VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad įpusėjo Lentvario pervažos rekonstrukcija: sėkmingai užbaigta sudėtingiausia šio projekto dalis – gelžbetoninių tunelio konstrukcijų stūmimas po geležinkelio bėgiais, nestabdant traukinių eismo. Toliau tęsiami infrastruktūros rengimo darbai: tunelyje įrenginėjama pėsčiųjų zona, ties požemine perėja – autobusų ir automobilių aikštelės ir kt.
Automobiliams ir pėstiesiems skirtas tunelis yra 64 m ilgio 15,4 m pločio, sveria 6720 tonų. Tokia tunelio įrengimo technologija, kai tunelis stumiamas po geležinkelio bėgiais, nenutraukiant traukinių eismo –– Lietuvoje ir Baltijos šalyse taikoma pirmąkart. Geležinkelio keliai buvo „pakabinti“ ant laikinų plieninių konstrukcijų, kurios rėmėsi į laikinus mikropolių tipo pamatus. Reikiamame aukštyje įrengtoje statybvietėje buvo išbetonuoti tunelio segmentai, kurie su domkratais buvo stumiami išilgai tunelio ašies, tuo pat metu kasant ir išvežant gruntą.
Atliekant šio ruožo rekonstravimą, ypatingas dėmesys buvo teikiamas pėsčiųjų infrastruktūrai ir saugumui. Tunelyje įrengta nuo automobilių eismo visiškai atskirta 3 m pločio pėsčiųjų zona.
Lentvaryje, naujai rengiamos Dzūkų gatvės tęsinyje, ties požemine geležinkelio perėja, įrengta autobusų sustojimo aikštelė bei automobilių stovėjimo aikštelė automobiliams ir autobusams, todėl norintiems keliauti traukiniais sudaryta galimybė Lentvario traukinių stotį pasiekti ne tik viešuoju transportu, bet ir savo automobiliais. Transporto priemonių ir pėsčiųjų eismą tuneliu planuojama atnaujinti šių metų rudenį.
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas R. Lipkevičius teigia, kad Lentvario miestą, padalintą į dvi dalis, po rekonstrukcijos tunelis sujungs – todėl susisiekimas taps daug patogesnis tiek Lentvario gyventojams, kasdien vykstantiems į darbus, mokyklas, darželius, apsipirkti ar kitur, tiek keliaujantiems į Vilnių ar Trakus.
„Pertvarkydami Lentvario pervažą į šiuolaikišką dviejų lygių pervažą, kuriame ne tik patogų, tačiau ypatingai saugų susisiekimą. Naujoji Lentvario pervaža užtikrins pačias saugiausias sąlygas kirsti geležinkelį automobiliams, dviratininkams, pėstiesiems, o taip pat ženkliai padidins specialiuosius poreikius turinčių žmonių mobilumą. Pertvarkyta pervaža sudarys prielaidas kokybiškai naujai organizuoti traukinių eismą per miestą, kad Lentvario gyventojams būtų užtikrintas kuo mažiausias triukšmo lygis, o gyvenimas šalia geležinkelio taptų kuo patogesnis,“ – sako AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
„Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcija – didžiausias ir svarbiausias projektas, vykdomas Trakų rajone, kurio darbai jau įpusėjo ir tai mus džiugina. Suprantame, kad Lentvario geležinkelio pervaža – vienas svarbiausių susisiekimo mazgų Lietuvoje, tačiau intensyvus traukinių eismas ženkliai koreguodavo vietinių gyventojų, svečių darbotvarkes ir gyvenimus. Todėl šis projektas jau sprendžia ir galutinai išspręs dešimtmečių problemą bei normalizuos Trakų rajono gyventojų (ypatingai lentvariečių) gyvenimo ritmą. Beje, itin džiugu, kad būtent Lentvaryje pirmąsyk pritaikyta visame pasaulyje jau naudojama tunelio įrengimo technologija, leido nenutraukti visai Lietuvai svarbaus traukinių eismo. Dėkojame rangovams už operatyvų ir sklandų darbą, o gyventojams už kantrybę”, – savivaldybės mero pavaduotoja, pavaduojanti savivaldybės merą, Marija Puč.
Iki šiol dėl intensyvaus traukinių eismo ties pervaža nuolat susidarydavo automobilių spūstys. Vairuotojams tekdavo laukti net po 40 minučių. Dėl intensyvaus traukinių eismo Lentvario pervaža būdavo uždaryta net 11 valandų per parą. Kiekvieną dieną per ją pravažiuodavo apie 7000 automobilių, o geležinkelio linija – iki 200 traukinių.
