Panevėžyje pristatyti „Via Baltica“ ruožo nuo Kauno iki Latvijos sienos priešprojektiniai sprendiniai, siūloma tiesti keturių juostų magistralę

Panevėžyje pristatyti „Via Baltica“ ruožo nuo Kauno iki Latvijos sienos priešprojektiniai sprendiniai, siūloma tiesti keturių juostų magistralę

Panevėžio rajono savivaldybėje šiandien pristatytos magistralinio kelio „Via Baltica“ plėtros galimybės – ruožų nuo Kauno iki Latvijos sienos priešprojektiniai sprendiniai. Rengiantis tolesnei šios strateginės reikšmės magistralės rekonstrukcijai Lietuvoje, 137,5 km ilgio kelio ruožus A8 (Panevėžys–Aristava–Sitkūnai) ir A10 (Panevėžys–Pasvalys–Ryga) numatoma atnaujinti iki 2030 metų.

Panevėžyje pristatyti valstybinės reikšmės magistralinių kelių A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai ruožo nuo 7,508 km iki 87,861 km ir A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga ruožo nuo 9,0 km iki 66,098 km priešprojektiniai sprendiniai. 

Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, šiuo metu vyksta esminiai per Lietuvą einančios tarptautinės magistralės „Via Baltica“ modernizavimo darbai atkarpose ties Marijampole ir Lenkijos siena, vienas po kito platinami ir rekonstruojami vis nauji jos ruožai, todėl keliamas tikslas kuo greičiau pradėti darbus ir kitoje „Via Baltica“ atkarpoje – Latvijos sienos link.

Per Lietuvą einanti „Via Baltica“ bus svarbi Šiaurės–Pietų kryptimi einančios transporto arterijos dalis, gerinanti susisiekimą su kitomis Baltijos regiono šalimis ir Europa. Remdamiesi atlikta kaštų-naudos analize ir galimybių studijos išvadomis, planuojame, kad šis kelias iki Latvijos sienos bus 2+2 juostų. Atitinkamai jau dabar pradėsime visas būtinas procedūras, reikalingas projekto įgyvendinimui, – Vyriausybėje inicijuosime specialiųjų planų rengimo ir žemės išpirkimo pradžią“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Vienas pagrindinių uždavinių rengiant „Via Baltica“ ruožo nuo Kauno iki Latvijos sienos priešprojektinius sprendinius – parinkti geriausią valstybinės reikšmės magistralinių kelių A8 ir A10 ilgalaikės plėtros alternatyvą, kad gerėtų automobilių važiavimo sąlygos, mažėtų eismo įvykių skaičius, būtų užtikrintas geresnis ir saugesnis su „Via Baltica“ besiribojančių teritorijų susisiekimas vietinės reikšmės keliais, infrastruktūra atitiktų karinio mobilumo poreikius.

„Šiandien pristatyti pirminiai projektiniai sprendiniai –  dar vieno magistralinio kelio „Via Baltica“ rekonstravimo etapo pradžia. Planuojama, kad A8 ir A10 ruožų, kurių bendras ilgis 137,5 km, rekonstrukcija bus baigta iki 2030 m. Tikimės, kad visos procedūros – teritorijų planavimo dokumentų, žemės paėmimo visuomenės poreikiams, poveikio aplinkai vertinimo, projektavimo, rangos, viešųjų pirkimų – bus atliktos sėkmingai ir „Via Baltica“ nuo Lenkijos iki Latvijos sienos, t. y. per visą Lietuvos teritoriją, saugiai ir patogiai galėsime važiuoti jau po 7 metų“ – sako LAKD vadovas Marius Švaikauskas.

Artimiausiu metu Susisiekimo ministerija Vyriausybei pateiks šių magistralių specialiųjų planų rengimui pradėti reikalingo nutarimo projektą, kurį patvirtinus, prasidės teritorijų planavimo dokumentų rengimo procesas. Specialiojo teritorijų planavimo dokumento rengimo metu bus nustatomos projektų sprendiniams įgyvendinti reikalingos žemės ribos, kurios vėliau bus išperkamos valstybės vardu. Žemės paėmimo procedūroms besibaigiant, bus skelbiamas konkursas techniniams darbo projektams parengti, o gavus statybą leidžiantį dokumentą, prasidės ir statybos darbai.

Valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros 2022–2035 m. strateginės gairėse magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožų rekonstrukciją numatyta užbaigti iki 2030 m. pabaigos. 

Europinė magistralė E67 yra E kategorijos kelias, driekiasi nuo Prahos Čekijos Respublikoje link Helsinkio Suomijoje, per Lenkiją, Lietuvą, Latviją ir Estiją. Kelias jungia Prahą, Vroclavą, Varšuvą, Kauną, Panevėžį, Rygą, Taliną ir Helsinkį. Atkarpa nuo Varšuvos iki Talino (atstumas – 970 km) yra labai reikšminga kelių jungtis Baltijos šalims.

