Viaduko per magistralę statyba pasitinka išbandymą: elektros perdavimo linijų atramas aukštins nenutraukiant energijos tiekimo gyventojams

Viaduko per magistralę statyba pasitinka išbandymą: elektros perdavimo linijų atramas aukštins nenutraukiant energijos tiekimo gyventojams

Ties Ašigalio gatve įsibėgėjant viaduko statybai per A1 magistralinį kelią, artėjama prie didžiausių iššūkių – 110 kilovatų AB „LitGrid“ aukštos įtampos elektros perdavimo linijos atramų paaukštinimo. Tik atlikus šiuos darbus bus galima įrengti užvažiavimo kelią viaduku Kleboniškio miško pusėje. Per du mėnesius rangovai statybvietėje atliko apie 15 procentų darbų.

Ruošiasi iššūkiams

Darbymetis ties magistrale startavo kovo pabaigoje. Pradėjus pamatų įrengimą, vairuotojams teko apsišarvuoti kantrybe – rangovai iki gegužės vidurio uždarė įvažiavimą ir išvažiavimą tarp magistralinio kelio ir Ašigalio gatvės. Nuo trečiadienio čia eismas jau vyksta įprasta tvarka.

Statybininkai kala viaduko polius. Taip pat įrenginėja greitėjimo ir lėtėjimo juostas, susisiekimo infrastruktūrą miško pusėje.

„Artėja sudėtingiausias projektas etapas – viaduko ir užvažiavimo ant jo kelio įrengimas Kleboniškio miško pusėje. Šioje zonoje, lygiagrečiai A1 keliui, veikia respublikinės reikšmės 110kV „LitGrid“ elektros perdavimo linija. Norėdami sklandžiai vykdyti projektą, jos atramas turėsime paaukštinti“, – sako Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Šiems darbams numatyta papildomai skirti apie 1,5 mln. eurų. Jau dabar bendradarbiaujama su „LitGrid“ ir šios akcinės bendrovės rangovais, siekiant sinchronizuoti elektros perjungimą tarp atskirų ir laikinų linijų, taip pat dėl laikinų ir paaukštintų atramų įrengimo, viaduko polių ir kitų darbų.

Ši investicija užtikrins ne tik sklandų projekto įgyvendinimą, bet ir nenutrūkstamą elektros tiekimą vykstant darbams.

Nauja kryptis pajūrio link

Pirmieji darbai būsimo viaduko prieigose užvirė dar 2017–2018 metais. Suformavus žiedinę sankryžą ir dviem kryptimis sujungus Ašigalio gatvę su magistraliniu keliu, atsirado papildomas įvažiavimas ir išvažiavimas iš miesto. Atverta jungtis su A1 magistrale palengvino kauniečių susisiekimą su Kalniečių ir Eigulių mikrorajonais bei suteikė naują išvažiavimą Vilniaus kryptimi.

Įgyvendinant pirmąjį projekto etapą atlikta ir daugiau darbų – suformuoti kelio pylimai bei nutiestos požeminės komunikacijos.

„Kaunas išgyvena vis didesnius ir ryškesnius pokyčius. Nieko nenustebinsiu pasakydamas, kad pastarieji metai dedikuoti tiltams: du kyla abipus Nemuno, dar vienas suplanuotas per Nerį. Viaduko statyba virš A1 magistralės jau įsibėgėja. Jis statomas išskirtinai kauniečių lėšomis. Mūsų tikslas – patogus susisiekimas tarp miesto dalių“, – primena Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Ties Ašigalio gatve statoma skirtingų lygių sankryžą su lėtėjimo ir greitėjimo juostomis. Įgyvendinus projektą, vairuotojams bus lengviau pasiekiamas Briedžių tako kvartalas, Eigulių mikrorajono dalis kitapus Islandijos plento. Taip pat atsiras nauja kryptis pajūrio link.

Pėstieji ir dviratininkai greitai ir saugiai galės patekti į Kleboniškio mišką, naudojantis visiškai nauju pėsčiųjų–dviračių taku.

Ašigalio g. viaduko per A1 kelią statybos sutarties vertė – 7,7 mln. Eur su PVM. Darbų rangovas – UAB „Autokausta“. Įgyvendinti projektą numatyta per 12 mėnesių nuo jų pradžios.

Tiltų statybos

Pernai Kaune įsibėgėjo ir tiltų statybos. Abipus Nemuno jau matomi dviejų naujų jungčių kontūrai.

Tarp Brastos ir Užnemunės gatvių statomas vadinamasis Kėdainių tiltas.Jis savo ilgiu (417 m) nusileis tik M. K. Čiurlionio (475 m) ir Č. Radzinausko-Lampėdžių (446 m) tiltams. 23,2 m plotyje išsiteks keturios eismo juostos ir pėsčiųjų bei dviračių eismui skirtos zonos. Prieigose bus įrengtos dvi sankryžos. Brastos gatvės pusėje – žiedinė dviejų eismo juostų, o Užnemunės gatvėje nepertraukiamą eismą užtikrins viadukas.

Per metus darbai pasistūmėjo greta Mokslo ir inovacijų populiarinimo centro. Tarp Nemuno salos ir Žemosios Fredos įrengtos būsimojo pėsčiųjų ir dviratininkų tilto tarpinės atramos, imamasi prietilčių ir krantinės atramų.Pėstiesiems ir dviratininkams skirtas tiltas sudarys vientisą jungtį su prieš kelerius metus pastatytu mažesniuoju ties I. Kanto gatve ir vadinamaisiais Ugniagesių rūmais. 

