Naujos kartos „Cat“ mini ekskavatoriai: visos vairavimo ir valdymo funkcijos – vieno mygtuko paspaudimu 

1

Naujos kartos „Cat“ mini ekskavatoriai: visos vairavimo ir valdymo funkcijos – vieno mygtuko paspaudimu 

Nauji „Cat“ mini ekskavatoriai nuo didžiųjų ekskavatorių skiriasi dydžiu ir svoriu, tačiau išmanumu mažai kuo nusileidžia didžiosioms kasimo mašinoms. Tai universali ir nepamainoma smulkioji statybinė technika, kuri dabar dar efektyvesnė, taupesnė ir patogesnė nei bet kada.

Našūs ir manevringi 1,5–3 tonų „Cat“ mini ekskavatoriai, bendrovės UAB „Avesco Lithuania“ duomenimis, Lietuvoje yra vieni iš populiariausių.

„Tai nėra atsitiktinumas, – sako Mindaugas Lapienis, mažos statybinės technikos pardavimų vadovas Baltijos šalims. – Šių mašinų projektavimui skiriama vis daugiau dėmesio. Naujos kartos mašinos turi būti tokios pat modernios, kokia yra ir jaunoji jų naudotojų karta, dar vadinama „džoistikų“ arba kompiuterinių žaidimų svirčių karta. Atsisėdę į „Cat“ mini ekskavatorių, jie gali dirbti iš karto, be ypatingo pasirengimo, nes mašinos valdomos jiems jau žinomomis vairasvirtėmis. Norintys likti prie tradicinių mini ekskavatorių, techniką gali valdyti kojų pedalais ir svirtimis.“

Išlaidos – 15 proc. mažesnės, efektyvumas – 20 proc. didesnis

„Cat“ ekskavatorių gamintojai eina nuosekliu plėtros keliu – kuria naujus ankstesnių modelių patobulinimus. Kurdami šią naujos kartos mažųjų ekskavatorių seriją, gamintojai laikėsi tų pačių principų, kurie taikyti tobulinant didžiąsias mašinas. Todėl mini ekskavatoriai turi tokias pat išmaniąsias technologijas, kaip ir, pavyzdžiui, 20 t ar sunkesni ekskavatoriai.

„Gamintojai sparčiai eina tobulinimo keliu, todėl tai, kas pasiekta per 20 metų – nuo kastuvo su varikliu, vaizdžiai kalbant, iki daugiafunkcės mašinos, kuri iš dalies dirba pati, – prilygsta revoliucijai“, – sako M. Lapienis. 

Lyginant su senąja karta, naujų „Cat“ mini ekskavatorių išlaikymo išlaidos yra 15 proc. mažesnės, o darbo našumas – 20 proc. didesnis. Naujuose modeliuose įrengtos naujoviškos, maksimaliai erdvios kabinos, visiškai pasikeitė apdailos kokybė, operatoriaus kėdė, naujos valdymo svirtys. Svarbu paminėti, kad slėgis kabinoje yra didesnis negu išorėje, todėl vidun nepatenka dulkės, kvapai ir triukšmas. Naujos kartos mini ekskavatoriuose, lyginant su senaisiais, padidėjo kabinos stiklo plotas, tad matomumas tapo kur kas geresnis. 

Valdymas vairasvirtėmis – patogumas, kurio neiškeisi

Visi nauji „Cat“ mini ekskavatorių modeliai be įprastų svirčių su pedalais komplektuojami su vairasvirtėmis, kuriomis patogiau valdyti ir vairuoti, LCD ekranu, pastovaus greičio palaikymo sistema. 

Mašinos funkcijos reguliuojamos ir valdomos per LCD ekraną, kuris turi lietuvišką meniu. Ekranas gali būti valdomas dviem būdais: mygtukais ir sukamąja rankenėle arba sukikliu, tokiu, kokie yra ir prestižiniuose automobiliuose. Ekrane galima pasirinkti norimą mašinos valdymo režimą, nustatyti pageidaujamą hidraulinės sistemos greitį, mašinos reakciją į valdymo svirtelių pastūmimą, galima aktyvuoti pastovaus greičio režimą, kad būtų patogiau vairuoti techniką.

Visas mini ekskavatorių funkcijas galima valdyti ir vairasvirtėmis, kurios iš esmės pakeičia tradicines svirtis ir pedalus. Dešinėje vairasvirtėje įmontuotas geltonas mygtukas, kuriuo galima pasirinkti ar perjungti skirtingus mašinos valdymo būdus. 

Aktyvavus mygtuką, mini ekskavatorių galima valdyti su kaire vairasvirte: važiuoti pirmyn – atgal, suktis į šonus. Išjungus mygtuką, tai yra atjungus sistemą, mašina valdoma kaip įprastai – svirtimis ir kojų pedalais.

„Kai aš pats pabandžiau valdyti mašiną naudodamasis vairasvirte, grįžti prie tradicinių svirčių nebesinorėjo, – atvirauja M. Lapienis. – Naudojantis vairasvirte, atlikti pasikartojančias užduotis bus kur kas patogiau. Taigi, spręsti jums: galite ir toliau naudotis valdymo svirtimis ir pedalais arba vieno mygtuko paspaudimu visas mašinos vairavimo ir operacijų koordinavimo funkcijas perimti į savo rankas.“

Kaip pavyzdį M. Lapienis pateikia tranšėjos kasimą, kai reikia perstatyti mašiną. Šiuo atveju, naudojant vairasvirtę, tai galima padaryti nepakeliant rankų: tiesiog paspaudėte mygtuką, aktyvavote sistemą, pavažiavote, spaudžiate mygtuką – kasate toliau.

