Kaip prijungti Vilnių prie Rail Baltica geležinkelio trasos

Kaip prijungti Vilnių prie Rail Baltica geležinkelio trasos

Naujasis susisiekimo ministras kviečia visuomenę dalyvauti viešoje diskusijoje, kaip Vilnių prijungti prie ES iniciatyva tiesiamos ir jos didžiąja dalimi finansuojamos Rail Baltica geležinkelio trasos. Ši trasa sujungs keletą ES sostinių. Tik Vilnius lieka nuošalyje. Tačiau EK yra įsipareigojusi didžiąja dalimi finansuoti Vilniaus prijungimą prie šios trasos. Mes turime galimybę numatyti ir įrengti šiuolaikinę, greitą  ir patogią susisiekimo trasą, jungiančią Vilnių su Rail Baltica  trasa, einančia pro Tarptautinį Kauno oro uostą.

Vilnius sparčiausiai vystosi vakarine  kryptimi, todėl ir geležinkelio trasa turėtų prasidėti vakarinėje miesto dalyje. Kai centrinė ar miesto valdžios ryšis pradėti planuoti Vilniaus metro pirmojo etapo Centras – Pilaitė trasą, būtina metropoliteno ir naująją geležinkelio stotis sujungti, kad keleiviai iš vieno traukino galėtų persėsti į kitą tame pačiame pastate.

Pilaitės rajone prasidėjusi Rail Baltica trasa prie Rykantų pasiektų esamą geležinkelio trasą ir jos ribose būtų tiesiama iki atsišakojimo į Tarptautinį Kauno oro uostą Karmėlavoje. Vilniaus Rail Baltica atšakos galutinė stotis turėtų sutapti su pagrindinės Rail Baltica trasos Karmėlavos stotimi. Į šį transporto mazgą turėtų įsijungti ir perspektyvoje planuojamo Kauno bėginio transporto sistema.

Rekonstruota senoji Vilniaus ir Kauno geležinkelio trasa, kaip ir dabar, tarnautų krovinių pervežimui ir keleivių susisiekimui tarp joje esančių gyvenviečių, o naujoji, šiuolaikinius pasaulinius standartus atitinkanti trasa, tarpinių stočių neturėtų. Važiuodami naująja Karmėlavos oro uostą iš Vilniaus pasiektume per 18 min. Tai būtų gerokai greičiau, nei Vilniaus vakarinės dalies gyventojai dabar pasiekia vienintelę sostinės geležinkelio stotį. Šiai 80 km trasai pastatyti užtektų dabar geležinkeliams paskirtos pinigų sumos.

Nutiesus 8,0 km metropoliteno trasą, keleiviai iš sostinės centro Tarptautinį Kauno oro uostą patogiai pasiektų per 30 min.

Toks Vilniaus ir Kauno sujungimo sprendimas gali būti priimtas tik diskusijose aktyviai dalyvaujant visai Lietuvos visuomenei. Šį projektą dar labiau aktualizuoja kaimynystėje pastatyta Astravo AE. Juo Vilniaus gyventojai turėtų būti labai suinteresuoti.

Dabartinė valdžia ir jos globojama bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ gali turėti kitų interesų nei Lietuvos gyventojai, kaip panaudoti ES skiriamas lėšas. Kur tiesime geležinkelio trasą – klausimas neeilinis. Priimtas sprendimas turės ilgalaikių pasekmių, todėl visuomenė turėtų aktyviai ir drąsiai dalyvauti diskusijose ir reikšti svariais argumentais paremtą nuomonę.

Pranešimą paskelbė: Juozas Zykus, Viešoji įstaiga „Vilniaus metro“

Rekomenduojame

Liepkalnio industrinio parko teritorijoje rastos atliekos bus sutvarkytos

Liepkalnio industrinio parko teritorijoje rastos atliekos bus sutvarkytos

Pietinėje Vilniaus miesto dalyje, netoli oro uosto, UAB „SIRIN Development“ vystomo Liepkalnio industrinio parko teritorijoje rasta asbesto turinčių gaminių (šiferio) atliekų.  Atliekos aptiktos atliekant pamatų rengimo darbus ir tvarkant teritoriją. Apie sklype užkastą didelį atliekų kiekį (apie 7 000 – 10 000 tonų) pranešta atsakingoms institucijoms, jos bus priduotos tokias atliekas turintiems teisę tvarkyti atliekų […]

Holistinio žmogaus tobulėjimo centro „Holaxy“ architektūrinio konkurso darbų paroda

Holistinio žmogaus tobulėjimo centro „Holaxy“ architektūrinio konkurso darbų paroda

Socialinių mokslų kolegija (SMK) kviečia į Holistinio žmogaus tobulėjimo centro „Holaxy“ architektūrinio konkurso darbų parodą. Darbai eksponuojami SMK patalpose Nemuno g. 2, Klaipėdoje. Fizinė ekspozicija veiks nuo gegužės 5 d. iki gegužės 19 d., darbo dienomis nuo 12 iki 16 val. Konkursiniai projektai visuomenei pristatomi ir virtualioje erdvėje. Su darbais galite susipažinti interneto puslapyje www.Holaxy.com. […]

Vilnius siūlo priemones sklandesnei konversijai 

Vilnius siūlo priemones sklandesnei konversijai 

Vilniaus meras Remigijus Šimašius kreipėsi į premjerę Ingridą Šimonytę  ir Seimo pirmininkę Viktoriją Čmilytę-Nielsen, prašydamas kritiškai įvertinti siūlomas Žemės įstatymo pataisas. Nekilnojamojo turto vystytojams už galimybę naudoti valstybinę žemę gresia papildomi mokesčiai, o tai iš esmės gali paralyžiuoti miestų plėtrą ir pramoninių objektų konversiją, reikšmingai išauginti nekilnojamojo turto kainą.   Pasak R. Šimašiaus, miestuose valstybinė žemė […]

„PENOSIL“ klijai įvairiems darbams ir oro sąlygoms

„PENOSIL“ klijai įvairiems darbams ir oro sąlygoms

Nuo konstrukcijų tvirtinimo ir statybinių plokščių montavimo iki grindlenčių ar veidrodžių tvirtinimo – klijavimas dažnai yra vienintelis būdas sujungti medžiagas. Šiuolaikiniai klijų gamintojai siekia ne tik užtikrinti kuo geresnį sukibimą, bet ir nuolat ieško sprendimų, gerinančių produktų atsparumą oro sąlygoms bei mažinančių kenksmingumą aplinkai. Naujos kartos klijai yra paprastesnis, greitesnis, švaresnis, tylesnis ir pigesnis sprendimas, […]