Kauno pakraštyje įsibėgėja vienas svarbiausių susisiekimo infrastruktūros projektų – Pietrytinio aplinkkelio statybos. „Tranzitu“ vykstantiems vairuotojams visa tai leis greičiau ir patogiau apvažiuoti šią miesto dalį, vykstant tarp Palemono ir Marijampolės plento, o Petrašiūnų gyventojams padės sumažinti triukšmo lygį bei oro taršą. Pirmasis etapas šalia Ateities plento jau įgavęs pagreitį – pavasarį pradėti darbai tarp Palemono ir T. Masiulio gatvių jau matomi iš tolo, o didžiausia jų koncentracija šiomis dienomis pastebima ties Amalių pervaža.
Darbų įkarštis ties geležinkeliu
Pasiruošimas grandiozinio projekto įgyvendinimui prasidėjo prieš trejus metus, atnaujinus Ateities plentą. Praplatintoje 4 km ilgio atkarpoje paklota nauja asfalto danga, suremontuotas avarinės būklės viadukas, atnaujintas apšvietimas. Nuo Amalių pervažos iki sankryžos su Taikos prospektu įrengta trijų eismo juostų gatvė, o nuo čia iki Kauno miesto ribos – keturių.
Šiemet pavasarį pradėtas statyti ir pats Pietrytinis aplinkkelis. Projektą sudaro iš viso keturi etapai. Pirmajame, greta Ateities plento, nuo Palemono iki T. Masiulio gatvės, kelininkai įrengs 2 eismo juostų 3,5 km kelią. Čia jau tankinama žemės sankasa, klojamas drenažas, įrengiamas vandentiekis, buitinių ir lietaus nuotekų tinklai.
„Pirmasis etapas suskirstytas į 3 dalis. Intensyviausi darbai vyksta ties požemine Amalių geležinkelio pervaža. Siekdami užtikrinti didesnį transporto priemonių pralaidumą, čia pastatysime 2 naujus viadukus. Jau pradėjome polių įrengimo darbus. Dar vienas viadukas numatytas virš Palemonos gatvės, o greta Intako gatvės bus įrengta požeminė pėsčiųjų perėja.
Šiuo metu po geležinkeliu yra pastatyti 4 tuneliai. Viename nutiesta ir eksploatuojama R. Kalantos gatvė, kitame, skirtame mūsų įrengiamai naujai gatvei, jau pakloti lietaus nuotekų tinklai ir suformuotas gatvės sankasos pagrindas bei drenažas“, – pasakoja Kauno savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius.
Triukšmą slopins užtvara ir želdynai
Įgyvendinant pirmąjį aplinkkelio statybos etapą numatyta ir 4 metrų aukščio bei 165 metrų ilgio triukšmo slopinimo akustinė užtvara ties Raktažolių gatve. Kitur transporto keliamą triukšmą mažins tankūs želdynai ir suformuoti apsauginiai šlaitai.
Ateities plento tęsinyje suprojektuota automatinė nuotoliniu būdu kontroliuojama apšvietimo valdymo sistema, taupanti elektros energiją ir aptarnavimo kaštus.
Projekte nemažai dėmesio skirta ir kitiems eismo dalyviams – pėsčiųjų bei dviratininkų eismui suplanuoti šaligatviai ir dviračių takai. Juos nuo važiuojamosios dalies atskirs žalia veja.
Pirmuosius darbus planuojama užbaigti 2024 metų pavasarį.
Priešaky – dar trys etapai
„Patogus susisiekimas – tiesiog būtinybė šių dienų vakarietiškam miestui. Ypač, kai kalbame apie apvažiavimą. Jis turi būti sklandus, pakankamai greitas. Kaunas pagaliau irgi tokį turės.
Dabartinį „apendiksą“ vietoje buvusios Amalių sankryžos vertinu gana kritiškai. Tikrai ne pats patogiausias geležinkelio apvažiavimas, tačiau užbaigus visas aplinkkelio statybas, eismas čia turėtų vykti nepalyginamai sklandžiau“ , – sako Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Iš viso Pietrytinio aplinkkelio statybų projekte – 4 etapai. Antrajame laukia Ateities plento rekonstrukcija nuo A1 automagistralės iki Palemono gatvės, įrengiant 2,6 km ilgio kelią.
