Praėjusių metų rudenį skelbtą Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos rangos viešą pirkimą laimėjo Latvijos įmonė „A.C.B.“, kuri jau turi analogiškos patirties rekonstruojant Vilniaus oro uosto kilimo-tūpimo taką 2017 metais. Šio projekto metu planuojama atnaujinti taip pat ir vieną orlaivių riedėjimo taką, kai kurias perono dalis, o oro uosto darbas rudenį, tikėtina, bus stabdomas pačiam trumpiausiam reikalingam laikotarpiui – 45 dienoms.
Teigiama, kad šis viešasis pirkimas sulaukė nemažo dėmesio iš rinkos dalyvių, su savo pasiūlymais konkuravo net šešios didelių projektų patirtį turinčios Lietuvos ir užsienio įmonės. Visus numatytus darbus pirkimą laimėjusi įmonė įsipareigojo atlikti už 13,6 mln. eurų (be PVM), tai yra mažiau nei planuota dar prieš skelbiant pirkimą. .
Lietuvos oro uostai su bendrove „A.C.B.“ tikisi pasirašyti rangos darbų sutartį po visų reikiamų procedūrų, įskaitant ir įmonės tikrinimą nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių projektų komisijoje. Numatoma, kad sutartį galima būtų pasirašyti iki šių metų balandžio.
Anot Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento vadovo Dainiaus Čiuplio, Palangos oro uosto esminės infrastruktūros atnaujinimas yra būtina priemonė, kuri buvo planuota siekiant užtikrinti saugą ir gerinti aplinkosauginius sprendimus.
„Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo takas pastarąjį kartą rekonstruotas 2007 metais, o tai reiškia, kad jo naudojimo ciklas jau juda pabaigos link ir reikia investicijų į atnaujinimą. Esame įsitikinę, kad strategiškai svarbus Lietuvos pajūrio regiono oro uostas atsigaunant aviacijos rinkai bus populiarus, paklausa keliauti per jį tikrai liks – tai įrodo prieš pandemiją fiksuotas dviženklis keleivių skaičiaus augimas šiame oro uoste. O mūsų pagrindinė užduotis šio projekto kontekste yra užtikrinti, kad aviacijos atsigavimas vyktų saugioje infrastruktūroje bei generuotų pridėtinę vertę visam regionui“, – teigia D.Čiuplys.
Rekonstrukcijos metu uosto darbą planuojama stabdyti minimaliam 45 dienų laikotarpiui. Numatoma, kad darbų data apims šių metų rugsėjo-spalio mėnesius.
Bendrovė „Sweco Lietuva“ jau anksčiau atliko Palangos oro uosto rekonstrukcijos pasirengimo darbus: infrastruktūros situacijos vertinimą, tyrinėjimus, statinių gyvavimo trukmės vertinimą, parengė priešprojektinius siūlymus, techninius projektus.
Teigiama, kad parengiamuose šio projekto etapuose Lietuvos oro uostai rangos darbus planavo finansuoti tik įmonės lėšomis, tačiau 2020 metais užklupusi pandemija pakirto bendrovės finansines galimybes šį šaliai būtiną projektą įgyvendinti tik savo jėgomis. Šiuo metu kartu su Susisiekimo ministerija ieškoma galimybių šią būtiną rekonstrukciją finansuoti alternatyviais būdais.
Apie Lietuvos oro uostus
Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. 2020 metais Lietuvos oro uostuose aptarnauta 1,8 mln. keleivių ir 30 tūkst. skrydžių.
Pranešimą paskelbė: Tadas Vasiliauskas, VĮ Lietuvos oro uostai
Ties Ašigalio gatve įsibėgėjant viaduko statybai per A1 magistralinį kelią, artėjama prie didžiausių iššūkių – 110 kilovatų AB „LitGrid“ aukštos įtampos elektros perdavimo linijos atramų paaukštinimo. Tik atlikus šiuos darbus bus galima įrengti užvažiavimo kelią viaduku Kleboniškio miško pusėje. Per du mėnesius rangovai statybvietėje atliko apie 15 procentų darbų. Ruošiasi iššūkiams Darbymetis ties magistrale startavo […]
Finansų ministras Rimantas Šadžius Seimui pristatė patobulintą Nekilnojamojo turto įstatymo pataisų projektą. Teikiamais pakeitimais siūloma skirtingai apmokestinti gyventojų turimą nekomercinį nekilnojamąjį turtą – išskiriant pagrindinį gyvenamąjį būstą ir kitą asmens nekomercinį nekilnojamąjį turtą. Siūloma leisti savivaldybėms pačioms nustatyti neapmokestinamas pirmojo būsto vertės „grindis“(mokestinės vertės neapmokestinamąjį dydį) ir konkrečius tarifus nuo 0,1 iki 1 proc., įtvirtinant, […]
Vilniuje, šalia Tauro kalno statomame verslo centre „Jasinskio2“, vyksta intensyvūs baigiamieji darbai. Laukiant atidarymo toliau pildosi būsimų nuomininkų sąrašas, kurį papildė naujai pasirašyta sutartis: „EIKA Development“ valdomame verslo centre įsikurs investicijų valdymo bendrovė „Eika Asset Management“. A klasės verslo centras „Jasinskio2“ centrinėje Vilniaus dalyje bus apie 7.300 kv. m. ploto, išsidėsčiusio šešiuose aukštuose. Anksčiau skelbta, […]
Seimas po pateikimo grąžino tobulinti finansų ministro Rimanto Šadžiaus Seimui pristatytas Nekilnojamojo turto įstatymo pataisas. Teikiamais pakeitimais buvo siūloma skirtingai apmokestinti gyventojų turimą nekomercinį nekilnojamąjį turtą – išskiriant pagrindinį gyvenamąjį būstą ir kitą asmens nekomercinį nekilnojamąjį turtą. Savivaldai buvo siūloma suteikti teisę nustatyti pagrindinio gyvenamojo būsto nekilnojamojo turto mokesčiu neapmokestinamą dydį ir nekilnojamojo turto mokesčio […]
Vilniuje prasidėjo naujo mokslo paskirties pastato statybos, į kurį 2026 m. įsikels VILNIUS TECH Antano Gustaičio aviacijos institutas (AGAI). Modernų priestatą, kurio statybai pasitelkiami tvarūs sprendimai, papildys išskirtiniai aplinkos akcentai – sumažintas Vilniaus oro uosto planas ir mini pakilimo takas. Naujame VILNIUS TECH Antano Gustaičio aviacijos instituto pastate įsikurs mokslui, studijoms ir administracijai skirtos bei […]
Gyvenimas mediniame name daugeliui sukuria ramybės oazę, tačiau neretai tenka susidurti su poilsį trikdančiais kenkėjais, kurie, apsigyvenę medinėse sienose, be gailesčio jas graužia. Biologas Liutauras Grigaliūnas, „Dezinfos“ kenkėjų kontrolės specialistas, teigia, kad turint medinį pastatą ir gyvenant netoli miško, norint apsaugoti jį nuo medį naikinančių vabzdžių, būtina periodiškai prižiūrėti namą. „Dažnam sunku patikėti, kaip vos […]