Lietuvos žmonėms brangiausias turtas – namai, pinigai ir išmanieji telefonai

1

Lietuvos žmonėms brangiausias turtas – namai, pinigai ir išmanieji telefonai

Lietuvos žmonės svarbiausiu turtu įvardijo savo būstą, grynuosius pinigus ir išmaniuosius įrenginius. Tyrimo duomenimis, pinigai ir išmanieji telefonai yra bemaž vienodai svarbūs mūsų šalies gyventojams – apie jų svarbą pasisakė maždaug po trečdalį respondentų. 14 proc. Lietuvos žmonių vertina vaizdo ir garso įrangą. Tai parodė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu prieš mėnesį „AC Nielsen Baltics“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.

Namai – vis dar tvirtovė

Mūsų šalies žmonėms namai yra pats brangiausias materialus turtas. Tyrimo rezultatai rodo, kad tokios nuomonės laikosi net 81 proc. Lietuvos gyventojų. „Kiekvienais metais tiriame ir analizuojame, koks turtas svarbiausias mūsų šalies žmonėms. Į pirmąją sąrašo vietą žmonės daugiau nei penkerius metus iškelia būstą. Jis nuo kitų sąrašo pozicijų yra atitolęs daugiau nei dvigubai. Išties namų svarbą lietuvių sąmonėje sunku būtų kuo nors pakeisti. Todėl jų funkcinė būtinybė ir kaina iškelia būstą į svarbiausių daiktų viršūnę“, – kalbėjo draudimo bendrovės „Gjensidige“ generalinis direktorius Marius Jundulas.

M. Jundulas atkreipė dėmesį, kad būstą svarbiausiu turtu laiko visų amžiaus grupių žmonės.Tik 20-24 m. amžiaus grupėje jo reikšmė sumažėja – būstą kaip svarbiausią turtą mini 67 proc. respondentų. „Tai tradiciškai studentiškas arba ankstyvos karjeros amžius. Šiuo metu žmonės daugiau ieško savo gyvenimo kelio, daugiau keliauja, tyrinėja, todėl prieraišumas prie namų nėra prioritetas“, – sakė draudimo bendrovės vadovas.

Tiesa, 25 m. amžiaus ir vyresni respondentai vėl sugrąžina svarbą į 80 proc. ir daugiau. Tyrimo duomenimis, daugiausiai iš visų – 87 proc. –  svarbiausiu turtu namus laiko 55-64 metų amžiaus respondentai.

Pinigus labiausiai vertina jaunimas

Tyrimas parodė, kad po būsto Lietuvos žmonės labiausiai brangina pinigus ir išmaniuosius įrenginius. Juos kaip svarbų turtą įvardijo atitinkamai 30 proc. ir 28 proc. šalies gyventojų.

Šiemet pirmąsyk tarp svarbiausių daiktų pasirinkimų „Gjensidige“ įtraukė grynuosius pinigus, norėdami pasidomėti, kaip žmonės juos vertina. Pinigai atsidūrė antrojoje pozicijoje – iškart po namų. Vis dėlto, palyginus su būstu, jie vertinami beveik triskart mažiau.

Tyrimo duomenimis, pinigus svarbiausiu turtu dažniausiai įvardijo jaunimas – 53 proc. 16-19 metų Lietuvos gyventojų. Pinigai – mažiausiai svarbus turtas brandaus amžiaus respondentams. Tik penktadalis  55-64 metų apklausos dalyvių grynuosius pinigus įvardijo jiems bangiu turtu.

Tokie rezultatai, pasak M. Jundulo, puikiai iliustruoja pajamų svarbą jaunų žmonių gyvenime. „Studentai ar mokyklas baigęs jaunimas labiausiai vertina pinigus, nes tai jiems – savarankiškumo ir nepriklausomybės ženklas. Tuo tarpu brandūs žmonės mažiausiai vertina ne tik pinigines lėšas ar išmaniąją techniką, bet ir visą materialųjį turtą“, – tvirtino M.Jundulas.

Išmaniųjų įrenginių svarba sumenko

Tyrimo duomenimis, išmanųjį telefoną ir nešiojamą kompiuterį tarp brangiausių daiktų įtraukė 28 proc. apklausos dalyvių. Pernai tokių buvo 42 procentai.

