Kelių statybos techninės priežiūros ir statybinių medžiagų kokybės tyrimų įmonė „VIAMATIKA“ baigė fizinio barjero prie sienos su Baltarusija techninės priežiūros darbus. Techninė priežiūra atlikta 2021 metų lapkričio – 2022 metų rugpjūčio mėnesiais.
„VIAMATIKA“ Techninės priežiūros skyriaus vadovas Žilvinas Smalskys pastebi, kad nestandartinis statinys pareikalavo ir nestandartinių sprendimų – nuo pontoninių tiltų iki kas mėnesį pasitaikiusių technikos gelbėjimo operacijų. Statinio eksploatavimo priežiūrą perėmė Valstybės sienos apsaugos tarnyba.
„Projektas išsiskyrė tuo, kad laimėję konkursą darbus pradėjome itin greitai, be to, ypatingos buvo ir projekto geopolitinės aplinkybės, o pačiam projektui buvo kelti itin aukšti techniniai standartai. Mūsų bendrovės specialistai užtikrino, kad kelis šimtus kilometrų besitęsiančio barjero statybos darbai būtų atlikti kokybiškai ir būtų naudojamos reikalingos ir pasiteisinančios medžiagos“, – sakė „VIAMATIKA“ Techninės priežiūros skyriaus vadovas Žilvinas Smalskys.
Fizinis barjeras – 4 metrų aukščio tvora ir pjaunanti viela – įrengta apie 502 kilometrų ilgio Lietuvos ir Baltarusijos pasienio atkarpose, statybos darbai baigti šių metų rugpjūtį.
Anot jo, iššūkių projekte netrūko – nuo sudėtingų gamtinių iki geopolitinių sąlygų.
„Kai kurie ruožai nepravažiuojami automobiliu, dalis ruožų – šlapios pievos, pelkės ar yra itin kalnuotos ir miškingos vietovės. Barjeras tęsiasi daugiau nei 500 kilometrų, jį veikia įvairios gamtos jėgos, ne paslaptis, kad pasitaikė ir barjero sugadinimo atvejų iš trečiųjų šalių pusės, tad barjerui reikės nuolatinės priežiūros“, – sakė Ž. Smalskys.
„VIAMATIKA“ Techninis prižiūrėtojas Darius Miškinis pastebėjo, kad projekte teko imtis ir nestandartinių sprendimų.
„Pavyzdžiui, Puškų pasienio užkardoje esančioje pelkėje buvo suprojektuotas pontoninis tiltas, kurio ilgis – 441 metras. Tuomet ant pačio tilto buvo sumontuoti tvoros segmentai ir pjaunanti viela. Vietose, kur gruntas buvo nestabilus, tvoros stulpai buvo pailginti 2-3 kartus, kad būtų atsiremta į stabilų gruntą. Be to, kiekvieną mėnesį pasitaikydavo, kad „skęsdavo“ statybinė technika. Nuolat vyko technikos „gelbėjimo“ operacijos“, – sakė D. Miškinis.
Barjero įrengimo darbus koordinavo bendrovė „EPSO-G“, darbus atliko pirkimų metu pasirinktos įmonės „Kauno tiltai“, „Alkesta“, „Brosta“ ir „Tetas“.
„Manau, galime sutikti, kad šiandien projektas gali būti minimas kaip labai sėkmingo bendradarbiavimo pavyzdys – tiek verslo, tiek valstybės institucijų. Prie statybų prisidėjo kelios dešimtys organizacijų, vienu metu dirbdavo iki 900 žmonių, darbus vis sunkindavo gamtinės sąlygos. Nepaisant visų šių sudėtingų sąlygų visos projekto projekte dalyvavusios šalys atliko savo darbus, kad barjeras būtų įrengtas laiku ir kokybiškai“, – vertino Techninės priežiūros skyriaus vadovas Ž. Smalskys.
Statant barjerą, pirmiausia tiesiama koncertinos piramidė iš 5 arba 6 spiralių, o šalia koncertinos Lietuvos sienos pusėje montuojami tvoros segmentai, tvirtinami prie įleistų į žemę stulpų. Tvoros viršuje buvo tvirtinama dar viena koncertinos spiralė ir taip bendras barjero aukštis pasiekdavo 4 metrus.
