Fotomenininkas A. Reipa užfiksavo kiekvieną Jonavos tilto statybų žingsnį

1

Fotomenininkas A. Reipa užfiksavo kiekvieną Jonavos tilto statybų žingsnį

Ne vienus metus Jonavos miesto renginius ir įvykius įamžinantis fotomenininkas Audrius Reipa užfiksavo kiekvieną naujo pėsčiųjų tilto per Žeimių gatvę statybų žingsnį. Nuotraukos, darytos specialiai tam įrengtomis kameromis, „sugulė“ į trumpą, bet efektingą fotofilmą.

„Vieną kamerą pakabinau ant stulpo, šalia statybvietės, o kitas fotoaparatas buvo pastatytas Jonavos sporto arenoje – mažame valytojos kambarėlyje, pro kurio langą ir buvo fotografuojama. 

Pirmieji kadrai pradėti daryti tuomet, kai iškastos duobės pastoliams, paskutiniai – pasibaigus darbams.

Abu įrenginiai fotografavo vaizdą kas 12 minučių. Kartas nuo karto statybos filmuotos ir naudojant droną. Vėliau visi vaizdai buvo sujungti į fotofilmą“, – pasakoja A. Reipa.

Stulpas pakrypo nuo svorio

Naujojo Jonavos tilto ilgis siekia 61 metrą, atstumas tarp atramų – 46 metrai, tilto konstrukcijos sveria 180 tonų. Apie tai, kad tiltas tikrai bus didingas, priminė ir jo statybos darbų pradžia.

„Kai speciali technika atvežė betoną, skirtą pastoliams, jį supylus į iškastas duobes, nuo svorio įdubo žemė. Dėl to pakrypo šalia stovintys stulpai ir tai matėsi žiūrint į pakabintos kameros nufilmuotą medžiagą“, – prisimena fotografas.

Jonaviečio kameros buvo „įdarbintos“ beveik visus metus. Nors vieną kamerą dėl gedimo teko pakeisti, rimtesnių iššūkių pavyko išvengti.

„Iš pradžių kamerų vaizdą tikrindavau kelis kartus per dieną, bet ilgainiui, matant, kad viskas veikia gerai, jų stebėjimas retėjo maždaug iki karto per parą. Nepaisant to, kažkokius trikdžius pastebėdavau daugiausia po šešių valandų“, – džiaugėsi A. Reipa.

Kompiuteris strigo

Atėjus vaizdo įrašo montavimo metui, jo autoriaus laukė įtemptas darbas.

„Gavosi iš viso 52 095 nuotraukų kadrai, tai sudarė 315 gigabaitų medžiagos ir dar 103 gigabaitai video medžiagos. Kai sukėliau viską į kompiuterį, jis pradėjo strigti, teko montuoti dalimis.

Iš pradžių „išmečiau“ savaitgaliais ir šventinėmis dienomis užfiksuotus vaizdus, nes tada statybos nevyko. Didžioji dalis naktį gautos medžiagos taip pat buvo nereikšminga, tačiau vykstant virinimo darbams, nufilmuoti įdomūs vaizdai.

Iš karto iškirpau ir nekokybiškus, lyjant lietui ar sningant, užfiksuotus vaizdus“, – pasakojo A. Reipa.

Žiūrėjo įtariai

Kaip į aplink tiltą besisukiojantį fotografą reagavo darbus atliekantys statybininkai? A. Reipa šypteli ir neslepia, kad buvo visko.

„Tiesą sakant, pradžioje šiek tiek jaučiau diskomfortą, nes turėjau eiti ir prisistatyti darbininkams, paaiškinti, kodėl fotografuosiu, kodėl darbus filmuos dronas. Tačiau vėliau jie priprato ir sveikindavomės kaip pažįstami“, – prisiminė fotografas, pridurdamas, kad nuolat sulaukdavo pagalbos iš darbų vadovo.

„Radome bendrą kalbą, nes jis, ko gero, irgi suprato, kad šio tilto statybos – įdomus ir svarbus įvykis. Jei ko prireikdavo, visada galėdavau drąsiai jam skambinti“, – teigė A. Reipa.

Budėjo visą naktį

„Be to, kad tapo kiekvieno tilto statybos žingsnio liudininku, fotomenininkas kartu su kolega Vytautu Kalpoku įamžino ir įspūdingą jo kelionę – didžiulės statinio konstrukcijos į Jonavą atvežtos iš gamyklos Kretingoje. Kaip sako pats A. Reipa, tilto atvežimas – vertas atskiros istorijos.

„Pamenu, gavau skambutį, kad kitos dienos ankstyvą rytą arba švintant bus atvežamas tiltas. Perspėjau ir kolegą fotografą V. Kalpoką.

