„Avia Solutions Group“, didžiausia pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) paslaugas teikianti aviacijos įmonių grupė kartu su partneriais iš Latvijos LSEZ SIA „NORSAF“ pradeda vystyti ambicingą projektą – Liepojoje statys didžiausią regione tvaraus aviacinio kuro (angl. sustainable aviation fuel arba SAF) gamyklą, kurioje bus gaminamas ir sintetinis SAF. Pradėti kuro gamybą ji turėtų 2030 m. Pagamintas kuras bus ne tik siūlomas Šiaurės Europos šalims, bet ir aktyviai eksportuojamas į kitas pasaulio rinkas.
Šis ambicingas projektas yra pirmasis „Avia Solutions Group“ žingsnis į aviacinio kuro gamybos sritį. Kadangi projektas konkuruos tarptautinėje rinkoje, sėkmingam įgyvendinimui labai svarbu ir Europos Sąjungos, institucinių finansuotojų bei vietinės valdžios parama.
Kaip sako įmonių grupės generalinis direktorius Jonas Janukėnas, šiuo metu aviacijos įmonės aktyviai ieško sprendimų, kurie prisidėtų prie tvaraus aviacijos sektoriaus vystymosi ir atlieptų naujus tvarumo standartus, įskaitant sintetinio SAF gamybą.
Aviacijos ateitimi vadinamas SAF – tai tvarus aviacinis kuras, kuris generuoja ženkliai mažiau šiltnamio dujų emisijų. Šiuo metu jis dažniausiai gaminamas iš panaudoto aliejaus, biomasės, etilo alkoholio ir kitų organinių šaltinių. Nuo šių metų įsigaliojo Europos Sąjungos reikalavimas, kad didesniuose oro uostuose bent 2 proc. viso sunaudojamo kuro turi būti SAF tipo. Šis mandatas palaipsniui kils, 2030 m. jau sieks 6 proc., 2035 m. – 20 proc. 2050 m. jo dalis jau turėti siekti 70 proc.
„Svarbu suprasti, kad 2030 m. atsiras dar viena svarbi sąlyga – iš viso patiekiamo SAF 1,2 proc. turės būti sintetinis. Toks kuras gaminamas be biologinių komponentų – naudojant žaliąją energiją gaminamas vandenilis, kuris maišomas su anglies dvideginiu. Šis mandatas irgi palaipsniui augs, ir 2050 m. jau pusė viso SAF kuro privalės būti sintetinis. Taigi permainos aviacijos sektoriuje jau vyksta pilnu tempu“, – sako „Avia Solutions Group“ priklausančios tarptautinės antžeminių paslaugų, orlaivių degalų tiekimo ir logistikos paslaugų įmonių grupės „Baltic Ground Services“ („BGS“) vadovas ir Norsaf valdybos narys Vytautas Čekanavičius.
Dėl naujų reikalavimų, oro linijos palaipsniui turės pirkti vis daugiau SAF kuro, o 2030 m. dabartiniai gamybiniai pajėgumai jau nebegalės patenkinti augančio poreikio. Anot V. Čekanavičiaus, Liepojoje bus naudojama JAV įmonės „KBR“ vystoma gamybos technologija, kai naudojamas alkoholis, bet į procesą įtraukiamas ir vandenilis su CO2. Tai reiškia, kad bus gaminamas tiek paprastas, tiek sintetinis SAF kuras.
„Liepojos Laisvojoje ekonominėje zonoje yra ir vamzdynai, ir geležinkelio linija, čia jau vyksta ir etanolio perkrova, planuojama, kad atsiras ir žaliojo vandenilio gamykla. Kitaip tariant, egzistuoja didelė dalis mums reikalingos infrastruktūros. Šiuo metu vyksta derybos ir su viena didele kompanija, kurios išskiriamą CO2 naudotume savo sintetinio SAF gamybai“, – dėsto „BGS“ vadovas.
Kaip sako LSEZ SIA „NORSAF“ valdybos narys Janis Kisiels, naujosios SAF gamyklos projektas ypatingai reikšmingas visam regionui. Jį įgyvendinus, augs ir Baltijos šalių energetinis saugumas, gerokai sutrumpės tiekimo grandinės.
„Ši gamykla yra labai geras pavyzdys, kaip dirbdamos išvien mūsų šalių kompanijos gali įgyvendinti pačius didžiausius ir ambicingiausius projektus ir taip prisidėti prie žaliosios aviacijos transformacijos. Siekiame gaminti gerokai daugiau SAF kuro, nei reikės visai Baltijos šalių rinkai, tad didžiąją dalį savo pagaminto SAF ketiname eksportuoti“, – teigia jis.