Bendras Lietuvos sienos su Baltarusija ilgis yra 679 km, daugiau nei 100 km siena eina upių ir ežerų krantais, kur fizinis barjero įrengimas nenumatytas.
„VIAMATIKA” yra strateginės svarbos valstybės valdoma įmonė. „VIAMATIKA“ yra atsakinga už tinkamą susisiekimo komunikacijų statinių statybą ir eksploatavimą, vertina statybos darbų ir medžiagų atitiktį reikalavimams. Įmonės pardavimo pajamos praėjusiais metais viršijo 4,7 mln. Eurų. Joje dirba apie šimtą specialistų, kurie darbus vykdo visoje Lietuvoje. 100 proc. jos akcijų priklauso Susisiekimo ministerijai.
Pranešimą paskelbė: Izabelė Nebilevičiūtė, UAB „Bosanova”
Vilnius – sparčiai augantis miestas, todėl nenuostabu, kad daugybė žmonių čia ieško naujo būsto. Nauji butai Vilniuje vilioja ne tik modernia architektūra, bet ir galimybe gyventi patogioje, strategiškai išvystytoje aplinkoje. Tačiau kaip išsirinkti būstą, kuris geriausiai atitiktų Jūsų poreikius ir ilgalaikius lūkesčius? Štai keli svarbiausi patarimai, padėsiantys priimti teisingą sprendimą. Butai Šeškinėje ar kitame Vilniaus […]
Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ užbaigė pagrindinės šalies kelių transporto arterijos – A1 magistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda – ruožo nuo 70,9 km iki 80,5 km dešinės pusės kapitalinio remonto darbus. Rekonstrukcijos darbų vertė siekė daugiau kaip 9 mln. eurų, o juos atliekant buvo pasitelktos modernios technologijos – asfalto dangą skenuojantis dronas. Sutvarkytame kelio ruože […]
„Siniat“ yra viena iš pirmaujančių gipskartonio plokščių ir sausos statybos sistemų gamintojų Europoje bei pasaulyje. Įmonė priklauso tarptautinei „Etex Group“ bendrovei, kuri vykdo veiklą Europoje, Afrikoje, Artimuosiuose Rytuose ir Pietų Amerikoje. „Siniat“ kartu su „Promat“ sudaro „Etex Building Performance“ padalinį, kuris specializuojasi kuriant inovatyvius ir aukščiausius standartus atitinkančius statybos sprendimus. Tarptautinė patirtis ir aukščiausi kokybės […]
Lietuva turi unikalią galimybę išnaudoti savo jūrinį potencialą, tapdama svarbiu mažosios laivybos ir jūrinės energetikos centru Baltijos regione. Ilgą laiką jūros reikšmė buvo vertinama siaurai, tačiau šiandien vis aiškiau matyti, kad modernizuota uostų infrastruktūra gali tapti ne tik traukos centru mažajam laivynui, bet ir svarbia grandimi plėtojant jūrinę vėjo energetiką bei stiprinant regioninį saugumą. Istoriniai […]
Klimato kaita ir dažnėjančios ekstremalios oro sąlygos kelia vis didesnių iššūkių statybos sektoriui. Stogai – viena pažeidžiamiausių pastato dalių, kurios gedimai gali sukelti didelius finansinius nuostolius. Netinkamai parinktos medžiagos, nepakankamas vėjo apkrovų įvertinimas ar prastas montavimas gali lemti stogo dangos pažeidimus, pratekėjimą ar net visišką konstrukcijos sugadinimą. Ypatingai ši problema aktuali logistikos centrams, sandėliams ir […]
Sparčiai augant Europos miestams, nekilnojamojo turto (NT) vystytojai bei architektai vis daugiau dėmesio skiria urbanistinių erdvių atnaujinimui. Seni industriniai pastatai transformuojami į biurus ar gyvenamąsias erdves, gamyklos pamažu slenkasi iš miestų centrų į priemiesčius ar net toliau, užleisdamos vietą miestiečių poreikiams ir tuo pačiu – spręsdamos įvairias taršos problemas. Tokios permainos Lietuvoje – taip pat […]