Ambicingas sostinės  savivaldybės tikslas – iki 2030-ųjų kelionės pėsčiomis mieste augs iki 29 proc.

1

Ambicingas sostinės  savivaldybės tikslas – iki 2030-ųjų kelionės pėsčiomis mieste augs iki 29 proc.

Sostinės savivaldybė pasitvirtino naują kokybės standartą – patogaus ir saugaus susisiekimo pėsčiomis rekomendacijas projektuotojams, rangovams bei įmonėms, besirūpinančioms miesto infrastruktūra. Kartu su pėsčiųjų problemomis neabejingais vilniečiais parengtas dokumentas pravers ne tik  planuojantiems ar statantiems naują infrastruktūrą, bet ir remontuojantiems pėstiesiems skirtus takus. 

Vilniaus savivaldybės Administracijos direktorius Povilas Poderskis šiandien susitiko su infrastruktūros tvarkymo darbus mieste vykdančiomis įmonėmis, seniūnais, savivaldybių įmonių atstovais aptarti naujausio standarto mieste bei pristatyti susisiekimo pėsčiomis projekto rekomendacijas. Rekomendacijos paruoštos ir projektas įgyvendinamas tariantis su Lietuvos pėsčiųjų asociacija,  Lietuvos dviratininkų bendrija ir žmonių su negalia organizacijomis.  

„Šiandien susirinko tie žmonės, kurie realiai kuria Vilnių ir liečiasi prie miesto infrastruktūros. Mes jį statome kartu ir norime tai daryti geriau ir patogiau miestiečiams. Tačiau tam reikia pakeisti įpročius, tvarkas ir nusistatymus. Išleidome rekomendacinį leidinį, kuris padės statybų aikštelėse suprasti, gerai ar blogai vyksta darbai. Mūsų miesto vizija yra, jog nebenorime daryti daugiau kilometrų.  Nesifokusuojame į kiekybę, o norime koncentruotis į kokybę. Dėl to siekiame mažinti remonto darbų skaičių mieste, didinti darbus pagal tinkamai suprojektuotus projektus ir pereiti prie kokybiškų miesto lūkesčius ir vizijas atitinkančių darbų“, – sakė Povilas Poderskis.

Vienas pagrindinių miesto tikslų – užtikrinti, kad kelionės pėsčiomis būtų ne tik saugios, bet ir patogios. Kiekvienas vilnietis ar miesto svečias tam tikru metu yra pėsčiasis, o miesto užduotis – teikti aukštos kokybės paslaugą judėti pėsčiomis visiems – nepaisant jų amžiaus ar galimybių. Siekiama, kad daugėtų keliaujančių pėsčiomis mieste – iki 2030 metų siekiama, kad beveik trečdalis kelionių mieste būtų atliekama pėsčiomis.

Pasak Administracijos direktoriaus, visoms šiuo metu galiojančioms sutartims ir mieste vykstantiems remonto darbams galioja šiandien susitikime pateiktos rekomendacijos ir prašoma jau dabar jomis vadovautis. Pabrėžta, jog ateityje prie visų sutarčių jos bus pridedamos ir ne tik patariama, bet ir bus griežtai reikalaujama jų laikytis.

Siekiama, kad Vilniuje pėsčiųjų infrastruktūra būtų saugi, patogi ir  atitiktų universalaus dizaino principus. Pėsčiųjų takai ir šaligatviai turi būti lygūs, be kliūčių, pritaikyti patogiam ir greitam pėsčiųjų judėjimui. Tinkamai suprojektuota ir įrengta infrastruktūra yra tokia, kuri patogi visiems: žmonėms su negalia, tėvams su mažylių vežimėliais, traumas patyrusiems, vaikams ar senyvo amžiaus, riedėjimo priemones ar aukštakulnius naudojantiems žmonėms, besilaukiančioms moterims ar net tiems, kurie naudojasi mobiliaisiais telefonais.

Susirinkimo metu pristatytos labai konkrečios rekomendacijos ir numatyti pokyčiai pėsčiųjų infrastruktūros gerinimui. Viena rekomendacijų – miesto infrastruktūros darbus organizuoti taip, kad tai netrukdytų arba minimaliai trikdytų pėsčiųjų eismą, todėl ypač akcentuojami būdai, kaip sudaryti patogias sąlygas eiti šalia vykdomų statybų, atnaujinant šaligatvius ar sankryžas; kaip užtikrinti, kad būtų išsaugomi esami želdiniai ir numatomi nauji medžiai ir krūmai.

 Rekomendacijose akcentuojamas sklandus darbų organizavimas ir projektavimas, užtikrinant geresnes sąlygas pėstiesiems, kol vyksta darbai – svarbu pasirūpinti saugiais ir patogiais praėjimais pėstiesiems, visas problemas spręsti atsižvelgus į pėsčiųjų komfortą ir saugumą, palikti pakankamai vietos, pastatyti įspėjamuosius ženklus, saugoti želdinius, užtikrinti įvairių kliūčių nebuvimą praėjimų, šaligatvių ar gatvių zonose.