Planuojama, kad naujoji Liepojos gamykla kasmet pagamintų 100 tūkst. tonų SAF. Palyginimui, šiuo metu visuose Baltijos šalių oro uostose sunaudojama apie 400 tūkst. tonų aviacinio kuro, o pagal dabartinį 2 proc. mandatą, rinkai dabar reikia tik apie 8 tūkst. tonų SAF.
„Dirbame su potencialiais tiekėjais, partneriais, investuotojais, ES institucijomis. Mūsų planas ir ambicija 2027 m. pradėti statybas, ir 2030 m. jau gaminti SAF kurą. Projektas milžiniškas, bet tikime, kad įdėto darbo rezultatas bus vertas pasididžiavimo ir turės įtakos aviacijos pramonės tvarumui“, – teigia V. Čekanavičius.
Apie „Avia Solutions Group“
„Avia Solutions Group“ yra didžiausia pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) paslaugas teikiančių įmonių grupė, turinti 221 orlaivio parką. Grupei priklauso daugiau nei 250 įmonių, kurios teikia įvairias aviacijos paslaugas, tokias kaip orlaivių remontas, pilotų bei įgulos mokymai, antžeminis aptarnavimas ir kitas. „Avia Solutions Group“ komandą sudaro 14 tūkst. aukštos kvalifikacijos aviacijos profesionalų.
Pranešimą paskelbė: Silvija Šileikė, Avia Solutions Group
Privačius šachtinius gręžinius ir šulinius naudojantys sostinės regiono gyventojai šiemet gėrė kur kas geresnės kokybės vandenį nei praėjusiais metais. „Vilniaus vandenų“ laboratorija, atlikusi iš klientų mėginių beveik 3,3 tūkst. vandens tyrimų, nustatė, kad didžioji dalis atitiko higienos normą. Pernai tokių tyrimų buvo vos pusė. Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius didžiausios šalies vandentvarkos bendrovės laboratorijoje […]
Lapkričio 14 dieną (penktadienį) Vilniaus miesto muziejaus Medinės architektūros centras kviečia į tarptautinę konferenciją „Miesto paveldas: medinės erdvės“, skirtą aptarti istorinių medinių priemiesčių svarbą šiuolaikinių miestų tapatybei ir gyventojų patirčiai. Šių metų konferencijos tikslas – pažvelgti į medinę architektūrą kaip gyvą miesto kultūros sluoksnį, atskleidžiant jo reikšmę tiek urbanistiniu, tiek socialiniu požiūriu. Pranešėjai iš Lietuvos, […]
„Via Lietuva“ informuoja eismo dalyvius, kad ant Biruliškių viaduko, esančio automagistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 95,47 km, ties deformaciniu pjūviu pirmoje eismo juostoje pastebėta duobė, todėl šiame ruože laikinai apribotas eismas: pirmoji eismo juosta uždaryta, eismas vyksta antra ir greitėjimo bei lėtėjimo juostomis. Siekiant, kas eismas minėtame ruože būtų kuo sklandesnis, duobė laikinai užtaisoma šaltu asfaltu ir […]
Rygos “Preses Nama Kvartāls” projekto vystytojas sėkmingai užbaigė penktąją obligacijų emisijos dalį, pritraukdamas 8,7 mln. eurų. Tai yra antra pagal dydį projekto obligacijų programos dalis ir viena didžiausių obligacijų emisijų tarp Baltijos šalių nekilnojamojo turto vystytojų šiais metais. Šioje dalyje aktyviau dalyvavo ir Latvijos investuotojai, nors lėšos iš Lietuvos ir toliau sudaro didžiąją obligacijų emisijos […]
Vilniuje, vystant modernizacijos projektą A. Goštauto g. 11, bus dar kartą nuodugniai ištirta teritorija. Siekiant užtikrinti sklandų procesą, pasirašyta sutartis su archeologinių žvalgymų paslaugas teikiančia VŠĮ „Kultūros paveldo išsaugojimo pajėgos“, laimėjusia Turto banko skelbtą viešąjį pirkimą, kurios pasiūlymo kaina beveik 241 tūkst. eurų su PVM . „Ši teritorija svarbi ne tik totorių bendruomenei, bet visam […]
Kai 2015 metais Tauragės rajono savivaldybės komanda pradėjo ieškoti sprendimų, kaip atgaivinti miesto sporto infrastruktūrą, retas tikėjo, kad po daugiau nei dešimtmečio čia iškils moderni, multifunkcinė arena. Šis projektas – vienas didžiausių visoje Tauragės istorijoje – gimė iš konkretaus poreikio ir išaugo iš idėjos, kuri pirmą kartą buvo vizualizuota „Structum“ inicijuotame konkurse „Išmanusis miestas“. „Kai […]