Šiemet dar vieno analogiško tilto statybą planuojama pradėti tarp Brastos gatvės ir Senamiesčio. Šis bus 302 m ilgio ir 6,5 m pločio, sudarytas iš nekarpytos kombinuotos sistemos plieno. Šiuo metu vyksta rangos darbų pirkimo procedūros.

 

Ryšių su visuomene skyriaus informacija

Pranešimą paskelbė: Mindaugas Drąsutis, Kauno miesto savivaldybės administracija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Privačių gręžinių ir šulinių vandens tyrimų rezultatai šiemet stebina „Vilniaus vandenų“ specialistus: kokybė daug geresnė nei pernai

Privačių gręžinių ir šulinių vandens tyrimų rezultatai šiemet stebina „Vilniaus vandenų“ specialistus: kokybė daug geresnė nei pernai

Privačius šachtinius gręžinius ir šulinius naudojantys sostinės regiono gyventojai šiemet gėrė kur kas geresnės kokybės vandenį nei praėjusiais metais. „Vilniaus vandenų“ laboratorija, atlikusi iš klientų mėginių beveik 3,3 tūkst. vandens tyrimų, nustatė, kad didžioji dalis atitiko higienos normą. Pernai tokių tyrimų buvo vos pusė.  Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius didžiausios šalies vandentvarkos bendrovės laboratorijoje […]


Tarptautinė konferencija „Miesto paveldas: medinės erdvės“ kviečia gilintis į istorinių medinių priemiesčių svarbą 

Tarptautinė konferencija „Miesto paveldas: medinės erdvės“ kviečia gilintis į istorinių medinių priemiesčių svarbą 

Lapkričio 14 dieną (penktadienį) Vilniaus miesto muziejaus Medinės architektūros centras kviečia į tarptautinę konferenciją „Miesto paveldas: medinės erdvės“, skirtą aptarti istorinių medinių priemiesčių svarbą šiuolaikinių miestų tapatybei ir gyventojų patirčiai.  Šių metų konferencijos tikslas – pažvelgti į medinę architektūrą kaip gyvą miesto kultūros sluoksnį, atskleidžiant jo reikšmę tiek urbanistiniu, tiek socialiniu požiūriu. Pranešėjai iš Lietuvos, […]


„Via Lietuva“ praneša apie laikinus eismo ribojimus automagistralėje A1 ties Biruliškių viaduku

„Via Lietuva“ praneša apie laikinus eismo ribojimus automagistralėje A1 ties Biruliškių viaduku

„Via Lietuva“ informuoja eismo dalyvius, kad ant Biruliškių viaduko, esančio automagistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 95,47 km, ties deformaciniu pjūviu pirmoje eismo juostoje pastebėta duobė, todėl šiame ruože laikinai apribotas eismas: pirmoji eismo juosta uždaryta, eismas vyksta antra ir greitėjimo bei lėtėjimo juostomis. Siekiant, kas eismas minėtame ruože būtų kuo sklandesnis, duobė laikinai užtaisoma šaltu asfaltu ir […]


Lietuviai toliau aktyviai investuoja į Rygos verslo kvartalą „Preses Nama Kvartāls“: per obligacijų emisiją pritraukta 8,7 mln. eurų

Lietuviai toliau aktyviai investuoja į Rygos verslo kvartalą „Preses Nama Kvartāls“: per obligacijų emisiją pritraukta 8,7 mln. eurų

Rygos “Preses Nama Kvartāls” projekto vystytojas sėkmingai užbaigė penktąją obligacijų emisijos dalį, pritraukdamas 8,7 mln. eurų. Tai yra antra pagal dydį projekto obligacijų programos dalis ir viena didžiausių obligacijų emisijų tarp Baltijos šalių nekilnojamojo turto vystytojų šiais metais. Šioje dalyje aktyviau dalyvavo ir Latvijos investuotojai, nors lėšos iš Lietuvos ir toliau sudaro didžiąją obligacijų emisijos […]


Turto banko A. Goštauto g. 11 vystomo projekto prieigose bus atliekami archeologiniai tyrimai

Turto banko A. Goštauto g. 11 vystomo projekto prieigose bus atliekami archeologiniai tyrimai

Vilniuje, vystant modernizacijos projektą A. Goštauto g. 11, bus dar kartą nuodugniai ištirta teritorija. Siekiant užtikrinti sklandų procesą, pasirašyta sutartis su archeologinių žvalgymų paslaugas teikiančia VŠĮ „Kultūros paveldo išsaugojimo pajėgos“, laimėjusia Turto banko skelbtą viešąjį pirkimą, kurios pasiūlymo kaina beveik 241 tūkst. eurų su PVM .  „Ši teritorija svarbi ne tik totorių bendruomenei, bet visam […]


Tauragės arena: nuo „Išmaniojo miesto“ idėjos iki realybės

Tauragės arena: nuo „Išmaniojo miesto“ idėjos iki realybės

Kai 2015 metais Tauragės rajono savivaldybės komanda pradėjo ieškoti sprendimų, kaip atgaivinti miesto sporto infrastruktūrą, retas tikėjo, kad po daugiau nei dešimtmečio čia iškils moderni, multifunkcinė arena. Šis projektas – vienas didžiausių visoje Tauragės istorijoje – gimė iš konkretaus poreikio ir išaugo iš idėjos, kuri pirmą kartą buvo vizualizuota „Structum“ inicijuotame konkurse „Išmanusis miestas“. „Kai […]