Bendradarbystės erdvių populiarumas Vilniuje pasivijo Skandinavijos didmiesčius

1

Bendradarbystės erdvių populiarumas Vilniuje pasivijo Skandinavijos didmiesčius

Baltijos šalyse bendradarbystės erdvių šįmet daugės, jose dažniau kursis smulkios įmonės ir vidutinio bei vyresnio amžiaus specialistai, teigia tarptautinė nekilnojamojo turto  konsultacijų  bendrovė „Newsec“. Lietuvoje veikiančių bendradarbystės erdvių atstovai sako, kad plečiasi ir čia veikiančių darbuotojų įvairovė, o rinka sparčiai vejasi ir didžiuosius Skandinavijos miestus.

Bendradarbystės erdvių plotas Skandinavijos ir Baltijos šalyse 2019-aisiais padidės 24 proc. iki 690 tūkst. kv. m, o Vilniuje per šį laikotarpį bus atidarytos dvi bendradarbystės erdvės, skelbiama „Newsec“ pavasario Skandinavijos ir Baltijos šalių nekilnojamojo turto rinkos apžvalgoje.

Tyrimas taip pat parodė, kad bendradarbystės erdvių pasiūla Vilnius pralenkė kitas Baltijos šalių sostines ir susilygino su didžiaisiais Skandinavijos miestais. Šiuo metu Vilnius siūlo apie 20 skirtingų bendradarbystės erdvių. Tiek jų taip pat siūlo ir Helsinkis, Malmė, Gioteburgas. O bendradarbystės erdvių rinka Kaune žengia koja kojon su kaimyninėmis sostinėmis – Ryga ir Talinu, siūlo apie 10-15 skirtingų tokio tipo darbo erdvių.

Dirba ir vyresni

„Newsec“ pastebi, kad bendradarbystės erdvėse vis labiau ima dominuoti smulkios, 2-10 darbuotojų įmonės. Jos Skandinavijos ir Baltijos šalyse dabar sudaro apie 65 proc. visų bendradarbystės erdvių nuomininkų. Kiti nuomininkai – laisvai samdomi specialistai – 19 procentų, didesnės įmonės – maždaug 16 procentų.

„Dar viena ryškėjanti tendencija – iki šiol bendradarbystės erdvėse dominavusius jaunus specialistus palaipsniui papildo ir vidutinio arba vyresnio amžiaus asmenys: 55 proc. bendradarbystės erdvių narių amžius siekia 30-50 m., o kas aštuntas yra vyresnis nei 50 metų amžiaus”, – teigia „Newsec“ ekspertai.

Be to, keičiasi ir nuomininkų struktūra – programuotojų anksčiau pamėgtose bendradarbystės erdvėse kuriasi ir kitų sričių įmonės, jose dirba daugiau moterų.

Kuria padalinius miesto centre

Vilniaus senamiestyje esančiame prekybos centre „GO9“ birželį atidaromos 2130 kv. m ploto bendradarbystės erdvės „UMA GO9“ vadovė Lietuvai Lina Maskoliūnė pastebi, kad darbo vietas bendradarbystės erdvėse besirenkančių įmonių spektras  jau kuris laikas įvairėja.  

„Daugelis įsivaizduoja, kad bendradarbystės erdvėse kuriasi tik informacinių technologijų specialistai, tačiau pagal savo klientų portfelį matome visiškai kitokį vaizdą: sulaukiame labai plataus spektro srtičių specialistų susidomėjimo, ypač finansų, rinkodaros, maisto pramonės ir kitų įmonių“, – teigia ji.

Anot L. Maskoliūnės, bendradarbystės erdves įmonės renkasi dėl skirtingų priežasčių, tačiau svarbiausia – visokeriopas lankstumas, kurį gali pasiūlyti tokio tipo erdvė. Paprastai pagal kliento poreikius sumodeliuojama jam tinkamiausia darbo erdvė ir suteikiamas pilnas papildomų paslaugų paketas: valymo paslaugos, kava, interneto ryšys, kt. Įmonės taip pat įvertina ir patogią lokaciją, modernų darbo vietų įrengimą, naujausią įrangą bei technologijas, o pastaruoju metu išryškėja įmonių poreikis turėti nedidelius padalinius tik susitikimams ar reprezentaciniais tikslais.

