Kaip prijungti Vilnių prie Rail Baltica geležinkelio trasos

Kaip prijungti Vilnių prie Rail Baltica geležinkelio trasos

Naujasis susisiekimo ministras kviečia visuomenę dalyvauti viešoje diskusijoje, kaip Vilnių prijungti prie ES iniciatyva tiesiamos ir jos didžiąja dalimi finansuojamos Rail Baltica geležinkelio trasos. Ši trasa sujungs keletą ES sostinių. Tik Vilnius lieka nuošalyje. Tačiau EK yra įsipareigojusi didžiąja dalimi finansuoti Vilniaus prijungimą prie šios trasos. Mes turime galimybę numatyti ir įrengti šiuolaikinę, greitą  ir patogią susisiekimo trasą, jungiančią Vilnių su Rail Baltica  trasa, einančia pro Tarptautinį Kauno oro uostą.

Vilnius sparčiausiai vystosi vakarine  kryptimi, todėl ir geležinkelio trasa turėtų prasidėti vakarinėje miesto dalyje. Kai centrinė ar miesto valdžios ryšis pradėti planuoti Vilniaus metro pirmojo etapo Centras – Pilaitė trasą, būtina metropoliteno ir naująją geležinkelio stotis sujungti, kad keleiviai iš vieno traukino galėtų persėsti į kitą tame pačiame pastate.

Pilaitės rajone prasidėjusi Rail Baltica trasa prie Rykantų pasiektų esamą geležinkelio trasą ir jos ribose būtų tiesiama iki atsišakojimo į Tarptautinį Kauno oro uostą Karmėlavoje. Vilniaus Rail Baltica atšakos galutinė stotis turėtų sutapti su pagrindinės Rail Baltica trasos Karmėlavos stotimi. Į šį transporto mazgą turėtų įsijungti ir perspektyvoje planuojamo Kauno bėginio transporto sistema.

Rekonstruota senoji Vilniaus ir Kauno geležinkelio trasa, kaip ir dabar, tarnautų krovinių pervežimui ir keleivių susisiekimui tarp joje esančių gyvenviečių, o naujoji, šiuolaikinius pasaulinius standartus atitinkanti trasa, tarpinių stočių neturėtų. Važiuodami naująja Karmėlavos oro uostą iš Vilniaus pasiektume per 18 min. Tai būtų gerokai greičiau, nei Vilniaus vakarinės dalies gyventojai dabar pasiekia vienintelę sostinės geležinkelio stotį. Šiai 80 km trasai pastatyti užtektų dabar geležinkeliams paskirtos pinigų sumos.

Nutiesus 8,0 km metropoliteno trasą, keleiviai iš sostinės centro Tarptautinį Kauno oro uostą patogiai pasiektų per 30 min.

Toks Vilniaus ir Kauno sujungimo sprendimas gali būti priimtas tik diskusijose aktyviai dalyvaujant visai Lietuvos visuomenei. Šį projektą dar labiau aktualizuoja kaimynystėje pastatyta Astravo AE. Juo Vilniaus gyventojai turėtų būti labai suinteresuoti.

Dabartinė valdžia ir jos globojama bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ gali turėti kitų interesų nei Lietuvos gyventojai, kaip panaudoti ES skiriamas lėšas. Kur tiesime geležinkelio trasą – klausimas neeilinis. Priimtas sprendimas turės ilgalaikių pasekmių, todėl visuomenė turėtų aktyviai ir drąsiai dalyvauti diskusijose ir reikšti svariais argumentais paremtą nuomonę.

Pranešimą paskelbė: Juozas Zykus, Viešoji įstaiga „Vilniaus metro”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Vandens pavojai ir nuolydžio svarba: ką reikia žinoti, įrengiant plokščiąjį stogą?

Vandens pavojai ir nuolydžio svarba: ką reikia žinoti, įrengiant plokščiąjį stogą?