Naktį, šiek tiek po vidurnakčio, gauname žinių iš Kretingos, kad nepavyksta tilto pakrauti. Paskambinau žmogui, kuris turėjo lydėti krovinį ir man buvo pasakyta, kad darbai dar stringa ir jei pavyks pajudėti, tai tik už poros valandų.

Trečią valandą nakties sulaukiau ir kolegos, ir žurnalistų skambučių. Pasitarėme ir nusprendėme, kad jie eina miegoti, o aš lieku budėti, tačiau išėjo taip, kad tą naktį tiltas net nepajudėjo“, – pasakojo A. Reipa.

Kitą dieną fotografai nusprendė nieko nebelaukti ir važiuoti „ieškoti“ gabenamų tilto konstrukcijų.

„Sužinojome, kad tiltas jau pakrautas, o jį gabenančios sunkiasvorės mašinos pajudėjo link Jonavos, bet turėjo sustoti laukti nakties, kai sumažės automobilių srautas.

Iš Jonavos rajono savivaldybės atstovų gavome tilto gabenimo maršrutą – tiltas buvo vežamas keliais, kuriuose nėra intensyvaus eismo, kurie tinkami didelių gabaritų sunkvežimiams.

Važiavome tikrai prastais keliais… Tokiais prastais, kad mūsų vairuotojas negalėjo patikėti, jos tiltas bus vežamas nurodytu maršrutu. Tačiau ieškant kaimo, kuriame pagal mūsų gautus duomenis turėjo būti tiltas, pamatėme visą koloną sunkiasvorių – jos stovėjo plyname lauke esančiame žvyrkelyje“, – prisiminė jonavietis.

Sukėlė didelį garsą

Padarę kelis kadrus, fotografai grįžo į Jonavą – nusprendė sunkiasvorių koloną pasitikti arčiau jos galutinio tikslo.

„Mums teko laukti, o laukimas užtruko, nes jiems sunkiai sekėsi važiuoti miestuose.

Galiausiai atvežamą tiltą pasitikome važiuojant nuo Kėdainių iki Jonavos. Stovėdami apie 3 valandą nakties išgirdome, kad link mūsų artėja didžiulis gaudesys. Kolonos sukeltas garsas buvo nežmoniškas.

Pamenu, matau lydinčių transporto priemonių švyturėlius, girdžiu garsą ir išeinu ant kelio fotografuoti. Tikėjausi, kad sunkiasvorės judės labai lėtai, bet padariau porą kadrų ir supratau, kad neturėsiu tiek laiko, kiek pats tikėjausi.

Pradėjau bėgti į mūsų automobilį, nes žinojau, kad jei kolona mus aplenks, ją lydinti policija neleis lenkti sunkiasvorių ir mes liksime paskutiniai. Tai būtų neleidę mums užfiksuoti akimirkų, kai tiltą gabenantis transportas įvažiuoja į Jonavą“, – kalbėjo A. Reipa.

Sunkiasvorių kolonai pasiekus Jonavą, tilto konstrukcijas vežę vairuotojai neslėpė džiaugsmo.

„Žinau, kad Jonavoje dalis kelio ženklų dėl tilto atvežimo laikinai buvo nupjauti. Bet sunkiasvorės vis tiek turėjo laviruoti tarp įvairių kuoliukų vos per kelis centimetrus. Ties kiekvienu vingiu atrodė, kad susidūrimų išvengti nepavyks, bet kliudytas vos vienas ženklas.

Kai kolona pagaliau sustojo Žeimių gatvėje, buvo sunku nepastebėti, kad vairuotojai jautė euforiją ir džiaugėsi tuo, ką atliko.

Visi kiti darbai atidėti iki ryto. Na, o ryte jau buvo galima matyti smalsuolių antplūdį“, – pasakojo jonavietis.

Tiltą per Žeimių gatvę Jonavoje projektavo bendrovė „Šiltas namas“ (architektas Arūnas Lapinskas ir konstruktorius Jevgenijus Gintovas), tilto koncepcijos autorius – profesorius Gintaras Čaikauskas ir bendrovė „Architektūros linija“.

Jonavos tilto konstrukcijos pagamintos bendrovės „Steel Bridges“ gamykloje Kretingoje. Iš ten tiltas specialiais automobiliais atgabentas supjaustytas į mažesnes dalis.

Tiltą Jonavoje surinko ir pastatė AB „Kauno tiltai“.

Projekto vertė – beveik 2 mln. 260 tūkst. eurų.

