Atgimsta dar vienas kvartalas: Verkių autobuso parkui ieškoma ateities vizija

1

Atgimsta dar vienas kvartalas: Verkių autobuso parkui ieškoma ateities vizija

9 ha teritorija Vilniuje, kurioje dabar įsikūręs Verkių autobusų parkas, artimiausiais metais taps didžiausia pokyčių erdve visame mieste. Planuojama, kad dabartinis autobusų parkas iš teritorijos išsikels 2023-iaisiais, todėl jau svarstoma, kokią didžiausią vertę miestui sukurtų šios teritorijos konversija į daugiafunkcinę erdvę su viešosiomis erdvėmis, kūrybinei veiklai, viešosioms paslaugoms ir gyvenamajai funkcijai skirtais pastatais.

„Turime unikalią galimybę iki šiol buvusioje uždaroje teritorijoje sukurti naują kvartalą, kuriame viešos erdvės ir viešosios paslaugos derės su gyvenamąja paskirtimi, kartu išlaikant ir senojo autobusų parko elementų. Turime dvejus metus sukurti vizijai, vos tik teritorija atsilaisvins – imsimės jos įgyvendinimo“, – teigė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Autobusų parke esantis 22 tūkst. kv. m angaras yra unikalus dėl savo dydžio ir vidinių erdvių panaudojimo galimybių. Nors pastatų būklė nėra gera, tačiau tam tikri jų elementai galėtų būti palikti ir įtraukti į naują kvartalą. Artimiausiu metu bus ieškoma idėjų, kas gali atsirasti angaro vietoje, o pirmiausia – socialinių partnerių, kurie galėtų įveiklinti šį pastatą.

Verkių autobusų parkas įsikūręs miesto dalyje, kuri anksčiau buvo skirta pramonei, o pastaraisiais metais pasižymi dideliais pokyčių tempais – vystomos privačios teritorijos, vyksta esamų gamybinių pastatų konversijos į studijas, loftus ar kūrybines erdves, numatoma Šiaurinės gatvės plėtra, statomi nauji daugiabučiai ir verslo centrai. 

„Pagrindinė mūsų užduotis dabar – užtikrinti, kad šis naujasis kvartalas būtų patrauklus vilniečiams ir pakeltų visos šios miesto dalies urbanistinę bei architektūros kokybę. Jau galvojame dalį teritorijos paskirti eksperimentiniams projektams, čia galėtų įsikurti ir švietimo įstaiga, bendruomenei skirtos erdvės. Apie tai jau pradėjome kalbas tiek su aplinkinių teritorijų gyventojais, tiek su verslu, kuriam galėtų būti įdomu prisidėti prie didžiulių pokyčių įgyvendinimo“, – sakė R. Šimašius.

Vakar vykusiame susitikime šio projekto vadovas, Vilniaus vyriausiojo architekto patarėjas Tadas Jonauskis esamą kvartalo situaciją ir galimas vystymo kryptis kartu su gerais užsienio pavyzdžiais pristatė seniūnaičiams, greta įsikūrusioms įmonėms, sklypus įsigijusiems vystytojams.

Planuojama, kad viešasis transportas iš dabartinio Verkių autobusų parko persikeltų į toliau nuo miesto centro sukurtus du naujus autobusų parkus Pilaitėje ir Liepkalnyje. Vilniaus miesto savivaldybė ir savivaldybės įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ jau planuoja šiuos pokyčius.

Verkių autobusų parkas pastatytas 1964 m. Tuo metu ši teritorija buvo Vilniaus užmiestyje, pagal baigiamą derinti miesto Bendrąjį planą šiame sklypas patenka į Miesto dalies (rajonų) centro zoną. 

Pranešimą paskelbė: Rusnė Marčėnaitė, Vilniaus miesto savivaldybė

Rekomenduojame

carvertical VIN patikra
Vilnius gyventojams teiks teisinę pagalbą dėl daugiabučių renovacijos defektų ištaisymo

Vilnius gyventojams teiks teisinę pagalbą dėl daugiabučių renovacijos defektų ištaisymo

Vilniaus miesto savivaldybės taryba priėmė sprendimą kompensuoti daugiabučių namų butų savininkų patirtas išlaidas teisiniuose ginčuose su darbų rangovais, palikusiais defektus dar garantiniu laikotarpiu. Finansavimas bus skiriamas statybų defektų ekspertizei, statybiniams tyrimams, bandymams, darbams, susijusiems su statybos defektų ekspertizės atlikimu, bei teisinėms paslaugoms. Vilniaus miesto vicemero Valdo Benkunsko teigimu, ši priemonė padės nukentėjusiems daugiabučių namų gyventojams išspręsti […]