Plokštieji stogai – dažnas architektų pasirinkimas ne tik dėl estetinių sprendimų, bet ir dėl atsiveriančių galimybių. Ant tokio sutapdintu dar vadinamo stogo galima įrengti erdvią laisvalaikio zoną, paprasta montuoti saulės baterijas, reikalingą įrangą rekuperacijai, šildymui ar vėdinimui. Vis tik toks stogas – nemenkas inžinerinis iššūkis. „Nors iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad plokščią sutapdintą stogą […]


Naujiena gipso kartono plokščių sujungimų glaistų segmente – PENOSIL PlasterSeal 650. Greičiau, švariau, lengviau!

Naujiena gipso kartono plokščių sujungimų glaistų segmente – PENOSIL PlasterSeal 650. Greičiau, švariau, lengviau!

Statybų procese itin svarbu ne tik rinktis kokybiškas medžiagas, kurios tarnaus ilgus metus, bet ir būti atidiems įsigyjant montavimo bei apdailos priemones, kurios padėtų siekti efektyvaus rezultato. Prekės ženklas PENOSIL pristato naujieną – paruoštą naudoti gipso kartono plokščių siūlių glaistą „PlasterSeal 650“. Šis produktas palengvins ir pagreitins meistrų darbą. Glaistų, skirtų gipso kartono plokščių siūlėms […]


Lietuvos NT rinkos tendencijos: didžiausią susidomėjimą būsto įsigijimu rodo didmiesčių jaunimas

Lietuvos NT rinkos tendencijos: didžiausią susidomėjimą būsto įsigijimu rodo didmiesčių jaunimas

Nepaisant pastaraisiais mėnesiais kilusių paskolų palūkanų normų, Lietuvos gyventojai planų įsigyti nuosavą būstą neatsisako. Per artimiausius 3 metus tai padaryti ketina beveik kas ketvirtas (23 proc.) šalies didmiesčių gyventojas. Ši dalis dar didesnė tarp 25-35 metų amžiaus gyventojų, kurių trečdalis (32 proc.) būstą planuoja įsigyti per keletą artimiausių metų. Tokius duomenis atskleidė tvarios miestų ir […]


„Nter Asset Management“ savo NT projektų portfelį papildė 1 ha ploto sklypu su statiniais prestižiniame Vilniaus rajone

„Nter Asset Management“ savo NT projektų portfelį papildė 1 ha ploto sklypu su statiniais prestižiniame Vilniaus rajone

Turto valdymo bendrovė „Nter Asset Management“ įsigijo 1,03 ha ploto sklypą su buvusios gydyklos ir kitais statiniais prestižiniame Vilniaus Antakalnio rajone, adresu P. Širvio g. 5. Įsigijimo sandorį ir būsimą sklypo vystymą didžiąja dalimi finansuoja „Šiaulių bankas“. Šio sandorio vertė neatskleidžiama. Patrauklioje vietoje – šalia Šveicarijos miško parko – esančio sklypo pastatų kompleksą sudaro beveik […]


„Realco“ apie sostinės pirminę NT rinką: vyrauja laukimo nuotaikos

„Realco“ apie sostinės pirminę NT rinką: vyrauja laukimo nuotaikos

Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „Realco“ duomenimis, šių metų rugsėjo mėnesį Vilniaus pirminėje NT rinkoje naujų būstų pardavimai buvo vieni mažiausių šiemet – parduoti 156 būstai, fiksuotas 21 sutarties nutraukimas. Rugsėjį būstų parduota 29 proc. mažiau nei rugpjūtį, kuomet pardavimai siekė 221 būstą. „Šiemet rinka kol kas nerodė didesnio aktyvumo, juo labiau – augimo ženklų. […]


Keičiasi „Naresta“ vadovas: bendrovei vadovaus Tadas Grincevičius

Keičiasi „Naresta“ vadovas: bendrovei vadovaus Tadas Grincevičius

Vienai iš pirmaujančių statybos bendrovių „Naresta“ beveik tris dešimtmečius vadovavusį generalinį direktorių Arūną Šlenį keičia šiemet vasarį prie vadovų komandos prisijungęs vykdomasis direktorius Tadas Grincevičius. Jis pareigas eiti pradeda spalio 2 d. Buvęs vadovas A. Šlenys lieka vadovauti naujai įsteigtai „Naresta“ valdybai ir bus atsakingas už ilgalaikės įmonės veiklos strategijos suformavimą bei plėtojimą. „Įmonei vadovavau […]