„Luminor“ būsto paskolų portfelis šiemet ūgtelėjo ketvirtadaliu

„Luminor“ būsto paskolų portfelis šiemet ūgtelėjo ketvirtadaliu

Nepaisant COVID-19 sukelto nerimo ir neapibrėžtumo, „Luminor” banko Lietuvoje paskolų portfelis šiemet augo sparčiau negu pernai. Per pusmetį būsto paskolų portfelis išaugo 26 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu.

Prasidėjus COVID-19 pandemijai ir karantinui, banko klientų susidomėjimas būsto paskolomis smarkiai sumažėjo, tačiau šiuo metu paraiškų būsto įsigijimui gauti „Luminor“ sulaukia tiek pat, kiek ir iki pandemijos.

„Įvykiai klostėsi greitai ir dauguma rinkų tiesiog sustingo, todėl nieko keisto, kad vartotojai atidėjo bet kokius ilgalaikius sprendimus. Dabar gi matome, kad bent jau lūkesčių lygmenyje sugrįžome į normalų ritmą – klientai atsargesni ir atidžiau planuoja, tačiau vis drąsiau apsisprendžia dėl būsto. Birželio mėnesį bankas jau išdavė būsto paskolų daugiau negu pernai tokiu pat metu – tai rodo, kad grįžtame į cikliškumą ir sezoniškumą, kuris buvo anksčiau. Šiandiena klientų, siekiančių gauti būsto paskolą, vertinimo principai nėra pasikeitę, kaip ir anksčiau, atsižvelgiame į šeimos pajamas ir jų tvarumą. Mes kol kas nekeičiame savo pernai deklaruotų siekių šiemet didinti būsto paskolų portfelį ir suteikti žmonėms galimybę įsigyti namus pačiomis palankiausiomis sąlygomis“, – sako Regina Ungulaitienė, „Luminor“ banko Privačių klientų finansavimo grupės vadovė Lietuvoje.

Krizinėse situacijose bankai turi teisę peržiūrėti paskolų išdavimo sąlygas, tačiau per COVID-19 tokių atvejų banke „Luminor“ nebuvo. Kaip ir iki koronaviruso pandemijos, taip ir dabar – kiekviena paskolos paraiška yra svarstoma ir analizuojama individualiai, o suteikiant paskolą atsižvelgiama į kliento galimybes ją grąžinti. Nepasikeitusios sąlygos išlieka ir vertinant įkeisto turto likvidumą – ir toliau mažesni butai išlieka likvidesni nei didesni butai ar namai.

Siekiant padėti per koronaviruso pandemiją nukentėjusiems klientams, bankas „Luminor“ drauge su kitom finansų įstaigom iki rugsėjo 20 dienos pasirašė moratoriumą dėl laikino kredito įsipareigojimo atidėjimo privatiems klientams. Iš viso paskolų atostogomis  „Luminor“ banke pasinaudojo iki 2000 asmenų, tačiau šiandien jau matomas reikšmingas tokių klientų mažėjimas.

„Mūsų klientai laiku reagavo į krizės padarinius. Matome, kad šiuo metu nebedaugėja žmonių, turinčių pandemijos sukeltų ekonominių sunkumų. Atvirkščiai, matomos teigiamos tendencijos, kad daugelis nori nutraukti paskolų atostogas anksčiau laiko“, – sako R. Ungulaitienė.

Apie „Luminor“

„Luminor“ yra trečias pagal dydį finansinių paslaugų teikėjas Baltijos šalių bankininkystės rinkoje, 2020 m. kovo 31 dieną turėjęs 16 % indėlių ir 18 % paskolų rinkos dalis. 2500 „Luminor“ darbuotojų aptarnauja 900 000 klientų. 1 lygio kapitalo pakankamumo (CET1) koeficientas yra 20,5 %, o akcininkų kapitalas sudaro 1,6 mlrd. Eur.

Daugiau informacijos:

Indrė Baltrušaitienė

„Luminor“ komunikacijos vadovė 

Tel.: +370 676 45334

El. p.: indre.baltrusaitiene@luminorgroup.com

Pranešimą paskelbė: Skaistė Barauskienė, UAB „Publicum“

Rekomenduojame

„YIT Lietuva“ atliks kelio šalia Grigiškių remontą – naudą pajus ir vairuotojai, ir gyventojai

„YIT Lietuva“ atliks kelio šalia Grigiškių remontą – naudą pajus ir vairuotojai, ir gyventojai

Darnios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pasirašė sutartį su Lietuvos automobilių kelių direkcija dėl rajoninio kelio Grigiškės-Dėdeliškės-Rykantai 6,1 km ilgio ruožo kapitalinio remonto. Šalia Vilniaus esantis ruožas bus išasfaltuotas, o tai reikšmingai pagerins eismo sąlygas kelyje ir padės spręsti aplinkiniams gyventojams aktualias dulkių taršos ir triukšmo problemas. Kelio remonto darbus planuojama užbaigti iki […]

Viena esminių elektros instaliacijos klaidų: daro dauguma, bet apie pasekmes nesusimąsto

Viena esminių elektros instaliacijos klaidų: daro dauguma, bet apie pasekmes nesusimąsto

Patikimai veikiantys buitiniai ir kiti elektros prietaisai namuose – komfortas, kuris prasideda sulig tvarkinga būsto elektros instaliacija. Tačiau neretai apie tai nepagalvojama ir į elektros darbus žiūrima aplaidžiai, ypač kuriantis naujame būste arba atliekant kapitalinį remontą. Tad kokių esminių klaidų derėtų vengti, kokių taisyklių reikėtų paisyti ir kokiomis prevencinėmis priemonės rekomenduojama pasirūpinti, kad viskas namuose […]

Vilniaus m. savivaldybės darbuotojams suteiktos išsamios NŽT specialistų konsultacijos

Vilniaus m. savivaldybės darbuotojams suteiktos išsamios NŽT specialistų konsultacijos

Pastaruoju metu padaugėjo asmenų skundų dėl Vilniaus miesto savivaldybės nevykdomų ar vėluojamų atlikti užduočių Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinėje sistemoje (ŽPDRIS) dėl žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo. Žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų parengimas teisės aktų nustatytu laiku ir be vėlavimų yra svarbus daugeliui Vilniaus gyventojų ir verslo atstovų, todėl šiai problemai spręsti […]

Kaip keistųsi situacija, jeigu liftai atitiktų vartotojų poreikius

Kaip keistųsi situacija, jeigu liftai atitiktų vartotojų poreikius

iftai yra sritis, kurioje susipina verslo ir vartotojų interesai bei techninis ir teisinis reglamentavimas. Ir visa tinkamai veiks tik tuomet, kai dėmesio centre pirmiausia bus žmogaus siekis judėti saugiai, lengviau ir paprasčiau. Liftas žmogaus judėjimą turi daryti paprastesnį. Tą suprato lifto prototipą sukūrę dar senovės Romos, Egipto gyventojai. Antroje 20 a. pusėje imta kalbėti apie […]