Oro tarpų šiltinimas pagal naujas technologijas

1

Oro tarpų šiltinimas pagal naujas technologijas

Daugelis  namų yra pastatyti pagal technologiją, kai sienos  yra statomos  naudojant plytas.  Tarp plytų ir kitų medžiagų lieka oro tarpai nuo 3 iki 10 cm.  Esami  oro tarpai tarp sienos ir kitų medžiagų dažniausiai yra labai panašūs į vamzdžius, kurie  eina aplink namą ir iš jo ištraukia labai daug šilumos.  Tuščiuose  oro tarpuose sušilęs oras vidinėje  sienos dalyje pakyla į viršų ir  gali iš namų pašalinti net  apie 80 procentų šilumos, kuri yra prarandama per sieną ir palieka vietos  šaltam orui, kuris per  įvairius  tarpus išsiveržia iš apačios. Šio proceso  intensyvumas tik neženkliai priklauso nuo  sienos  storio, kurioje  yra tarpai.  Šiltas oras, kuris nesuspėjo išeiti per  sandėliuką susiliečia su šaltomis  išorinėmis  sienomis, atiduoda savo šilumą ir tampa  šaltesniu. Panašus  konvekcinis ratas yra  apie 20 procentų  šilumos praradimo priežastis, kuris vyksta  per sienas.   Todėl, kai  sienos yra  apšildomos iš  išorės oro  cirkuliacija tuščiuose oro tarpuose sulėtėja  labai neženkliai ir  šiluma toliau išeina  iš jūsų namų.  Todėl yra reikalingas  oro tarpų šiltinimas.

Tačiau kokį šiltinimo   būdą geriau pasirinkti?   Ar geriau palikti tuščius oro tarpus sienuose  ar geriau juos  apšildyti iš vidaus? Kai yra  atliekamas sienų šiltinimas iš vidaus šiluma nepatenka  ant sienų, todėl  į gilius  sienų  sluoksnius patenka šaltis ir ten yra pernešamas rasos taškas, pavyzdžiui, temperatūra, kuriai esant iš  oro pradeda kondensuotis drėgmė.  Todėl  rudenį  sudrėksta ne tik  išorinė sienos dalis, tačiau  ir  gilesni  sluoksniai.  Žiemą, kai jau tampa šalčiau yra naikinama  ne tik išorinė, tačiau ir vidinė atraminės  sienos dalis.  Taip pat  galima palikti oro tarpus šienuose ir jas  apšildyti  iš išorės. Šis  šiltinimo būdas yra  efektyvus tik tuo  atveju, kai šienuose nėra jokių tarpų. Ką naudojant turi  būti atliekamas oro tarpų šiltinimas?  Sienos niekada nebus šiltos  jei jos turės  tuščius oro tarpus. Tokios ertmės iš patalpos ištraukia šilumą, kaip vamzdžiai. Medžiagos, kurios yra  pritaikytos oro tarpų užpildymui turi  atitikti tam tikrus  reikalavimus.  Turi būti pilnai užpildomi oro tarpai, kurie yra šienuose ir turi būti pilnai sustabdyta oro cirkuliacija. Šiltino  medžiagos  neturi išsiplėsti, kad vėliau nebūtų pažeista sienos konstrukcija.  Jos  turi praleisti garus, turi  suteikti galimybę  sienoms kvėpuoti, neturi  leisti sugerti vandens ir praleisti  drėgmės į  vidinę  sienos  dalį.  Medžiaga  turi  pasižymėti geromis šilumą  izoliuojančiomis savybėmis,  ji turi  būti stabili  ir ilgaamžiška. Oro tarpų šiltinimas turi  būti  atliekamas  taip, kad  tarpai  būtų užpildyti 100 procentu ir tuo pačiu nebus pažeidžiamas namo fasadas.

