E. Būdvytytė: „Jei moki suprojektuoti ir pastatyti tiltą – tu gali viską“

1

E. Būdvytytė: „Jei moki suprojektuoti ir pastatyti tiltą – tu gali viską“

Esame pratę, jog dažniausiai inžinieriaus specialybę renkasi vyriškos lyties atstovai. Tačiau Erika Būdvytytė – išimtis. „Kai aplinkiniai sužino, kad esu inžinierė, ima klausinėti, kada jiems suprojektuosiu namą ar pastatysiu garažą,“ – teigia Vilniaus Gedimino technikos universiteto (Vilnius Tech) absolventė, dirbanti projekte „Rail Baltica“.

Vilnius Tech universitete esate baigusi statybos inžinerijos studijas, Jūsų specializacija – tiltų inžinerija. Kodėl nusprendėte pasirinkti būtent šias studijas?

Mano kelias link tiltų inžinerijos studijų nebuvo lengvas. Baigusi mokyklą pasirinkau biochemijos studijų programą. Studijuoti buvo nelengva, tačiau man patiko, mokslai sekėsi neblogai. Universitete turėjome atlikti zoologijos laboratorinius darbus. Vieno iš jų metu gavome užduotį išskrosti laboratorinę pelę. Po šios užduoties vis dažniau pradėjau klausti savęs, ar tikrai ateityje džiaugsiuosi dirbdama tokį darbą. Širdis sakė, kad ne, tačiau graužė sąžinė – prarasiu vienus studijų metus. Vis dėlto, galiausiai nusprendžiau stoti į statybų inžinerijos programą Vilniaus Gedimino technikos universitete (Vilnius Tech). Tuo metu Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, statybų sektoriuje vyko sujudimas, trūko inžinierių. Mane baugino mintis – kas, jeigu ir statybų inžinerijoje man nepatiks? Pusę metų studijavau dviejuose universitetuose. Biochemijos studijas ryžausi nutraukti tik vėliau, kai įsitikinau, kad statybos inžinerijos programoje nebus netikėtų staigmenų. Kai įstojau į statybų inžineriją, neturėjau dvejonių dėl specializacijos – tiltų inžinerija yra aukštasis pilotažas statybos inžinerijos sektoriuje. Tikriausiai esu linkusi į kraštutinumus – stiklinėje Petri lėkštelėje esančius mikroskopinius elementus iškeičiau į dideles tiltų konstrukcijas, kuriomis lengviausia grožėtis iš tolo.

Visuomenėje įprasta, kad inžineriją dažniausiai studijuoja vyriškos lyties atstovai. Tarp studentų pamatyti moterį – retenybė. Kaip reagavo aplinkiniai, kai sužinojo, kad pasirinkote statybų inžinerijos studijas?

Šie stereotipai vis dar egzistuoja. Mano grupėje iš viso buvo 35 studentai, tarp jų – tik 5 merginos. Puikiai pamenu, kad labai pavydėdavo mūsų vaikinams studentai, pasirinkę informatikos studijų programą, nes jų grupėje merginų iš viso nebuvo. Sužinoję apie mano studijų pasirinkimą, aplinkiniai žmonės nustebę nebuvo, priešingai – daugelis džiaugėsi.

Baigusi bakalauro studijas Vilnius Tech universitete, mokslus tęsėte Vokietijoje ir Austrijoje. Kokios priežastys lėmė Jūsų pasirinkimą studijuoti svetur?

Baigusi bakalauro studijas Vilnius Tech, išvykau į Vokietiją, ten atlikau praktiką. Jai pasibaigus, man pasiūlė nuolatinį darbą. Pasiūlymą priėmiau. Visuomet norėjau tapti savo srities profesionale, tad nusprendžiau tęsti mokslus ir įstojau į magistrantūros studijas. Derinau darbą ir mokslus Leibnico universitete, Hanoveryje, įgijau magistro laipsnį. Džiaugiuosi, kad studijas tęsiau įgavusi šiek tiek darbo patirties. Besimokydama gerokai lengviau atsirinkau dalykus, kurie buvo svarbūs man, kaip specialistei.

Palyginkite studijas Lietuvoje ir užsienyje. Kokie jų privalumai ir trūkumai?

Studijos Vokietijoje buvo nelengvos dėl to, kad jas reikėjo derinti su darbu. Toks derinimas nėra populiarus Vokietijoje – tu arba dirbi, arba mokaisi. Darbo patirtį studentai įgauna vasarą atlikdami praktiką. Mane labai nustebino tai, kad buvau viena iš nedaugelio magistro studentų, turinti darbo patirties, dirbantį nuolatinį darbą. Studijuojant labai patiko tai, kad turėjome daug praktinių užsiėmimų, ekskursijų, susitikimų su rinkos atstovais. Labai džiugino, o kartais net stebino, didelė studentų motyvacija, pozityvi konkurencija ir visapusiška pagalba, ypač atliekant užduotis grupėse. Taip pat ir tai, kad studijos yra nemokamos ir visiems prieinamos. Tiesa, šiek tiek sunkumų sukėlė studijos vokiečių kalba, nes tai nėra mano gimtoji kalba. Šiek tiek erzino perdėtas vokiečių smulkmeniškumas, taisyklių laikymasis. Pavyzdžiui, niekada nesupratau, kodėl pažymiai rašomi vieno ar net dviejų skaičių po kablelio tikslumu. Svarstau, kad galbūt tai ugdo tam tikras asmenines savybes, pavyzdžiui, kruopštumą ir atidumą.