„Via Baltica“  ilgis Lietuvos teritorijoje – 269 km, driekiasi keliais ar jų atkarpomis: A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda,  A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai,  A17 Panevėžio aplinkkelis ir A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Ji yra viena iš intensyviausių atkarpų Lietuvoje, kurioje yra didelis vietinio ir tarptautinio krovininio eismo intensyvumas.

Pranešimą paskelbė: Eglė Nemanytė, Lietuvos automobilių kelių direkcija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Atnaujintos dvi kelio atkarpos prie Rūdninkų karinio poligono

Atnaujintos dvi kelio atkarpos prie Rūdninkų karinio poligono

Vyriausybei skyrus papildomą finansavimą karinio mobilumo projektams šiandien oficialiai atidarytos dvi atnaujintos kelio prie Rūdninkų karinio poligono atkarpos. Tai padės užtikrinti tinkamą bei patogų Lietuvos kariuomenės bei Rūdninkų poligone dislokuoti ketinamos Vokietijos brigados judėjimą. Iš viso šiais metais į dvigubos paskirties kelių infrastruktūros atnaujinimą ketinama investuoti apie 185 mln. eurų bankų solidarumo mokesčio lėšų. Suderinus […]


„Nordspace“ atrado sėkmės formulę ir švenčia jau 8 projekto atidarymą

„Nordspace“ atrado sėkmės formulę ir švenčia jau 8 projekto atidarymą

Rugsėjo 12 d. užtikrintai vartus pakėlė „Nordspace“ verslo boksai Klaipėdoje. Vėjo gatvėje naujai įsikūręs verslo parkas nuo šiol kviečia Vakarų Lietuvos verslininkus prisijungti prie „Nordspace“ verslo bendruomenės. Atidarymo metu 52 verslo boksų projekto korpusams buvo suteikti išskirtiniai vėjų pavadinimai. „Nordspace“ atrado sėkmės formulę ir dabar švenčia jau 8 projekto atidarymą. Iš Skandinavijos kilusi verslo boksų […]


Atnaujinta pasienio kelių infrastruktūra: baigti kelio remonto darbai šalia Lazdijų pasienio punkto

Atnaujinta pasienio kelių infrastruktūra: baigti kelio remonto darbai šalia Lazdijų pasienio punkto

Pasienyje tęsiami kelių infrastruktūros atnaujinimo darbai – šią savaitę baigtas kelio ties Lazdijų pasienio punktu kapitalinis remontas. Kitąmet suplanuota pradėti ir dar vienos, 10 km ilgio atkarpos prie Lietuvos-Lenkijos sienos fizinius atnaujinimo darbus, kurie po ilgos pertraukos bus finansuojami INTERREG programos lėšomis.  „Mūsų vizitine kortele turintys būti pasienio keliai bei punktai pagaliau pradėjo keistis iš […]


Lietuvis sukels mažiausiai tris gaisrus Rygoje

Lietuvis sukels mažiausiai tris gaisrus Rygoje

Ar esate matę kaip dega ličio jonų baterija? Kaip galima užgesinti elektromobilį be lašo vandens? Kaip dega medinis namas? O gal esate matę kaip medinis namas tampa visiškai nedegiu? Lietuvos Nacionalinės gaisrinės saugos asociacijos NGSA vadovas Martynas Matulevičius jau šį ketvirtadienį (rugsėjo 12d) Rygoje vyksiančiame civilinės saugos ir priešgaisrinių technologijų parodoje – konferencijoje „Baltic Fire […]


Reikalavimas naudoti medieną statybose: šalies statytojų nuomonė ir medinės architektūros patirtis Suomijoje

Reikalavimas naudoti medieną statybose: šalies statytojų nuomonė ir medinės architektūros patirtis Suomijoje

Nuo šių metų lapkričio 1-osios įsigalioja Vyriausybės įpareigojimas visuomeninius pastatus, skirtus administracinėms, transporto, kultūros, mokslo bei sporto reikmėms, statyti naudojant bent pusę organinių ir medienos medžiagų. Pokyčiai paskatins žaliojo kurso programos įgyvendinimą, antrinių žaliavų naudojimą, mažins statybų pramonės atliekų kiekį bei išskiriamo CO2 pėdsaką. Kokius privalumus mediena suteikia šiuolaikinei architektūrai, kaip iškeltų įpareigojimų pavyks laikytis […]


Kenčiate nuo sienas paišančių vandalų? Specialistai pataria, kaip apsaugoti pastatą

Kenčiate nuo sienas paišančių vandalų? Specialistai pataria, kaip apsaugoti pastatą

Su ant sienų atsirandančiais nelegaliais grafičiais susiduria dažna daugiabučių namų bendruomenė. Ši problema – itin aktuali miestuose, prie judrių gatvių esančiuose daugiabučiuose. Jų gyventojai, norėdami išlaikyti gerą namo estetinį vaizdą ir negauti baudos, patiria papildomas išlaidas fasadų valymui ar perdažymui. Kokios prevencinės priemonės gali padėti išvengti nelegalių grafitininkų pasakoja daugiabučių priežiūra ir administravimu užsiimančios „Civinity […]