Šioje kategorijoje išsiskiria 16-19 metų respondentai. Išmanieji įrenginiai svarbiausiu turtu yra laikomi 53 proc. šio amžiaus  jaunuolių.

Draudimo bendrovės vadovas atkreipė dėmesį į besikeičiantį išmaniųjų telefonų bei nešiojamų kompiuterių ir, apskritai, technikos vertės suvokimą.

„Lyginant su praėjusių metų duomenimis, net trečdaliu mažiau žmonių šiuos įrenginius įtraukė tarp jiems brangiausių daiktų. Mobiliųjų įrenginių prieinamumas ir įvairovė auga septynmyliais žingsniais. Tikėtina, kad žmonės telefoną ir kompiuterį vis labiau vertina dėl praktinių aspektų, nebe kaip statuso simbolį“, – dėstė M. Jundulas.

Pasak draudimo bendrovės vadovo, tas pats pasakytina apie vaizdo ir garso techniką. Pernai ji buvo paminėta 28 proc. respondentų, šiemet kaip svarbiausią turtą ją įvardijo 14 porc. mūsų šalies gyventojų.

Bendrovės „AC Nielsen Baltics“ reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa „Gjensidige“ užsakymu buvo atlikta apklausiant 1600 įvairiose mūsų šalies vietose gyvenančių žmonių.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Netradicinėje ekspozicijoje – žinutė apie naujoviškus interjero sprendimus

Netradicinėje ekspozicijoje – žinutė apie naujoviškus interjero sprendimus

Naujakuriams skirtame renginyje „Būsto mugė“ lankytojų laukia namų apdailos centro „Unideco“ pristatomi išbaigti netradiciniai vonios bei svetainės kambario interjerai. Visa ekspozicija sutalpinta į mažas, vos 15 kv.m. erdves, kuriose kūrybiškai panaudotos apdailos medžiagos, dominuoja ryškesni spalviniai ir tekstūriniai sprendimai. Originalaus stendo autorė dizainerė Agnė Ramonaitė pasakoja, kad drąsesnes idėjas galima pritaikyti kiekviename interjere, tačiau klientai […]

  Straipsniai »

„Ignitis grupė“ aukcione pardavė NT objektų už 446 tūkst. eurų

Tarptautinei energetikos bendrovei „Ignitis grupė“ priklausanti įmonė „NT Valdos“ spalio 17 d. įvykusiame aukcione pardavė du nekilnojamojo turto objektus Marijampolėje ir Trakuose, kurių bendra pardavimo kaina siekia 446 tūkst. eurų, įskaitant PVM. Aukcioną organizavo tarptautinė nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovė „Newsec“. Sporto g., Marijampolėje, esantis pastatas buvo parduotas už pradinę 288 tūkst. eurų, įskaitant PVM, kainą. […]

  Straipsniai »
Kalnėnai pretenduoja tapti nauju miesto traukos centru

Kalnėnai pretenduoja tapti nauju miesto traukos centru

Į ekonominio bei socialinio gyvenimo avansceną įžengianti naujoji dabartinių trisdešimtmečių karta atsineša savo mentalitetą, kurį suformavo laisvos ir pasauliui atviros visuomenės gyvenimo principai. Jis pasižymi kitokiu požiūriu į save ir į kitus, bendravimo kultūra, savitais poreikiais, kurie apima visas sritis. Kompanijos „2L Architektai“ architektė Viktorija Kirejevaitė pastebi, kad urbanistikoje didėja prioritetas viešosioms erdvėms, šalia socialinės paskirties objektų formuojasi […]

  Straipsniai »
Po 15 metų NT projektų vystymo pristato vienijantį prekės ženklą „Homa“

Po 15 metų NT projektų vystymo pristato vienijantį prekės ženklą „Homa“

Po 15 metų nekilnojamojo turto projektų vystymo viena didžiausių NT vystymo įmonių Lietuvoje pristato visą jos patirtį ir filosofiją vienijantį naują prekės ženklą „Homa“. Nuo 2007 m. nekilnojamojo turto vystymu užsiimanti komanda yra puikiai žinoma vilniečiams. Anksčiau vystomų projektų rėmuose prisistatyti linkusi komanda naujuose ir sparčiausiai augančiuose Vilniaus miesto miegamuosiuose bei centro rajonuose yra išvysčiusi […]

  Straipsniai »