Baigusi studijas pradėjote dirbti pagal specialybę. Su kokiais iššūkiais teko susidurti, ieškant darbo ir kaip pavyko su jais susidoroti?

Baigdama bakalauro studijas, gavau pasiūlymą keliauti į Jungtinius Arabų Emyratus, Katarą ir ten dirbti statybos inžiniere. Pagrindinė mano užduotis būtų buvusi užtikrinti šviežio betono kokybę. Deja, šis planas žlugo – negavau darbo leidimo. Tiesa, dėl banalios priežasties – todėl, kad esu jauna ir netekėjusi mergina. Kai sužinojau, kad darbo leidimas man nebus suteiktas, jau buvo per vėlu pateikti paraišką magistrantūros studijoms Lietuvoje. Nusprendžiau išvykti į Austriją ir ten patobulinti savo vokiečių kalbos žinias. Išsiunčiau ir keletą užklausų dėl galimybės atlikti praktiką Vokietijoje. Šią šalį pasirinkau todėl, kad tuo metu Vokietija buvo pirmaujanti statybų inžinerijos sektoriuje, garsėjo geriausiais specialistais visoje Europoje ir pasaulyje. Po kelių mėnesių sulaukiau netikėto skambučio, mane pakvietė į pokalbį. Taip atsidūriau geležinkelio tiltų projektavimo ir statybos srityje, kurioje dirbu jau devynerius metus.

Šiuo metu dirbate „Rail Baltica“ projekte, esate tiltų skyriaus vadovė. Papasakokite, kaip atrodo Jūsų darbo diena?

Dabartiniame projekte pradėjau dirbti prieš 1,5 metų kaip tiltų statybos inžinierė. Būtent šis projektas mane ir sugrąžino į gimtąjį kraštą. Džiaugiuosi, kad neilgai trukus atsirado galimybė užimti ir aukštesnes pareigas. Manau, kad kiekvienam yra svarbu turėti galimybę tobulėti ir ją išnaudoti. Tikriausiai nė viena darbo diena nėra tokia pati, joje yra tik du nekintantys dalykai: rytinė mankšta ir pietų pertrauka. Su komandos nariais esame atsakingi už mums pateiktus tiltų projektų pasiūlymus – kokybę, terminus, statybos sąnaudas. Šiuo metu tai – didžiausias prioritetas. Didelius projektus įmanoma suvaldyti tik dirbant komandoje: dalį laiko skiriame pasitarimams, skirstomės darbus, juos aptarinėjame ir peržiūrime rezultatus. Dinamiška darbotvarkė garantuoja, kad darbe nebus rutinos. Taip yra ir man.

Su kokiais iššūkiais susiduriate darbe?

Pagrindiniai iššūkiai – didelis darbo krūvis ir dinamiška tarptautinė aplinka. Stengiamės juos nugalėti: bendradarbiaujame dirbdami komandoje, atvirai bendraujame tarpusavyje ir stengiamės padėti vieni kitiems. Žinome, kad darbo krūvis artimiausiu metu nesumažės ir stengiamės būti tam pasiruošę. Noriu pasidžiaugti, kad mano komanda auga ir tobulėja. Jai priklauso profesionalūs ir motyvuoti inžinieriai. Su įvairiais iššūkiais susitvarkyti man padeda žinios, kurias įgijau dirbdama Vokietijoje. Nemažai padeda ir patirtis, kurią įgijau prisijungusi prie Krašto apsaugos savanorių pajėgų. Kariška disciplina yra neatsiejama nuo tikslaus ir greito prioritetų pasiskirstymo bei stresinių situacijų valdymo.

Galbūt šiuo metu tiltų statyboje taikomi nauji inžineriniai reikalavimai?

Statant tiltus, vietos improvizacijos ir saviveiklai nėra – viskas turi būti suprojektuota ir pastatyta pagal galiojančius standartus ir taisykles. Statybų inžinerijoje, kaip ir bet kurioje srityje, vyrauja tam tikros mados. Šiuo metu stengiamasi orientuotis ne tik į statybos sąnaudas, bet ir į išlaidas, kurios bus reikalingos statinio eksploatacijos metu. Projektavimo metu vis dažniau atkreipiamas dėmesys ir į galimus klimato kaitos poveikius.

 Ką patartumėte moterims, kurios svarsto rinktis inžinerijos studijų kryptį, tačiau dvejoja dėl savo galimybių?

 Atsakymas labai paprastas – geriau pabandyti ir gailėtis, nei visai nepabandyti.