Teksto autorė Jovita Stanevičiūtė

Pranešimą paskelbė: Kristina Lukoševičiūtė, Jonavos rajono savivaldybės administracija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Nuo gegužės 1 d. – tikslesni reikalavimai statinių ekspertizės vadovams, palengvinimai seniai neužbaigtiems pastatams sutvarkyti

Nuo gegužės 1 d. – tikslesni reikalavimai statinių ekspertizės vadovams, palengvinimai seniai neužbaigtiems pastatams sutvarkyti

Ketvirtadienį Seimas priėmė Statybos, Teritorijų planavimo, Teritorijų planavimo, statybos ir žemės naudojimo valstybinės priežiūros bei Architektūros įstatymų pataisas, leisiančias užtikrinti statybos procesų efektyvumą, teisėtumą ir skaidrumą. Šios pataisos priimtos atsižvelgus į parlamentinės kontrolės ir darbo grupių išsakytas pastabas. Nuo gegužės 1 d., o ne nuo lapkričio 1 d., įsigalios reglamentavimas, kad nekilnojamojo turto registre registruotiems […]


Apklausa: 3 iš 10 gyventojų kasdien dirba iš biuro, o populiariausia veikla po darbo – apsipirkinėjimas

Apklausa: 3 iš 10 gyventojų kasdien dirba iš biuro, o populiariausia veikla po darbo – apsipirkinėjimas

Lietuvos gyventojai labiausiai linkę dirbti iš ofiso arba hibridiniu būdu. Bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta reprezentatyvi visuomenės apklausa parodė, kad vos 10 proc. gyventojų dirba vien tik nuotoliniu būdu, iš namų, 12 proc. teigia derinantys darbą iš namų ir biure, o beveik trečdalis (31 proc.) respondentų dirbti kasdien eina į biurą. Likusieji šiuo metu nedirba (24 […]


Po tvarkybos darbų senojoje Trakų  klebonijoje įsikūrė galerija

Po tvarkybos darbų senojoje Trakų klebonijoje įsikūrė galerija

Prieš kelis mėnesius Trakai praturtėjo nauja kultūros erdve – buvusioje senojoje klebonijoje duris atvėrė meno galerija „Fojė“. Pasak tvarkybos darbus organizavusių Kultūros infrastruktūros centro (KIC) specialistų, visada malonu žinoti, kad naujam gyvenimui prikeltas pastatas nebus vėl užmirštas, kad jis taps renginių, žmonių susibūrimo vieta. Trakų Švč. Mergelės Marijos Apsilankymo bažnyčios statinių komplekso klebonijos pastato tvarkybos […]


Statomame „Stock-O“ prekybos miestelyje Klaipėdoje pasirašytos dar trys nuomos sutartys – jau išnuomota ketvirtadalis naujai statomų patalpų

Statomame „Stock-O“ prekybos miestelyje Klaipėdoje pasirašytos dar trys nuomos sutartys – jau išnuomota ketvirtadalis naujai statomų patalpų

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Galio Group“ pasirašė dar tris patalpų nuomos sutartis Klaipėdos Baltijos prospekte besikuriančiame prekybos ir paslaugų miestelyje „Stock-O“. Sinergiją su sporto prekių parduotuve „Decathlon“ sukurs pirmasis Klaipėdoje crossfit sporto klubas, taip pat pasipildė interjero ir švaros prekių pasiūla. „Stock-O“ prekybos miestelio statybas „Galio Group“ užbaigs šių metų rudenį. Klaipėdos Baltijos prospekte, šalia […]


Šilti ir ekonomiški namai – kaip tai įmanoma

Šilti ir ekonomiški namai – kaip tai įmanoma

Šilti namai – jaukūs ir komfortiški, užtikrinantys gyvenimo kokybę. Tačiau, kas tiksliai daro namus šiltus? Tai klausimas, į kurį reikia atsakyti, ieškant būdų, kaip optimizuoti namų šildymo išlaidas ir taupyti energiją. Kokybiška izoliacija Vienas iš pagrindinių veiksnių, lemiančių namų šilumos išlaikymą, yra kokybiška izoliacija. Tai apima tinkamai parinktą ir įrengtą sienų, grindų ir stogų izoliaciją. […]


Nauji namai per porą mėnesių – tikrai įmanoma

Nauji namai per porą mėnesių – tikrai įmanoma

Naujų namų statyba per porą mėnesių gali pasirodyti kaip didelis iššūkis, tačiau su tinkamai organizuota ir efektyviai vykdomu statybos procesu tai yra visiškai įmanoma. Kiekvienais metais vis daugiau žmonių pasirenka greitą statybos būdą, kad nauji ir modernūs namai būtų pastatyti greičiau ir efektyviau. Modernios technologijos ir statybos metodai. Šiuolaikinės technologijos ir pati statyba nuolat tobulėja, […]