„Lietuvoje vis populiaresnė tampa Skandinavijos šalių praktika, kai įmonės bendradarbystės erdvėse įkuria savo padalinius, norėdamos būti šalia miesto centre esančių klientų ar partnerių. Tokiuose padaliniuose gali dirbti vos vienas ar keli darbuotojai, kurie turi realų poreikį būti miesto centre. Tuo tarpu likusi komanda, kurios darbui lokacija neturi didelės reikšmės, įsikuria už miesto centro esančiuose biuruose“, – sako L. Maskoliūnė.

„UMA GO9“  Vilniaus miesto centre  bus pasiūlyta 230 funkcionalių darbo vietų, iš kurių maždaug 60 proc. – privačiuose biuruose. Bendradarbystės erdvėje taip pat bus įrengti susitikimų kambariai, bendrosios erdvės su kavos zona bei poilsiui skirtos lauko terasos. Viena narystė leis naudotis skirtingomis „UMA Workscpace“  erdvėmis visose šalyse, kuriose veikia šis tinklas.

Suomijos nekilnojamo turto investicijų ir valdymo bendrovė „Technopolis“ šįmet planuoja atidaryti dar dvi bendradarbystės erdves – „UMA GO9“ Vilniuje ir „Maakri“ Taline. Tai bus didžiausios tinklo erdvės Baltijos šalyse. Iš viso iki 2020-ųjų pabaigos  Skandinavijos ir Baltijos valstybėse siekiama turėti bent 20 tinklo bendradarbystės erdvių.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Netradicinėje ekspozicijoje – žinutė apie naujoviškus interjero sprendimus

Netradicinėje ekspozicijoje – žinutė apie naujoviškus interjero sprendimus

Naujakuriams skirtame renginyje „Būsto mugė“ lankytojų laukia namų apdailos centro „Unideco“ pristatomi išbaigti netradiciniai vonios bei svetainės kambario interjerai. Visa ekspozicija sutalpinta į mažas, vos 15 kv.m. erdves, kuriose kūrybiškai panaudotos apdailos medžiagos, dominuoja ryškesni spalviniai ir tekstūriniai sprendimai. Originalaus stendo autorė dizainerė Agnė Ramonaitė pasakoja, kad drąsesnes idėjas galima pritaikyti kiekviename interjere, tačiau klientai […]

  Straipsniai »

„Ignitis grupė“ aukcione pardavė NT objektų už 446 tūkst. eurų

Tarptautinei energetikos bendrovei „Ignitis grupė“ priklausanti įmonė „NT Valdos“ spalio 17 d. įvykusiame aukcione pardavė du nekilnojamojo turto objektus Marijampolėje ir Trakuose, kurių bendra pardavimo kaina siekia 446 tūkst. eurų, įskaitant PVM. Aukcioną organizavo tarptautinė nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovė „Newsec“. Sporto g., Marijampolėje, esantis pastatas buvo parduotas už pradinę 288 tūkst. eurų, įskaitant PVM, kainą. […]

  Straipsniai »
Kalnėnai pretenduoja tapti nauju miesto traukos centru

Kalnėnai pretenduoja tapti nauju miesto traukos centru

Į ekonominio bei socialinio gyvenimo avansceną įžengianti naujoji dabartinių trisdešimtmečių karta atsineša savo mentalitetą, kurį suformavo laisvos ir pasauliui atviros visuomenės gyvenimo principai. Jis pasižymi kitokiu požiūriu į save ir į kitus, bendravimo kultūra, savitais poreikiais, kurie apima visas sritis. Kompanijos „2L Architektai“ architektė Viktorija Kirejevaitė pastebi, kad urbanistikoje didėja prioritetas viešosioms erdvėms, šalia socialinės paskirties objektų formuojasi […]

  Straipsniai »
Po 15 metų NT projektų vystymo pristato vienijantį prekės ženklą „Homa“

Po 15 metų NT projektų vystymo pristato vienijantį prekės ženklą „Homa“

Po 15 metų nekilnojamojo turto projektų vystymo viena didžiausių NT vystymo įmonių Lietuvoje pristato visą jos patirtį ir filosofiją vienijantį naują prekės ženklą „Homa“. Nuo 2007 m. nekilnojamojo turto vystymu užsiimanti komanda yra puikiai žinoma vilniečiams. Anksčiau vystomų projektų rėmuose prisistatyti linkusi komanda naujuose ir sparčiausiai augančiuose Vilniaus miesto miegamuosiuose bei centro rajonuose yra išvysčiusi […]

  Straipsniai »