Lietuvos paštas sudarė biuro nuomos sutartį su „Technopolio“ biurų parku

Lietuvos paštas sudarė biuro nuomos sutartį su „Technopolio“ biurų parku

Lietuvos paštas pasirašė dešimties metų trukmės nuomos sutartį su „Technopolio“ biurų komplekso valdytoju. Į naująją vietą persikels darbuotojai iš dabartinio bendrovės administracijos pastato sostinės J.Jasinskio gatvėje. Sprendimą keisti Lietuvos pašto administracijos darbo vietą lėmė 2023 m. balandį baigsianti galioti dabartinė nuomos sutartis, kurios pratęsti nebuvo galima. „Didžiausią įtaką pasirenkant naująjį biurą turėjo jo atitikimas iškeltiems […]

„YIT Lietuva“ trečio ketvirčio pardavimai: būsto rinkoje daugiau atsargumo ir mažiau pasiūlos

„YIT Lietuva“ trečio ketvirčio pardavimai: būsto rinkoje daugiau atsargumo ir mažiau pasiūlos

Didėjanti infliacija bei augančios energijos išteklių sumažino apsukas ir šalies būsto rinkoje. Tai rodo tvarios miestų plėtros bei statybų bendrovės „YIT Lietuva“ šių metų trečiojo ketvirčio būsto pardavimo rezultatai. 2022-ųjų liepos–rugsėjo mėnesiais bendrovė Lietuvoje pardavė 23 butus – beveik 54 proc. mažiau nei II-ąjį ketvirtį. Mažesnius pardavimus įmonės atstovai vertina kaip dabartinio gyventojų atsargumo pirkti […]

Advokatė S. Izokaitienė: kiek verslui kainuoja statybos techninio prižiūrėtojo ir statybos vadovo klaida?

Advokatė S. Izokaitienė: kiek verslui kainuoja statybos techninio prižiūrėtojo ir statybos vadovo klaida?

2022 m. rugpjūčio 31 d. Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Civilinių bylų skyriaus išplėstinė teisėjų kolegija priėmė nutartį c. b. Nr. e3K-7-184-421/2022, kurioje pateikė itin statybų sektoriuje veikiančiam verslui svarbius ir aktualius išaiškinimus, susijusius su materialiosios teisės normų, reglamentuojančių rangovo, statinio statybos vadovo ir statybos techninio prižiūrėtojo atsakomybę už atliktų statybos darbų trūkumus, aiškinimu ir taikymu. Byloje […]

„Citus“ ekspertai: išaugusi pasiūla Vilniuje leido tęstis kainų tendencijai; Kaune – viskas priešingai

„Citus“ ekspertai: išaugusi pasiūla Vilniuje leido tęstis kainų tendencijai; Kaune – viskas priešingai

Vilniaus pirminei būsto rinkai trečiasis metų ketvirtis didelių naujienų neatnešė. Nors paklausa, lyginant su ankstesniais laikotarpiais, yra stipriai sumenkusi, šis rodiklis paskutinis keturis mėnesius yra labai pastovus. Nors absoliutūs paklausos skaičiai nekilnojamojo turto (NT) ekspertų nedžiugina, jie akcentuoja, kad rinka nėra sustojusi, kainų korekcija, nors ir minimali yra palanki pirkėjams, o pasiūla po truputį pildosi. […]

Elektromobilių įkrovimo stotelių poreikis tampa rimtu iššūkiu pastatų administratoriams Baltijos šalyse

Elektromobilių įkrovimo stotelių poreikis tampa rimtu iššūkiu pastatų administratoriams Baltijos šalyse

Sparčiai auganti elektromobilių rinka ir įkrovimo stotelių poreikis jau per ateinančius penkerius metus taps itin sudėtingu iššūkiu visiems pastatų administratoriams Lietuvoje, Latvijoje bei Estijojes, teigia Gatis Arajums, „Schneider Electric“ produktų vystymo vadovas Baltijos šalyse. Šiuo metu kuriamos viešosios įkrovimo stotelės pakelėse neišsprendžia pagrindinės e. mobilumo problemos, nes dažniausiai žmonės savo elektrines transporto priemones nori įkrauti […]