Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ paskelbė viešojo pirkimo konkursą tilto per Nevėžį Kėdainiuose, Tilto gatvėje, rekonstravimo darbams atlikti. Sėkmingai įvykus pirkimo procedūroms, darbai galėtų būti pradėti jau šiais metais.
Tiltas, esantis Tilto gatvėje Kėdainiuose yra vienas iš 109 blogos būklės tiltų Lietuvoje. Eismas tiltu buvo ribojamas jau kurį laiką. Ribojimai dar labiau sugriežtinti po pernai įvykusios tilto kraštinės sijos griūties.
„Šį tiltą per Nevėžį galima pavadinti simboliniu, nes jo būklė prasta, tačiau net prastos būklės tiltui sutvarkyti trūkstant lėšų, kapitalinis tilto remontas buvo atidedamas. Vis tik tiltai svarbi strateginė jungtis Valstybei ruošiantis atremti karo grėsmes, taip pat tiltų būklė kelia realų pavojų eismo dalyvių saugumui, sukelia susisiekimo nepatogumus ir gerokai apsunkina visuomenės mobilumą. Todėl viliuosi, kad nuo šio simbolinio tilto rekonstrukcijos nors ir pamažu tačiau prasidės ir kiti pokyčiai, o tiltų rekonstravimas taps ne tik mūsų įmonės, bet ir visos Valstybės prioritetu“, – sako „Via Lietuva“ vadovas“ Marius Švaikauskas.
Tiltas per Nevėžį Kėdainiuose ilgą laiką buvo dėmesio centre. Dar 2022 m., kai intensyviai vyko Vilainių tilto rekonstravimo darbai, pradėta ruoštis šio tilto rekonstravimui ¬– paruošti dokumentai, paskelbtas viešojo pirkimo konkursas ir pasirašyta tilto projektavimo sutartis.
Tilto rekonstravimo projektas baigtas rengti šiais metais, atlikus tilto techninę ekspertizę, gavus statybas leidžiantį dokumentą, nuspręsta skubiai skelbti viešojo pirkimo konkursą rangos darbams. Darbams pradėti trūko tik finansavimo, kuris surastas tik prieš kelias savaites, nusprendus nedaryti kitų suplanuotų ir būtinų darbų, tačiau šį tiltą sutvarkyti.
Pasak „Via Lietuva“ vadovo, šalies kelių ir jos infrastruktūros situacija Lietuvoje yra daugiau nei netenkinanti, ji yra bloga: 109 prastos būklės tiltai ir 4 iš 10 km prastos būklės kelių.
Šiuo metu net 99 kelio statiniams iš 109 trūksta finansavimo. Siekiant valstybinės reikšmės keliuose sutvarkyti kritinės ir blogos būklės tiltus ir viadukus reikia 470 mln. eurų. Tuo tarpu sutvarkyti visus šalies tiltus ir viadukus iki tenkinančios būklės – reikia jau apie 1 mlrd. eurų. Netenkinančios ir „ant ribos“ būklės keliams sutvarkyti reikalingas maždaug 6,5 mlrd. eurų finansavimas, kurio šiuo metu nėra.
Didžioji dalis tiltų Lietuvoje yra pastatyti daugiau nei prieš pusšimtį metų pagal tuo metu galiojančius techninius reikalavimus, todėl jų būklė prastėja ir dėl eismo intensyvumo, ir dėl jų amžiaus.
Nepaisant trūkstamo finansavimo kelių infrastruktūrai, „Via Lietuva“ komanda paraleliai ieško ir kitų alternatyvų: nesant finansinių galimybių iš karto sutvarkyti visus prastos būklės tiltus, kiekvienam parenkamas individualus technologinis sprendimas, kuris pratęstų tilto eksploatacijos trukmę. Tačiau tai trumpalaikis sprendimas, nes „atidedant“ tiltų rekonstrukcijas, investicijos išauga kartais.