Visiems turėtų būti pakankamai  aišku, kad  tikrai ne visos medžiagos gali užtikrinti, kad  oro tarpų šiltinimas būtų   atliktas  būtent taip.  Todėl atliekant pasirinkimą  reikia  elgtis  labai  atsargiai ir į šį procesą reikia  žiūrėti  atsakingai. Ypatingai todėl, kad kai kurios medžiagos gali padaryti žalą, tačiau nesuteiks  reikalingos pagalbos.  Tarpai gali  būti užpildomi biriomis medžiagomis. Šiuo metu yra naudojamos naujos technologijos, kai su polistireno granulių pagalba yra  užpildomi visi oro tarpai ir atitinkamai namuose yra  sutaupoma šiluma. Tai yra naujas, tačiau progresyvus oro tarpų šiltinimo būdas, kuris leidžia  išvengti  trūkumų, kurie  yra  būdingi  birioms  medžiagoms.  Šios medžiagos  pasižymi unikaliomis  savybėmis, jos savo sudėtyje  neturi jokių  kenksmingų medžiagų ir ilgaamžiškos.  Kai  bus  atliekamas šiltinimas  namo išvaizda  nepasikeis, tai yra  labai svarbu  naujiems statiniams.

Daugiau informacijos apie oro tarpo šiltinimą galite rasti puslapyje: https://www.rockwool.lt/panaudojimas/isores-sienos/.

Rekomenduojame

„YIT Lietuva“ atliks kelio šalia Grigiškių remontą – naudą pajus ir vairuotojai, ir gyventojai

„YIT Lietuva“ atliks kelio šalia Grigiškių remontą – naudą pajus ir vairuotojai, ir gyventojai

Darnios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pasirašė sutartį su Lietuvos automobilių kelių direkcija dėl rajoninio kelio Grigiškės-Dėdeliškės-Rykantai 6,1 km ilgio ruožo kapitalinio remonto. Šalia Vilniaus esantis ruožas bus išasfaltuotas, o tai reikšmingai pagerins eismo sąlygas kelyje ir padės spręsti aplinkiniams gyventojams aktualias dulkių taršos ir triukšmo problemas. Kelio remonto darbus planuojama užbaigti iki […]

Viena esminių elektros instaliacijos klaidų: daro dauguma, bet apie pasekmes nesusimąsto

Viena esminių elektros instaliacijos klaidų: daro dauguma, bet apie pasekmes nesusimąsto

Patikimai veikiantys buitiniai ir kiti elektros prietaisai namuose – komfortas, kuris prasideda sulig tvarkinga būsto elektros instaliacija. Tačiau neretai apie tai nepagalvojama ir į elektros darbus žiūrima aplaidžiai, ypač kuriantis naujame būste arba atliekant kapitalinį remontą. Tad kokių esminių klaidų derėtų vengti, kokių taisyklių reikėtų paisyti ir kokiomis prevencinėmis priemonės rekomenduojama pasirūpinti, kad viskas namuose […]

Vilniaus m. savivaldybės darbuotojams suteiktos išsamios NŽT specialistų konsultacijos

Vilniaus m. savivaldybės darbuotojams suteiktos išsamios NŽT specialistų konsultacijos

Pastaruoju metu padaugėjo asmenų skundų dėl Vilniaus miesto savivaldybės nevykdomų ar vėluojamų atlikti užduočių Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinėje sistemoje (ŽPDRIS) dėl žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo. Žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų parengimas teisės aktų nustatytu laiku ir be vėlavimų yra svarbus daugeliui Vilniaus gyventojų ir verslo atstovų, todėl šiai problemai spręsti […]

Kaip keistųsi situacija, jeigu liftai atitiktų vartotojų poreikius

Kaip keistųsi situacija, jeigu liftai atitiktų vartotojų poreikius

iftai yra sritis, kurioje susipina verslo ir vartotojų interesai bei techninis ir teisinis reglamentavimas. Ir visa tinkamai veiks tik tuomet, kai dėmesio centre pirmiausia bus žmogaus siekis judėti saugiai, lengviau ir paprasčiau. Liftas žmogaus judėjimą turi daryti paprastesnį. Tą suprato lifto prototipą sukūrę dar senovės Romos, Egipto gyventojai. Antroje 20 a. pusėje imta kalbėti apie […]