„Jei naudojate hidraulinius įrenginius, tokius kaip žoliapjovę arba krūmapjovę, galite su viena vairasvirte valdyti mašinos judėjimą, su kita – valdyti strėlę, rankeną ir įrankio posvyrio kampą. Be to, prireikus galima aktyvuoti autopilotą. Tuomet išvis galėsite užmiršti vairavimą: aktyvuojate vairasvirtę, paspaudžiate pastovaus greičio palaikymo režimą, ir mašina važiuoja pati nustatytu greičiu – jokio pedalų spaudimo ir pavargusios vairavimo metu nugaros“, – pasakoja M. Lapienis

Kuo patogiau operatoriui, tuo našiau jis dirbs

Valdas Levinskas, UAB „Nauja ranga“ vadovas, dalindamasis įspūdžiais apie naujos kartos kasimo mašiną, išskyrė vadinamąją laisvų rankų įrangą, kai ekskavatorių galima valdyti vairasvirte ir įgyti galimybę tuo pat metu atsiliepti telefonu, klausytis muzikos. Įmonės vadovas išskiria ir mašinos universalumą, kai gali ją naudoti ir kaip grąžtą poliams gręžti, ir kaip hidroplaktuką betonui daužyti. 

„Pristatydami naujos kartos mini ekskavatorių, pastebėjome, kad operatoriai, kurie jau kurį laiką dirbo su naujos kartos „Cat“ didesniais ekskavatoriais, puikiai jautėsi atsisėdę į mažųjų ekskavatorių kabiną, nes visų modelių valdymas bei kabinos išdėstymas yra identiškas“, – sako „Avesco Lithuania“ direktorius Rasantas Valaitis. Šį svarbų momentą taip pat paminėjo ūkininkas Vaidas Tremenas, sakydamas, kad vienodas skirtingų mašinų valdymas ypač svarbus turint kelis technikos vienetus savo ūkyje.

Gamintojai žengia dar toliau: jeigu dabar mažųjų ir didžiųjų mašinų valdymas yra panašus, tai ateityje visų „Cat“ mašinų valdymas bus absoliučiai vienodas. Kaip sako mažos statybinės technikos pardavimų vadovas Baltijos šalims M. Lapienis, išlipęs iš 10 t ekskavatoriaus kabinos ir įlipęs į 1,5 t mini ekskavatorių, operatorius ras viską, prie ko buvo įpratęs didžiojoje mašinoje. 

Oficialus Cat® technikos atstovas Lietuvoje www.avesco-cat.lt

„Avesco Lithuania“ nuotr. 

Pranešimą paskelbė: Lida Lapkienė, MB „Redakcija plius“

Rekomenduojame

„SBA Urban“ strategija: 400 mln. eurų investicijos, unikalios koncepcijos ir globali plėtra

„SBA Urban“ strategija: 400 mln. eurų investicijos, unikalios koncepcijos ir globali plėtra

SBA Grupės valdoma nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „SBA Urban“ (anksčiau – „Urban Inventors“) patvirtino naują ilgalaikę veiklos strategiją, kurioje numato plėtoti naujas, globalų potencialą turinčias investicijų į nekilnojamąjį turtą kryptis. Bendradarbiaujant su pasaulinio lygio architektais šiuo metu kuriamos inovatyvios koncepcijos, pagal kurias bus vystomi Baltijos šalyse įsigyti žemės sklypai. Per penkerius metus bendrovė planuoja […]

Apklausa: kiek lietuviams užtrunka įsirengti būstą ir persikelti į naujus namus?

Apklausa: kiek lietuviams užtrunka įsirengti būstą ir persikelti į naujus namus?

Beveik trečdalis (31 proc.) lietuvių mano galintys būstą įsirengti patys, ir tik kiek daugiau nei dešimtadalis (13 proc.) planuoja kreiptis į interjero dizainerius. 26 proc. naujakurių teigia atsisakantys profesionalių interjero konsultacijų, nes jos jiems per brangios. Šiuos lietuvių įpročius įsirenginėjant namus atskleidė darnios miestų plėtros ir statybų bendrovės „YIT Lietuva“ iniciatyva atliktas tyrimas. Interjero dizainerė […]

Baltijos šalių gyventojų apetitas naujam būstui nemažėja

Baltijos šalių gyventojų apetitas naujam būstui nemažėja

„Luminor“ banko atlikta Baltijos šalių šeimų, auginančių nepilnamečius vaikus, apklausa rodo, kad daugiau nei penktadalis šeimų planuoja įsigyti naują būstą per artimiausius 2–5 metus. Tačiau beveik pusė Lietuvos, Latvijos ir Estijos šeimų teigia, kad naujo būsto pirkimui trukdo per mažos šeimos pajamos arba nepakankamos santaupos pradiniam būsto paskolos įnašui sumokėti. „Luminor“ banko apklausos rezultatai rodo, […]

Kelių direkcija dalį savo paslaugų perkels į elektroninę erdvę

Kelių direkcija dalį savo paslaugų perkels į elektroninę erdvę

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) dalį teikiamų paslaugų perkels į elektroninę erdvę. Šiuo tikslu bus kuriamas Elektroninių paslaugų portalas, kurio dėka Kelių direkcijos klientams greitai ir kokybiškai bus suteiktos paslaugos: vykdant darbus išduotas leidimas riboti eismą valstybinės reikšmės keliuose, suteiktas leidimas naudotis valstybinės reikšmės keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto […]