„Via Lietuva“: svarbūs pokyčiai A5 kelyje – trečiadienį atidaroma nauja „Via Baltica“ atkarpa, keisis eismo tvarka

1

„Via Lietuva“: svarbūs pokyčiai A5 kelyje – trečiadienį atidaroma nauja „Via Baltica“ atkarpa, keisis eismo tvarka

„Via Lietuva“ informuoja, kad modernizuojant vieną svarbiausių šalies kelių – „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lietuvos–Lenkijos sienos – jau atlikta daugiau nei 80 proc. suplanuotų darbų. Visi kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai paskutiniojo 12 km ruožo (nuo 85 iki 97,06 km) darbai turėtų būti baigti iki šių metų pabaigos, tačiau eismo dalyviai dalimi naujos automagistralės galės naudotis jau šią savaitę.

„Šis kelias – tai mūsų vartai į Europą, arterija, gyvybiškai svarbi tiek ekonomikai, tiek šalies saugumui. Dabar jis tampa modernesnis ir, svarbiausia, saugesnis. Kiekvienas naujas kilometro ženklas čia reiškia ne tik patogesnę kelionę vairuotojams, bet ir stipresnį mūsų ryšį su kaimynais bei žemynine Europa“, – sako susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.

Nuo trečiadienio, rugpjūčio 13 d., eismas 12,4 km ilgio atkarpoje bus nukreiptas naujai nutiesta magistrale. Nuo 85 iki 91 km transporto priemonės važiuos kairiąja kelio puse, o nuo 91 iki 97,4 km – dešiniąja. Taigi visas kelio ruožas nuo Marijampolės iki valstybės sienos su Lenkija taps visiškai pravažiuojamas nauja trasa.

„Džiaugiamės galėdami pranešti, kad jau šią savaitę vairuotojai galės išbandyti naująjį „Via Baltica“ ruožą. Ši keturių eismo juostų automagistralė užtikrins ne tik patogesnį ir greitesnį, bet ir žymiai saugesnį susisiekimą tiek mūsų šalies viduje, tiek tarptautiniu mastu. Tai vienas moderniausių ir svarbiausių kelių infrastruktūros projektų Lietuvoje bei ilgalaikė investicija į darnią ir saugią transporto sistemą“, – akcentuoja „Via Lietuva“ vadovas Martynas Gedaminskas.

Nuo 2024 m. pradžios jau nutiesta apie 90 proc. pagrindinio keturių eismo juostų kelio, įrengta 70 proc. jungiamųjų kelių ir tiek pat žiedinių sankryžų. Taip pat atlikta daugiau nei du trečdaliai kitų infrastruktūros sprendinių – nuo lietaus nuotekų tinklų iki techninių inžinerinių sistemų.

Gerokai pasistūmėjo ir inžinerinių statinių – viadukų bei gyvūnų praėjimų – statybos darbai. Šių objektų įgyvendinimas pasiekė apie 85 proc.

Šiuo metu vyksta aktyvūs asfalto dangos klojimo darbai, montuojami apsauginiai atitvarai, statomos triukšmo užtvaros, atliekamas kelio dangos ženklinimas ir statomi kelio ženklai. Apjungiamuosiuose keliuose ir žiedinėse sankryžose dengiami šlaitai, sėjama žolė, klojamos trinkelės, montuojami kelio bortai.

Netoli Lenkijos sienos intensyviai įrengiamos naujos sustojimo ir poilsio aikštelės su visa reikalinga infrastruktūra: montuojami sanitariniai mazgai, dušai, tualetai, stoginės vairuotojų poilsiui ir elektromobilių įkrovimo stotelės.

Įgyvendinus projektą, šiame ruože bus pastatyti 2 viadukai, 3 tuneliniai praėjimai gyvūnams, 10 žiedinių sankryžų, 3 tuneliniai pravažiavimai, 1 stovėjimo ir poilsio aikštelė (viena moderniausių Lietuvoje) bei 1 žaliasis tiltas gyvūnų migracijai.

Be logistikos sektoriaus, „Via Baltica“ plėtra itin svarbi ir kariniam mobilumui. Baigus rekonstrukciją, bus sudarytos geresnės sąlygos karinių padalinių judėjimui per Lietuvą, užtikrinant savalaikį kariuomenės dislokavimą ir paramą jau dislokuotiems vienetams Baltijos šalyse. Projektas įgyvendinamas pagal „dvejopo naudojimo“ principą ir atitinka CEF reglamentus (2021/1153 ir 2021/1328).

Ši „Via Baltica“ dalis yra strategiškai svarbi visam Baltijos regionui – tai reikšminga Šiaurės ir Pietų Europos jungtis, kuri pagerins susisiekimą, sumažins kelionių trukmę ir padidins eismo saugumą. Bendra modernizavimo nuo Marijampolės iki Lietuvos–Lenkijos sienos vertė siekia beveik 543 mln. eurų su PVM.

Projekto įgyvendinimui skirta daugiau nei 134 mln. eurų finansavimo iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP), valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų. Darbai vykdomi keturiais etapais (I, II, III ir IV ruožai).

Primename, kad „Via Baltica“ – transeuropinio tinklo kelias, jungiantis Varšuvą ir Taliną. Jo bendras ilgis – 970 km, iš jų 269 km driekiasi per Lietuvą. Visa Lietuvos teritorijoje esanti kelio dalis turėtų būti modernizuota iki 2030 m. Artimiausiu metu planuojama pradėti specialiojo plano rengimą ir žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras likusiai „Via Baltica“ atkarpai nuo Kauno iki Lietuvos–Latvijos sienos.

Pranešimą paskelbė: Vytenis Radžiūnas, AB Via Lietuva

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Naudingoms erdvinių duomenų paslaugoms kurti –  vartotojų poreikių apklausa

Naudingoms erdvinių duomenų paslaugoms kurti – vartotojų poreikių apklausa

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT), siekia užtikrinti patikimą, aktualią ir visuomenei prieinamą erdvinę informaciją, kuri svarbi tiek valstybės institucijų veiklai, tiek visuomenės ir verslo poreikiams, kviečia dalyvauti apklausoje ir išreikšti savo poreikius. Apklausos anketa.  „Siekiame geriau pažinti Lietuvos erdvinės informacijos portale geoportal.lt skelbiamų NŽT kuriamų duomenų rinkinių ir žemėlapių vartotojų poreikius. Tai padės mums kurti patogesnes […]


Biržos planas ar fiksuota kaina: ekspertas pasakė, kuris pasirinkimas šiandien gali būti naudingesnis

Biržos planas ar fiksuota kaina: ekspertas pasakė, kuris pasirinkimas šiandien gali būti naudingesnis

Artėjantis ruduo ir vėstantys orai daugelį skatina pradėti galvoti apie namų energetinį efektyvumą ir pasirūpinti, kad šaltasis sezonas taptų kuo mažesne našta šeimos biudžetui. Ekspertai pastebi, kad iki šiol didžioji dalis lietuvių, siekdami apsisaugoti nuo galimų kainų svyravimų, vis dar renkasi fiksuotus elektros tiekimo planus. Tačiau rekordiniais tempais augant energijos gamybai iš atsinaujinančių šaltinių, su […]


Gautas statybų leidimas antrajam „Darnu Group“ vystomo „Sakų“ kvartalo etapui

Gautas statybų leidimas antrajam „Darnu Group“ vystomo „Sakų“ kvartalo etapui

Vakar gautas statybų leidimas antrai „Darnu Group“ sostinėje vystomo kvartalo „Sakai“ teritorijos daliai. „Miško vilomis“ vadinama projekto dalis bus plėtojama keliais etapais ir iškils miškingoje prie „Litexpo“ parodų rūmų esančioje teritorijoje. Pirmojo „Miško vilų“ statybų etapo metu iškils 177 butai, o investicijos į jį sieks beveik 30 mln. eurų. „Projektas „Sakai“ tapo vienu paklausiausių Vilniuje […]


Prie marių surengta pirmoji „Vėjo miestelio“ šeimų diena: gamtos paslaptys, kinas po atviru dangumi ir kosmoso tyrinėjimas

Prie marių surengta pirmoji „Vėjo miestelio“ šeimų diena: gamtos paslaptys, kinas po atviru dangumi ir kosmoso tyrinėjimas

Šeštadienio popietę Svencelėje įvyko pirmoji „Vėjo miestelio“ šeimų diena, sutraukusi gausų būrį lankytojų. Renginys pradėtas miestelio apžiūra – dalyviai buvo kviečiami susipažinti su naujai kuriama gyvenviete prie Kuršių marių, apžiūrėti namus ir pajusti, kaip galėtų atrodyti kasdienybė gyvenant šioje unikalioje vietoje. Visą dieną veikė maisto vagonėlis, espresinė, buvo siūloma spragėsių, cukraus vatos, vaikus džiugino balionai, […]


„Via Lietuva“: pradedami remonto darbai labiausiai nusidėvėjusiuose A2 automagistralės ruožuose

„Via Lietuva“: pradedami remonto darbai labiausiai nusidėvėjusiuose A2 automagistralės ruožuose

„Via Lietuva“ tęsia automagistralių ir magistralinių kelių atnaujinimą – prasideda paprastojo remonto darbai automagistralėje A2 Vilnius–Panevėžys. Šią savaitę bus pradėti remontuoti du kelio ruožai dešinėje kelio pusėje (važiuojant Panevėžio kryptimi): nuo 42,3 iki 45,2 km (nuo Rimučių iki Užušilių miško) ir nuo 52,4 iki 56,2 km (nuo Ratiškių iki Širvintos upės). Darbus planuojama baigti iki […]


Tyrimas: gyventojai nurodo gyvenantys geriau − jų namų turto vertė per metus išaugo

Tyrimas: gyventojai nurodo gyvenantys geriau − jų namų turto vertė per metus išaugo

Didžiausia šalies gyventojų dalis, tai yra ketvirtadalis (25 proc.) nurodo, kad viso namuose turimo turto vertę jie vertina nuo 10 iki 30 tūkst. eurų. Tai atskleidė „Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas gyventojų nuomonės tyrimas. Palyginus su identiško prieš metus atlikto tyrimo rezultatais, išaugo didesnę nei 30 tūkst. turto vertę nurodančių respondentų dalis. Ekspertų teigimu, tai rodo, […]