Lietuvos oro uostai ieško rangovų senųjų Vilniaus oro uosto terminalų konversijai: daugiau erdvių keleiviams ir papildomoms paslaugoms

Lietuvos oro uostai ieško rangovų senųjų Vilniaus oro uosto terminalų konversijai: daugiau erdvių keleiviams ir papildomoms paslaugoms

Lietuvos oro uostai (LTOU) paskelbė viešąjį pirkimą ir ieško statybos darbų rangovo, kuriam patikės Vilniaus oro uosto esamų erdvių konversijos projektą. Bendrovės planuose yra numatyta dviejų terminalų, kurie buvo pastatyti dar 1993 ir 2007 metais, pertvarka, darbus atlikti planuojama per pusantrų metų – nuo 2025-ųjų vidurio iki 2026 metų pabaigos. Jos metu Vilniaus oro uostas dirbs kaip įprasta.

„Šiame etape keliame tikslą gerinti senųjų pastatų energijos efektyvumą, įgyvendinti platesnę pažangių technologijų integraciją į kasdienes Vilniaus oro uosto veiklas. Pasirinkus rangovą, darbai bus vykdomi etapais ir sparčiai, atsižvelgiant į gerąją praktiką, kurią sukaupėme per ankstesnius plėtros projektus. Svarbiausia, kad naujos statybos nesutrikdys įprastų oro uosto darbo procesų ir kelionių – terminalai bei visa išvykimo funkcija veiks visą laiką“, – teigia Arnas Dūmanas, LTOU Plėtros departamento vadovas.

Šiuo metu planuojamuose pertvarkyti terminaluose (T2ir T3) veikia bendra išvykstančių keleivių registracijos salė, bagažo patikros ir aviacijos saugumo zonos, atvykimo ir išvykimo vartai bei komercinės patalpos.

Pasak A. Dūmano, prasidėjus šių terminalų konversijai dalis keleivių išvykimo infrastruktūros ir operacijų jau bus perkelta ir veiks naujai pastatytame išvykimo terminale, kurio startas numatytas kitų metų vasarį.

Startas jau 2025 metų vasarą

Planuojama, kad pirmieji konversijos projekto darbai prasidės 2025 m. vasarą dabartinėje bendroje išvykimo salėje, kuri bus paversta į Šengeno išvykimo erdvę ir naujas komercines zonas.

Pasak A. Dūmano, senųjų terminalų išplanavimas jau negali užtikrinti sėkmingos oro uosto plėtros, todėl per ateinančius metus erdvės pasikeis neatpažįstamai – bus perplanuotos ir pertvarkytos, o tai leis reikšmingai išplėsti komercinės veiklos apimtis, o keleiviams užtikrins daugiau galimybių gauti įvairesnes ir kokybiškesnes paslaugas. Konversijos projekto finišas planuojamas iki 2026 m. pabaigos.

Plane numatyta, kad pasikeis ne tik terminalų patalpos, bet ir jų funkcinės zonos. Viso numatyta, kad pertvarkos bus atliktos maždaug 10 tūkst. kv. metrų ploto erdvėse – nuo grindų iki stogo, kuris irgi bus rekonstruojamas.

Konversijos metu pastate bus įdiegti visomis prasmėmis pažangesni šiuolaikiniai inžineriniai sprendimai. Dėl to atnaujinto pastato eksploatacijos kaštai ir energijos sąnaudos turėtų būti mažesnės.

Vykstant Vilniaus oro uosto terminalų konversijai, tuo pat metu bus įgyvendinamas kitas svarbus Lietuvos oro uostų plėtros projektas – Vilniaus oro uosto naujojo atvykimo terminalo projektavimo ir statybos darbai. Naujas atvykimo terminalas turėtų būti baigtas statyti 2028 m. pabaigoje. Šiuo metu yra paskelbtas šio terminalo tarptautinis architektūrinės idėjos konkursas.

Daugiau naujienų – Lietuvos oro uostų svetainėje

Bendraukime soc. tinkle „X“ arba Linkedin

Pranešimą paskelbė: Aušrinė Purytė, Fabula ir partneriai, UAB

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Nauji butai Vilniuje: kaip išsirinkti?

Nauji butai Vilniuje: kaip išsirinkti?