Pranešimą paskelbė: Agnė Augustinaitė, Vilniaus Gedimino technikos universitetas

Rekomenduojame

Tyrimas parodė: kas antras gyventojas per atostogas nerimauja dėl būsto saugumo, dalis dėl to net grįžta namo

Tyrimas parodė: kas antras gyventojas per atostogas nerimauja dėl būsto saugumo, dalis dėl to net grįžta namo

Atostogos didelei daliai žmonių kelia ne tik džiaugsmą, bet ir papildomo nerimo, o net dešimtadalis jaudinasi taip stipriai, kad dėl to net yra pasiryžę nutraukti poilsį ir grįžti namo. Tai paaiškėjo po vienos didžiausių šalyje saugos tarnybų „Ekskomisarų biuro“ užsakymu atliktos Lietuvos gyventojų apklausos. Saugumo ekspertai atkreipia dėmesį, kad ilgą laiką informuojant visuomenę apie vagystes […]

Interjero dizainerės patarimai, kaip stilingai pagražinti erdvę aplink televizorių 

Interjero dizainerės patarimai, kaip stilingai pagražinti erdvę aplink televizorių 

Erdvės aplink televizorių dekoravimas neretai gali kelti iššūkių – norisi, kad šiai erdvei pasirinkti sprendimai neužgožtų televizoriaus, o pats prietaisas harmoningai įsilietų į bendrą interjerą. „Samsung The Frame“ kampanijos ambasadorė, interjero dizainerė Justina Garbštė dalijasi pagrindinėmis taisyklėmis, kurias būtina žinoti dekoruojant televizoriaus erdvę namuose ir įspėja, kokių klaidų reikėtų vengti. Atidžiai išsirinkite sienų spalvas Planuojant […]

Paaiškėjo, kas už daugiau nei 3 mln. eurų įsigijo „Vilniaus vandenų“ nebenaudojamus pastatus Bernardinų sode

Paaiškėjo, kas už daugiau nei 3 mln. eurų įsigijo „Vilniaus vandenų“ nebenaudojamus pastatus Bernardinų sode

Praėjusios savaitės pabaigoje buvo padėtas paskutinis taškas vandentvarkos bendrovės „Vilniaus vandenys“ skelbtame aukcione, kuriame bendrovė pardavė nebenaudojamus pastatus Vilniaus centre, Bernardinų sode. Po penktadienį pasirašytos preliminarios pirkimo-pardavimo sutarties atskleista, jog aukcioną laimėjo ir nebenaudojamus „Vilniaus vandenų“ pastatus už 3.55 mln. Eurų įsigijo viena didžiausių nekilnojamojo turto plėtotojų Vilniaus mieste – „Homa“. Apie aukciono pabaigą „Vilniaus vandenys“ […]

„Capitalica“ Baltijos šalių NT fondas pernai uždirbo 1,7 mln. eurų grynojo konsoliduoto pelno

„Capitalica“ Baltijos šalių NT fondas pernai uždirbo 1,7 mln. eurų grynojo konsoliduoto pelno

SBA grupės bendrovės „Capitalica Asset Management“ valdomo nekilnojamojo turto (NT) fondo „Capitalica Baltic Real Estate Fund I“ grupė 2020 m. užbaigė pelningai, padidino pajamas bei turto vertę. Grupei pavyko išvengti neigiamai komercinio turto segmentą paveikusios koronaviruso pandemijos įtakos, tad šiuos metus irgi tikimasi baigti pelningai. Tarptautinės audito ir konsultacijų bendrovės „Ernst & Young Baltics” audituotais […]

Kodėl saulės elektrinę verta susimontuoti pačiam? 

Kodėl saulės elektrinę verta susimontuoti pačiam? 

Saulės elektrinės montavimo ant namo stogo sąnaudos sudaro reikšmingą dalį visos saulės jėgainės kainos. Specialistai tvirtina, kad turint aiškias instrukcijas, saulės elektrinę ant savo namo stogo paprastai gali susimontuoti kiekvienas nagingesnis žmogus. „Pasidaryk pats“ „Kai žinai, kokios įrangos reikia ir į ką atkreipti dėmesį montuojant, saulės elektrinės įrengimas nėra sudėtingas darbas, – sako Helso produktų vadovas, atsakingas […]

Iki šių metų pabaigos A1 kelio atkarpa nuo Vilniaus iki Kauno taps automagistrale

Iki šių metų pabaigos A1 kelio atkarpa nuo Vilniaus iki Kauno taps automagistrale

Automagistralės kategorija A1 kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožui nuo 18,1 km iki 95 km bus suteikta, kai bus baigti visi šiuo metu minėtoje atkarpoje vykdomi projektai ir priimti darbai. Atskiruose A1 kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožuose rekonstravimo darbai yra visiškai baigti, tačiau projektas visa apimtimi galutinai bus įgyvendintas iki šių metų pabaigos. Šiuo metu minėtame kelio ruože yra vykdomas […]