Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė viešąjį pirkimą daugiau nei 12 km ilgio „Via Baltica“ atkarpos rekonstrukcijos darbams atlikti. Tai paskutinis „Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos projekto etapas. Planuojama, kad po sėkmingai įvykusių viešųjų pirkimų procedūrų, kelio atnaujinimo darbus bus galima pradėti kitų metų pirmoje pusėje.
Darbų metu numatyta rekonstruoti kelio atkarpą šalia Lietuvos-Lenkijos sienos (nuo 85 km iki 97,06 km), pertvarkant ją į 4 eismo juostų automagistralę, kurioje maksimalus leistinas greitis sieks 130 km/val., tranzitinio transporto srautai bus atskirti nuo vietinio transporto srauto, panaikintos vieno lygio sankryžos ir nuovažos, įdiegtos kitos eismo saugą užtikrinančios inžinerinės priemonės.
„Vykdome pažadą sutvarkyti mūsų strateginę kelių jungtį su Vakarais nuo Marijampolės iki Lenkijos pasienio. Dar šiemet iš viso bus nutiestas 12,5 km naujos automagistralės ruožas, kitų metų vasaros pabaigoje baigsime 16 km sudėtingiausio ruožo ties Marijampole darbus, o dar kitais metais planuojame pabaigti paskutiniuosius 12 km. Tuomet visą dėmesį galėsime nukreipti „Via Balticos“ rekonstrukcijai Latvijos link“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Abiejose rekonstruojamo kelio ruožo pusėse taip pat planuojama nutiesti jungiamuosius kelius, kurių bendras ilgis sieks apie 32,5 km. Rekonstruojamame ruože bus įrengtos ir 4 žiedinės sankryžos, 3 tuneliniai pravažiavimai, 2 viadukai, požeminės ir antžeminės perėjos gyvūnams, pasienio užkardos sprendiniai, autobusų sustojimo stotelės su paviljonais, poilsio aikštelė ir kt.
„Magistralėje „Via Baltica“ tarp Marijampolės ir Lietuvos–Lenkijos valstybių sienos šiuo metu vyksta didžiausi Lietuvos nepriklausomybės laikotarpio kelių infrastruktūros statybų darbai, o paskelbtas pirkimas paskutiniam, IV etapui – žingsnis šio istorinio projekto finišo tiesiosios link“, – teigia Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Kaip neseniai skelbta, šių metų spalį Lietuvos automobilių kelių direkcija oficialiai atidarė pirmąją užbaigtą „Via Balticos“ projekto atkarpą. 6,5 kilometro atkarpa pasikeitė neatpažįstamai – vienas intensyviausių ir avaringiausių šalies kelių rekonstruotas į keturių eismo juostų automagistralę, panaikintos vieno lygio sankryžos, pastatytas viadukas, įrengtas tunelis, taip pat pirmasis Lietuvoje žaliasis tiltas gyvūnų migracijai. Triukšmo izoliacijai įrengtos akustinės sienutės, kurių bendras ilgis 360 m.
Iki šių metų pabaigos darbai bus užbaigti ir dar viename, nuo 79 iki 85 km, rekonstruojamo kelio ruože. I-ojo ilgiausio ir techniškai sudėtingiausio „Via Baltica“ etapo, siekiančio beveik 16 km, darbus planuojama užbaigti kitais metais. Numatyta, kad visas apie 40 km ilgio kelias iki 2025 m. bus rekonstruotas į 4 eismo juostų automagistralę ir pritaikytas tiek civilinėms, tiek karinio mobilumo reikmėms.
Baltijos šalis jungiančio kelio „Via Baltica“ modernizavimas – vienas prioritetinių Lietuvos susisiekimo infrastruktūros projektų. Rekonstravus „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, jis atitiks tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus. Tai vienas intensyviausių eismo ruožų Lietuvoje. Vidutinis metinis paros eismo intensyvumas šiame 40 km ruože siekia iki 10 tūkst. automobilių per parą, iš jų iki 50 proc. sudaro krovininis transportas.
Suplanuota, kad iki 2030 m. visas „Via Baltica“ magistralinis kelias, einantis per Lietuvos teritoriją, bus rekonstruotas taip, kad atitiktų tarptautiniam kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus.
Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija
Priežasčių toliau kelti EURIBOR kitais metais neliko, tačiau liko klausimas – kaip atrodys nusileidimas nuo palūkanų bazinės normos viršukalnės ir kada bei kokią įtaką jis turės ekonomikai, teigia „Luminor“ banko vyr. ekonomistas Žygimantas Mauricas ir pateikia jo prognozuojamus scenarijus. Spalį Europos Centrinis Bankas (ECB) pasiuntė rinkai nuo šių metų pradžios ilgai lauktą žinią – palūkanų […]
Pajūrio mažmeninės prekybos rinkos laukia naujiena – Klaipėdos mieste bus statomas 24 tūkst. kv. m. ploto išparduotuvių koncepcijos prekybos, pramogų ir laisvalaikio centras „Klaipėda Outlet & More“. Jis įsikurs judriame Taikos prospekte, šalia Klaipėdos miesto poliklinikos ir „Naujojo turgaus“ prekyvietės. Miesto gyventojams bei svečiams planuojama pasiūlyti įvairiausių paslaugų bei pramogų, o požeminėje automobilių aikštelėje bus […]
Andrius Voišnis, vienas iš trijų nekilnojamojo turto plėtojimo įmonės REWO įkūrėjų ir partnerių, pasitraukė iš bendrovės ir įkūrė „RE Excellence“, kuri užsiima vidutinio ir aukštesniojo segmento NT projektų plėtojimu. Pagal susitarimą su buvusiais partneriais, „RE Excellence“ perėmė du projektus Vilniaus prestižinėse vietose – „Žygimantų 12“ Neries pakrantėje bei „Žvėryno City“ Žvėryne. A. Voišnis per savo […]
UAB “Maspro” rengia šiuos projektus ir ieško pradinių projektų autorių: Administracinio-laboratorinio pastato (unikalus Nr. 1096-0045-5018) ir administracinio-laboratorinio pastato (unikalus Nr. 1096-0045-5063) Žolyno g. 34, Vilniuje rekonstravimo projektas; Mokslo paskirties pastatų 7C3/b ir 3C3/p rekonstravimo, mokslo paskirties pastatų 6C1/p, 1C2/p ir 2C2/p kapitalinio remonto, kitos paskirties inžinerinių statinių statybos Jaunimo g. 1 (unik. nr. 4400-4948-4831) ir […]
UAB “Aplan” rengia projektą ir ieško pradinio projekto autoriaus: Poilsio paskirties pastato Kurtinių g.1D, Kaune, paprastojo remonto projektas. Pranešimą paskelbė: Lina Lasienė, Aplan, UAB Bendrinti
Švedijos investicijų kompanijos „East Capital Real Estate“ fondas „East Capital Real Estate Fund IV“ ir „Rimi Baltic“, priklausanti „ICA Gruppen“, sudarė sandorį, pagal kurį „East Capital Real Estate“ Rygoje įsigijo modernų 94.000 kv. m logistikos ir biurų centrą. Šis įsigijimas yra didžiausias 2023 m. nekilnojamojo turto sandoris Latvijoje ir didžiausias logistikos objekto įsigijimas Baltijos šalyse. […]