Vilnius – sparčiai augantis miestas, todėl nenuostabu, kad daugybė žmonių čia ieško naujo būsto. Nauji butai Vilniuje vilioja ne tik modernia architektūra, bet ir galimybe gyventi patogioje, strategiškai išvystytoje aplinkoje. Tačiau kaip išsirinkti būstą, kuris geriausiai atitiktų Jūsų poreikius ir ilgalaikius lūkesčius? Štai keli svarbiausi patarimai, padėsiantys priimti teisingą sprendimą. Butai Šeškinėje ar kitame Vilniaus […]


Baigta 9 mln. eurų vertės A1 magistralės ruožo šalia Kauno rekonstrukcija

Baigta 9 mln. eurų vertės A1 magistralės ruožo šalia Kauno rekonstrukcija

Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ užbaigė pagrindinės šalies kelių transporto arterijos – A1 magistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda – ruožo nuo 70,9 km iki 80,5 km dešinės pusės kapitalinio remonto darbus. Rekonstrukcijos darbų vertė siekė daugiau kaip 9 mln. eurų, o juos atliekant buvo pasitelktos modernios technologijos – asfalto dangą skenuojantis dronas.   Sutvarkytame kelio ruože […]


SINIAT: aukščiausios kokybės sausos statybos sprendimai profesionalams

SINIAT: aukščiausios kokybės sausos statybos sprendimai profesionalams

„Siniat“ yra viena iš pirmaujančių gipskartonio plokščių ir sausos statybos sistemų gamintojų Europoje bei pasaulyje. Įmonė priklauso tarptautinei „Etex Group“ bendrovei, kuri vykdo veiklą Europoje, Afrikoje, Artimuosiuose Rytuose ir Pietų Amerikoje. „Siniat“ kartu su „Promat“ sudaro „Etex Building Performance“ padalinį, kuris specializuojasi kuriant inovatyvius ir aukščiausius standartus atitinkančius statybos sprendimus. Tarptautinė patirtis ir aukščiausi kokybės […]


Lietuva ir jūra: neišnaudotas potencialas tampa strategine kryptimi vakarų Lietuvai

Lietuva ir jūra: neišnaudotas potencialas tampa strategine kryptimi vakarų Lietuvai

Lietuva turi unikalią galimybę išnaudoti savo jūrinį potencialą, tapdama svarbiu mažosios laivybos ir jūrinės energetikos centru Baltijos regione. Ilgą laiką jūros reikšmė buvo vertinama siaurai, tačiau šiandien vis aiškiau matyti, kad modernizuota uostų infrastruktūra gali tapti ne tik traukos centru mažajam laivynui, bet ir svarbia grandimi plėtojant jūrinę vėjo energetiką bei stiprinant regioninį saugumą.  Istoriniai […]


Patikimi stogų sprendimai: kaip užtikrinti ilgaamžiškumą ir atsparumą klimato iššūkiams?

Patikimi stogų sprendimai: kaip užtikrinti ilgaamžiškumą ir atsparumą klimato iššūkiams?

Klimato kaita ir dažnėjančios ekstremalios oro sąlygos kelia vis didesnių iššūkių statybos sektoriui. Stogai – viena pažeidžiamiausių pastato dalių, kurios gedimai gali sukelti didelius finansinius nuostolius. Netinkamai parinktos medžiagos, nepakankamas vėjo apkrovų įvertinimas ar prastas montavimas gali lemti stogo dangos pažeidimus, pratekėjimą ar net visišką konstrukcijos sugadinimą. Ypatingai ši problema aktuali logistikos centrams, sandėliams ir […]


Vietoj fabriko – biuras, vietoj sostinės – Ukmergės rajonas: kodėl verta gamyklą iškelti iš miesto centro?

Vietoj fabriko – biuras, vietoj sostinės – Ukmergės rajonas: kodėl verta gamyklą iškelti iš miesto centro?

Sparčiai augant Europos miestams, nekilnojamojo turto (NT) vystytojai bei architektai vis daugiau dėmesio skiria urbanistinių erdvių atnaujinimui. Seni industriniai pastatai transformuojami į biurus ar gyvenamąsias erdves, gamyklos pamažu slenkasi iš miestų centrų į priemiesčius ar net toliau, užleisdamos vietą miestiečių poreikiams ir tuo pačiu – spręsdamos įvairias taršos problemas. Tokios permainos Lietuvoje – taip pat […]