuo tilto per Nerį ties Skaruliais ir tęsis piečiau šio kelio maždaug iki Šveicarijos kaimo Jonavos rajone, kur vėl susijungs su magistraliniu keliu.
Nutiesus Jonavos pietrytinį aplinkkelį, bus užtikrintas sklandus tranzitinio transporto eismas Kauno ir Zarasų kryptimis, taip pat pagerės eismo sąlygos Jonavos gyventojams, vykstantiems į darbą Kaune ir Kauno rajone.
„Jonavos aplinkkelio poreikis žinomas jau dešimtmečius, daugelis iš mūsų esame ne kartą patyrę ties Jonava susidarančias eismo spūstis, jau nekalbant apie kasdienes Jonavos gyventojų keliones. Dėl to džiaugiuosi, kad pastaraisiais metais pavyko rasti sprendimus ir nuo metų metus besitęsiančių kalbų bei dėliojamų planų pereiti prie realių darbų“, – teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Įgyvendinant Jonavos pietrytinio aplinkkelio projekto I etapą, bus nutiesta nauja beveik 700 m ilgio magistralinio kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis dalis su jungiamaisiais keliais, įrengtos dvi žiedinės sankryžos. Projekto apimtyje planuojama rekonstruoti ir Jonava–Žąsliai–Kalniniai Mijaugonys dalį.
„Perkame svarbaus projekto darbus, kurio įgyvendinimas užtikrins tinkamą susisiekimą su Rukloje dislokuotais kariniais daliniais ir sudarys geresnes sąlygas Lietuvos ir NATO sąjungininkų karinės technikos judėjimui Lietuvoje. Antrojo Jonavos aplinkkelio tiesimo etapo metu bus pagerintos eismo sąlygos tiek jonaviečiams, tiek Jonavą kertančiam tranzitiniam transportui“, – teigia Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Marius Švaikauskas.
Suplanuotas aplinkkelis bus tiesiamas dviem etapais. Pirmo etapo statybos darbai, sklandžiai įgyvendinus pirkimo procedūras, turėtų prasidėti dar šiais metais.
Šiuo metu, pagal pernai spalį įsigaliojusią sutartį, jau vykdomi II etapo projektavimo darbai, jiems numatyta 22 mėnesių trukmė. Baigus projektavimą, planuojami rangos darbai, kurių metu numatyta nutiesti naują, beveik 7 km magistralinio kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis ruožą, kuriame bus įrengtos 2 naujos žiedinės sankryžos, viadukai, tunelinis viadukas po esamu geležinkeliu, pralaidos, požeminė pėsčiųjų perėja.
Projekto finansavimui planuojama naudoti lėšas iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės, surinkto Bankų solidarumo mokesčio ir valstybės biudžeto.
Praėjusiais metais Lietuvos automobilių kelių direkcija taip pat vykdė aktyvius dvigubos paskirties infrastruktūros projektų vykdymo darbus. Vienas svarbiausių – šalia Pabradės karinio poligono per rekordiškai trumpą, 6 mėn. Laikotarpį kapitaliai rekonstruotas kelias. Šio projekto įgyvendinimui Kelių direkcija skyrė individualų dėmesį bei siekiant išlaikyti ilgaamžį kelio naudojimą, kuriuo nuolat juda sunkiasvorė karinė technika, jam panaudojo išskirtinę voluojamojo betono technologiją.
Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija
Vilniaus rajone, Didžiojoje Riešėje, gruodžio 6 d. iškilmingai įkasta simbolinė kapsulė, žyminti naujos Šiaurės licėjaus statybų etapo pradžią. Ši inovatyvi ir moderni mokykla ir darželis su baseinu mažiesiems mokytis plaukti jau 2025 m. rugsėjį duris atvers vaikams iš aplinkinių rajonų – Bajorų, Jeruzalės, Didžiųjų Gulbinų, Balsių, Tarandės, Bendorėlių ir kitų sparčiai augančių šiaurinės Vilniaus dalies […]
Ignas Lesauskas, architektūros studijos „nytt“ architektas Iki 2013 m. mažėjęs gyventojų skaičius Palangoje stabilizavosi, o nuo 2018 m. ėmė sparčiai augti. Staiga suaktyvėjo nekilnojamojo turto rinka, o Palangą iš naujo pamėgo ne tik Lietuvos turistai, bet ir vis daugiau naujakurių iš įvairių šalies regionų bei netgi „skaitmeniniai klajokliai“ iš viso pasaulio. Tai nulėmė aktyvi bendruomenė, kuri […]
„Adampolis Group“, įtvirtinusi savo pozicijas kaip oficiali „MAN Truck & Bus“ atstovė Lietuvoje ir Suomijoje, pradeda ambicingą plėtros projektą Kaune. Statomame naujame verslo komplekse bus sutelktos visos įmonių grupės paslaugos, o jame įsikursianti „MAN Truck & Bus Lietuva“ atstovybė taps vienu didžiausių MAN aptarnavimo centrų Europoje. „Adampolis Group“ yra viena didžiausių komercinio transporto bei specialiosios […]
Gruodžio 3 d. jau daugiau nei tris dešimtmečius minima Tarptautinė žmonių su negalia diena. Nors tądien primenama apie būtinybę užtikrinti lygias galimybes kiekvienam visuomenės nariui, taip pat ir viešojoje infrastruktūroje, visuomeniniai pastatai vis dar nėra visiškai pritaikyti judėjimo negalią turintiems žmonėms. Ekspertės Virginija Rimšelienė ir Ramunė Šidlauskaitė atskleidžia, ko būtina imtis norint pagerinti esamą situaciją […]
Tik ką gautos ir apmokėtos pirmos sąskaitos už šildymą daugeliui lietuvių nemaloniai priminė – ir vėl buvo pamiršti ankstesni pažadai labiau pasirūpinti namais, kad sąskaitos už šildymą prasidėjus šaltajam metų laikui būtų kuo mažesnės. Galime pasiguosti, kad mes tokie Europoje nesame vieninteliai: daugelis Vidurio ir Rytų Europos regiono gyventojų tvarkydami, atnaujindami namus nedažnai apie tai […]
Pastatų, miestų, aplinkos prieinamumas daugeliui iš pirmo žvilgsnio neatrodo kaip XXI amžiaus iššūkis. Tačiau erdvėse skirtingus keblumus patiria tėvai su vežimėliais, senjorai, žmonės su įvairiomis negaliomis. Ar įmanoma suderinti skirtingus poreikius ir pritaikyti aplinką visiems? Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) profesorius dr. Gintaras Stauskis teigia, kad įmanoma, tačiau yra labai plona riba tarp to, […]