AB Lietuvos automobilių kelių direkcija kreipiasi į projektuotojus, kad rengdami kelių tvarkymo projektus, visais atvejais įvertintų galimybes išsaugoti kuo daugiau medžių, pritaikant kitas inžinerines saugos priemones, kurios apsaugotų eismo dalyvius.
Jau priimtas sprendimas projektuojamame krašto kelio ruože nuo Molėtų iki Anykščių maždaug 28 km esantį ilgaamžį ąžuolą išsaugoti iškreivinus kelią ir įrengus specialius atitvarus. Šiuo metu projektuotojai tikslina kelio rekonstravimo projektą.
Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus Mariaus Švaikausko, šis konkretus atvejis rodo, kad Lietuvos automobilių direkcija supranta ir jau vertina medžių išsaugojimo svarbą tiek vietos bendruomenių, tiek ir žaliojo kurso kontekste.
„Gali atrodyti, kad tai tik dar vienas medis, nevertas tiek pastangų, tačiau įvertinę Europos visuomenės lūkesčius darniai su aplinka veiklai, galvojame kad tiek Lietuvos automobilių kelių direkcija, tiek mūsų partneriai – kelių projektuotojai, kelių statytojai jau yra pasirengę sprendimus priimti, įvertinę ne tik tai, ar keliu važiuoti bus patogu, saugu, bet ir tai, ar jį tiesiant nebus padaryta žala gamtai. Todėl įgyvendinant projektus, mūsų bendras tikslas išgirsti visuomenės lūkestį ir prisidėti ne tik prie eismo saugos, bet ir prie aplinkosaugos“, – sako M. Švaikauskas.
Gavus informaciją apie tai, kad ilgaamžis ąžuolas yra rekonstruojamame kelio ruože, nedelsiant buvo priimtas sprendimas ieškoti galimybių, kaip medį išsaugoti. Lietuvos automobilių kelių direkcija dar š. m. kovo mėn. nurodė projektuotojui peržiūrėti sprendinius ir kelio rekonstravimo projektą pakoreguoti taip, kad rekonstruojamame krašto kelio Nr. 119 Molėtai–Anykščiai ruože 28,169 iki 36,169 km maždaug 28 km augantis ilgametis ąžuolas rekonstrukcijos metu būtų išsaugotas.
Parengus projektą, bus skelbiamas viešasis pirkimas rangos darbams. Planuojama, kad kelio rekonstravimo darbai prasidės 2024 m.
Krašto kelio Nr. 119 Molėtai-Anykščiai ruožo nuo 28,169 iki 36,169 km rekonstravimo projekto vertė – apie 46,4 tūkst. eurų. Šis kelias neatitinka tokios kategorijos keliams keliamų dangos pločio reikalavimų – yra siauresnis nei 5 metrai, o tai yra pavojinga eismo saugos prasme – dėl riboto pločio juose sunkiau prasilenkti ir atlikti lenkimo manevrą. Prasilenkiant ar lenkiant, dažniausiai tenka užvažiuoti ant kelkraščio, o tai gali turėti įtakos automobilio stabilumui. Kai automobilio ratai yra ant skirtingų dangų, mažėja ratų sukibimas su danga ir gali būti prarandama automobilio kontrolė.
Daugiau informacijos:
Aušra Ramoškaitė
Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyrius
Tel. +370 5 232 96 28, mob. tel. +370 656 76 508
El. p. ausra.ramoskaite@lakd.lt
Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija
Šildymo sezono pabaigą šiais metais lydėjo nerimą keliantys gaisrų statistikos rodikliai. Per pirmuosius keturis šių metų mėnesius Lietuvoje fiksuotas 76 proc. gaisrų atvejų augimas (nuo 680 iki 1197), rodo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) duomenys. Ekspertai pabrėžia, kad pasibaigus šildymo sezonui gaisrų grėsmės nesitraukia – ne mažesnes rizikas nei neprižiūrėti kaminai ir šildymo sistemos […]
Nuo rugpjūčio 1 d. paslaugas, susijusias su valstybinės žemės valdymu, bus galima gautiir internetu – per modernizuotą Žemės informacinę sistemą (ŽIS). Siekdama užtikrinti sklandžią naujosios sistemos veiklą, Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) surengė intensyvius mokymus 840 specialistų, kurie dirbs su sistema ir konsultuos gyventojus. „Per ŽIS paslaugas, susijusias su valstybine žeme, bus galima gauti greičiau, patogiau […]
Šiemet duris atversiančiame „EIKA Development“ valdomame verslo centre „Jasinskio2“ sparčiai pildosi nuomininkų gretos. Skelbiama, kad rudenį čia įsikurs naujas restoranas, pasiūlysiantis vilniečiams unikalaus koncepto erdvę su lietuviška virtuve britiško „pub“ stiliumi. Restoranas užims 370,26 kv. m ploto patalpas pirmame verslo centro aukšte ir turės 100 sėdimų vietų. Tradicinis maistas netradiciniu formatu 17 metų Jungtinėje Karalystėje […]
Hibridinis darbo modelis smarkiai pakeitė tai, kaip dirbame moderniuose biuruose. Dėl juose kintančių darbuotojų srautų dingsta poreikis turėti nuolatines sėdimas darbo vietas, o jas ima keisti bendro dalijimosi darbo erdvės. Vis tik tokia dinamiška biuro aplinka darbuotojams sukelia ir praktinę problemą: kur laikyti asmeninius daiktus, kai tavo stalas kasdien vis kitas? Kaip sako Justina Jankienė, […]
Naujoji „Geberit FlowFit“ vamzdynų sistema, skirta geriamajam vandeniui ir šildymui, pranoksta klasikines analogiškas sistemas spartesnio montavimo galimybėmis. Ji suprojektuota taip, kad būtų išvengiama montavimo klaidų statybvietėse ir atitiktų pagrindinius montuotojų reikalavimus – patikimumą, higieną ir sklandų montavimą. „Kurdami „Geberit FlowFit“ norėjome palengvinti montuotojų kasdienį darbą. Pavyzdžiui, šoninis presavimas sumažina darbams reikalingą erdvę ir leidžia atlikti […]
Įspūdingos Gizos piramidės, dirbtinės palmės formos salos Dubajuje, 828 metrų aukščio „Burj Khalifa“ dangoraižis – tūkstančius metų pasaulis žavisi inžinerijos stebuklais ir gyvena aplinkoje, kurią sukūrė inžinieriai, statytojai ir NT plėtros specialistai. Sigita Survilaitė, nekilnojamojo turto (NT) plėtros grupės „Darnu Group“ generalinė direktorė, pasakoja, kokia yra inžinerijos specialistų kasdienybė ir ką reikėtų apsvarstyti, ketinantiems rinktis […]