Pastaraisiais metais Kėdainių rajono savivaldybėje tiltų, esančių valstybinės reikšmės keliuose, tvarkymui skiriamas nemažas dėmesys – pernai buvo rekonstruotas Vilaninių tiltas, šiais metais pradėtas tvarkyti tiltas per Barupę, šių metų trečią ketvirtį planuojama skelbti tilto per Dotnuvėlę projektavimo ir rangos darbų konkursą, taip pat pasirašyta sutartis ir dėl tilto per Šušvę, esančio kelyje Mantviliškis–Ažytėnai–Vosyliškis, projektavimo.
Pranešimą paskelbė: Eglė Nemanytė, AB Via Lietuva
Privačius šachtinius gręžinius ir šulinius naudojantys sostinės regiono gyventojai šiemet gėrė kur kas geresnės kokybės vandenį nei praėjusiais metais. „Vilniaus vandenų“ laboratorija, atlikusi iš klientų mėginių beveik 3,3 tūkst. vandens tyrimų, nustatė, kad didžioji dalis atitiko higienos normą. Pernai tokių tyrimų buvo vos pusė. Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius didžiausios šalies vandentvarkos bendrovės laboratorijoje […]
Lapkričio 14 dieną (penktadienį) Vilniaus miesto muziejaus Medinės architektūros centras kviečia į tarptautinę konferenciją „Miesto paveldas: medinės erdvės“, skirtą aptarti istorinių medinių priemiesčių svarbą šiuolaikinių miestų tapatybei ir gyventojų patirčiai. Šių metų konferencijos tikslas – pažvelgti į medinę architektūrą kaip gyvą miesto kultūros sluoksnį, atskleidžiant jo reikšmę tiek urbanistiniu, tiek socialiniu požiūriu. Pranešėjai iš Lietuvos, […]
„Via Lietuva“ informuoja eismo dalyvius, kad ant Biruliškių viaduko, esančio automagistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 95,47 km, ties deformaciniu pjūviu pirmoje eismo juostoje pastebėta duobė, todėl šiame ruože laikinai apribotas eismas: pirmoji eismo juosta uždaryta, eismas vyksta antra ir greitėjimo bei lėtėjimo juostomis. Siekiant, kas eismas minėtame ruože būtų kuo sklandesnis, duobė laikinai užtaisoma šaltu asfaltu ir […]
Rygos “Preses Nama Kvartāls” projekto vystytojas sėkmingai užbaigė penktąją obligacijų emisijos dalį, pritraukdamas 8,7 mln. eurų. Tai yra antra pagal dydį projekto obligacijų programos dalis ir viena didžiausių obligacijų emisijų tarp Baltijos šalių nekilnojamojo turto vystytojų šiais metais. Šioje dalyje aktyviau dalyvavo ir Latvijos investuotojai, nors lėšos iš Lietuvos ir toliau sudaro didžiąją obligacijų emisijos […]
Vilniuje, vystant modernizacijos projektą A. Goštauto g. 11, bus dar kartą nuodugniai ištirta teritorija. Siekiant užtikrinti sklandų procesą, pasirašyta sutartis su archeologinių žvalgymų paslaugas teikiančia VŠĮ „Kultūros paveldo išsaugojimo pajėgos“, laimėjusia Turto banko skelbtą viešąjį pirkimą, kurios pasiūlymo kaina beveik 241 tūkst. eurų su PVM . „Ši teritorija svarbi ne tik totorių bendruomenei, bet visam […]
Kai 2015 metais Tauragės rajono savivaldybės komanda pradėjo ieškoti sprendimų, kaip atgaivinti miesto sporto infrastruktūrą, retas tikėjo, kad po daugiau nei dešimtmečio čia iškils moderni, multifunkcinė arena. Šis projektas – vienas didžiausių visoje Tauragės istorijoje – gimė iš konkretaus poreikio ir išaugo iš idėjos, kuri pirmą kartą buvo vizualizuota „Structum“ inicijuotame konkurse „Išmanusis miestas“. „Kai […]