Pateiktose rekomendacijose didelis dėmesys skiriamas žmonėms su regos negalia: visus naujus pėsčiųjų takus būtina pritaikyti ir neregių ir silpnaregių poreikiams, o viešojo transporto stotelėse įrengti įspėjamuosius ir vedimo paviršius. Miesto šaligatvius ir laiptus svarbu paženklinti įspėjamaisiais paviršiais bei kontrastinėmis juostelėmis, kurios užtikrins saugų ir patogų keliavimą, gatvės ar perėjos kirtimą. 

„Tokie susitikimai savivaldybėje yra būtini, nes tai geriausias būdas iš pirmų lūpų išgirsti, kokie keliami reikalavimai, kas keisis, kas liks, aptariamos klaidos, pristatomi ir diskutuojami gerieji ir blogieji pavyzdžiai. Atvykau kaip įmonės atstovas, tad turėsime susitikimą su mūsų darbuotojais, pasidalinsiu gauta informacija. Visi norime ir siekiame to paties – kad pėsčiųjų standartas visiems būtų vienodas, saugus ir patogus,  visi vienodai jį suprastumėme ir įvertumėme – pėstieji, neįgalieji, vairuotojai ir statybininkai. Tik tokiu būdu pasieksime šiandien aptartus lūkesčius“, – mintimis po susitikimo dalijosi Lietuvos kelių tiesimo bendrovės „Fegda“ statybų direktorius Romualdas Kisielius.

Patogus ir saugus gyventojų susisiekimas pėsčiomis – vienas iš savivaldybės darnaus judumo principų ir miesto plėtros prioritetų.  Šiuo metu remiantis darnaus judumo planu mieste atliekama 24,5 proc. kelionių. 

Daugiau rekomendacijų: https://vilnius.lt/lt/savivaldybe/miesto-ukis-ir-transportas/susisiekimo-pesciomis-projektu-rekomendacijos/

Pranešimą paskelbė: Aurelija Dermantė, Vilniaus miesto savivaldybė

Rekomenduojame

„YIT Lietuva“ atliks kelio šalia Grigiškių remontą – naudą pajus ir vairuotojai, ir gyventojai

„YIT Lietuva“ atliks kelio šalia Grigiškių remontą – naudą pajus ir vairuotojai, ir gyventojai

Darnios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pasirašė sutartį su Lietuvos automobilių kelių direkcija dėl rajoninio kelio Grigiškės-Dėdeliškės-Rykantai 6,1 km ilgio ruožo kapitalinio remonto. Šalia Vilniaus esantis ruožas bus išasfaltuotas, o tai reikšmingai pagerins eismo sąlygas kelyje ir padės spręsti aplinkiniams gyventojams aktualias dulkių taršos ir triukšmo problemas. Kelio remonto darbus planuojama užbaigti iki […]

Viena esminių elektros instaliacijos klaidų: daro dauguma, bet apie pasekmes nesusimąsto

Viena esminių elektros instaliacijos klaidų: daro dauguma, bet apie pasekmes nesusimąsto

Patikimai veikiantys buitiniai ir kiti elektros prietaisai namuose – komfortas, kuris prasideda sulig tvarkinga būsto elektros instaliacija. Tačiau neretai apie tai nepagalvojama ir į elektros darbus žiūrima aplaidžiai, ypač kuriantis naujame būste arba atliekant kapitalinį remontą. Tad kokių esminių klaidų derėtų vengti, kokių taisyklių reikėtų paisyti ir kokiomis prevencinėmis priemonės rekomenduojama pasirūpinti, kad viskas namuose […]

Vilniaus m. savivaldybės darbuotojams suteiktos išsamios NŽT specialistų konsultacijos

Vilniaus m. savivaldybės darbuotojams suteiktos išsamios NŽT specialistų konsultacijos

Pastaruoju metu padaugėjo asmenų skundų dėl Vilniaus miesto savivaldybės nevykdomų ar vėluojamų atlikti užduočių Žemėtvarkos planavimo dokumentų rengimo informacinėje sistemoje (ŽPDRIS) dėl žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų rengimo. Žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektų parengimas teisės aktų nustatytu laiku ir be vėlavimų yra svarbus daugeliui Vilniaus gyventojų ir verslo atstovų, todėl šiai problemai spręsti […]

Kaip keistųsi situacija, jeigu liftai atitiktų vartotojų poreikius

Kaip keistųsi situacija, jeigu liftai atitiktų vartotojų poreikius

iftai yra sritis, kurioje susipina verslo ir vartotojų interesai bei techninis ir teisinis reglamentavimas. Ir visa tinkamai veiks tik tuomet, kai dėmesio centre pirmiausia bus žmogaus siekis judėti saugiai, lengviau ir paprasčiau. Liftas žmogaus judėjimą turi daryti paprastesnį. Tą suprato lifto prototipą sukūrę dar senovės Romos, Egipto gyventojai. Antroje 20 a. pusėje imta kalbėti apie […]