Lentvario pervažos rekonstrukcijos projektą bendrai įgyvendina VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija, Trakų rajono savivaldybė ir AB „Lietuvos geležinkeliai“.
Darbų vertė – 20,7 mln. eurų su PVM. Projektas finansuojamas Kelių priežiūros ir plėtros programos ir Europos Sąjungos investicijų lėšomis.
Projekto nuotraukų galerija – Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio automobiliams po geležinkeliu projekto įgyvendinimas | VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (lrv.lt)
Vaizdo siužetas – https://lakd.lrv.lt/lt/video/lentvario-gelezinkelio-pervazos-rekonstrukcija
Daugiau informacijos:
Aušra Ramoškaitė
Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyrius
Tel. +370 5 232 96 28, mob. tel. +370 656 76 508
El. p. ausra.ramoskaite@lakd.lt
Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) aktyviai tęsia savivaldybių konsultavimą, siekdama sumažinti neigiamų išvadų dėl sandorių projektų skaičių ir užtikrinti vienodą teisės aktų taikymo praktiką valstybinės žemės valdyme. NŽT surengė jau trečiąjį seminarą žemėtvarkos specialistams. Į seminarą susirinko 239 dalyviai. Iš viso nuo metų pradžios NŽT mokymuose jau dalyvavo daugiau kaip 590 savivaldybių specialistų, atsakingų už valstybinės […]
„Via Lietuva“ informuoja, kad dėl labai blogos perdangos plokščių būklės nuspręsta uždrausti visų transporto priemonių eismą tiltu per Kančioginos upę valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1414 Mielagėnai–Paliesius 1,7 km atkarpoje, Ignalinos r. savivaldybėje, šalia Mielagėnų gyvenvietės. Eismas nukreipiamas apylanka valstybinės reikšmės rajoniniais keliais: Nr. 4401 Švenčionys – Mielagėnai – Andriejauka ir Nr. 1408 Mikalavas – […]
Prieš dešimtmetį pradėtas „Piliamiesčio“ projektas šalia Neries Kaune šiandien jau vadinamas sėkmingiausiu konversijos pavyzdžiu mieste. Urbanistiškai atgimusi apleista teritorija virto gyva, bendruomeniška ir prestižine vieta gyvenimui. Per šį laikotarpį čia jau pastatyta 17 daugiabučių, o kartu su dabar statomais dviem namais rinkai pasiūlyta apie 850 butų. Tvarios miestų plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pradeda dar vieną […]
Renginio tipas: Naujai statomo Klaipėdos licėjaus vaikų darželio kapsulės įkasimo ceremonija Renginio data: antradienis, 2025 spalio 7 Renginio pradžia: 11:00 Renginio vieta: Kretingos g. 90, Klaipėda Klaipėdos licėjus pradėjo naujo vaikų darželio statybas, kuriame veiks ir modernus Vaiko sveikatos centras. Spalio 7 d. 11 val. vyks iškilminga šio pastato kapsulės įkasimo ir laiško ateities kartoms […]
„Via Lietuva“ informuoja, kad pradedamas antras Tarandės tunelio statybos darbų etapas, todėl nuo spalio 6 d., pirmadienio, keičiasi eismo organizavimo tvarka – eismas abiem kryptimis vyks automagistralės Vilnius–Panevėžys (A2) dešine puse ir nebus nukreipiamas į lygiagrečiai esantį vietinį kelią. Pradėjus tunelio statybos darbus kairėje automagistralės pusėje, nuo spalio 6 d. eismas Panevėžio–Vilniaus kryptimi bus uždarytas […]
Krašto apsaugos ministerija sparčiai plėtoja karinę infrastruktūrą Lietuvos kariuomenės ir sąjungininkų poreikiams. Vyriausybė šiandien priėmė nutarimą, kuriuo sudaromos sąlygos plėtoti karinę infrastruktūrą Gaižiūnų kariniame poligone Jonavos rajono savivaldybėje. Nutarimu 5,5 hektaro valstybinės miško žemės plotas bus pritaikytas karinės infrastruktūros plėtrai. Šiame žemės sklype numatoma karinė infrastruktūra Lietuvos kariuomenės ir Vokietijos brigados poreikiams užtikrinti. Planuojama vystyti […]