Trečiame etape – 5,1 km ilgio Marijampolės plento atkarpos rekonstrukcija, o paskutinis, ketvirtasis – pats ambicingiausias – naujo tilto ir jo prieigų bei jungčių statyba žemiau hidroelektrinės.
Nuotraukų galerija: we.tl/t-jApC60UTYZ
Ryšių su visuomene skyriaus informacija
Pranešimą paskelbė: Mindaugas Drąsutis, Kauno miesto savivaldybės administracija
Liepos 8 d. viena didžiausių Lietuvos energetikos infrastruktūros statybos įmonių „Žilinskis ir Co“ laimėjo rekordinį kontraktą Švedijoje. Su Švedijos valstybės valdoma elektros perdavimo sistemos operatore „Svenska kraftnät” pasirašyta sutartis, kurios vertė – 327 mln. SEK be PVM. Lietuviai Švedijoje įsipareigojo rekonstruoti 32 kilometrų ilgio 220 kV oro elektros liniją Horndal – Avesta. Šią elektros liniją reikia pakeisti, nes […]
Nuomojate patalpas ir planuojate jų remontą ar rekonstrukciją? Tokiu atveju privalote ne tik informuoti nuomininkus apie vykdomus darbus, bet ir užtikrinti, kad nuomojamos patalpos atitiktų visus saugumo reikalavimus. Jei to nepadarote, dėl nelaimingo atsitikimo galite būti pripažintas atsakingu ne tik civiline, bet ir baudžiamąja tvarka. Šį principą ypač aiškiai iliustruoja viena išnagrinėta Lietuvos Aukščiausiojo Teismo […]
Viešųjų pirkimų reglamentavime bręsta pokyčiai. Ekonomikos ir inovacijų ministerija parengė ir derinimui pateikė Viešųjų pirkimų įstatymo, Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo ir Gynybos sektoriaus pirkimų įstatymo pakeitimus. Įstatymų projektais siekiama įgyvendinti Vyriausybės programoje numatytus tikslus, skatinti socialiai atsakingų pirkimų vykdymą ir nacionalinį reguliavimą suderinti su Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) praktika. Numatoma mažinti administracinę naštą bei […]
Vilniaus Markučių rajone esantis lopšelis-darželis sulauks pokyčių – Vilniaus vystymo kompanija skelbia atvirą jo rekonstrukcijos architektūrinio projekto konkursą. Konkursu siekiama išrinkti 1966 m. statyto darželio rekonstrukcijai geriausią architektūrinį pasiūlymą, pagal kurį būtų visiškai atnaujintas darželio, įsikūrusio Pakraščio g. 15, Vilniuje pastatas ir aplinka. „Vilniuje ne tik statome naujus, bet ir atnaujiname esamus darželius – siekiame, […]
Šildymo sezono pabaigą šiais metais lydėjo nerimą keliantys gaisrų statistikos rodikliai. Per pirmuosius keturis šių metų mėnesius Lietuvoje fiksuotas 76 proc. gaisrų atvejų augimas (nuo 680 iki 1197), rodo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) duomenys. Ekspertai pabrėžia, kad pasibaigus šildymo sezonui gaisrų grėsmės nesitraukia – ne mažesnes rizikas nei neprižiūrėti kaminai ir šildymo sistemos […]
Nuo rugpjūčio 1 d. paslaugas, susijusias su valstybinės žemės valdymu, bus galima gautiir internetu – per modernizuotą Žemės informacinę sistemą (ŽIS). Siekdama užtikrinti sklandžią naujosios sistemos veiklą, Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) surengė intensyvius mokymus 840 specialistų, kurie dirbs su sistema ir konsultuos gyventojus. „Per ŽIS paslaugas, susijusias su valstybine žeme, bus galima gauti greičiau, patogiau […]